Gå til innhold

eks psykiater tok saken!

Anbefalte innlegg

xxløvetannxx
Skrevet

Det var det som måtte til, en mail til min eks psykiater, et møte mellom henne og nåværende behandlere. Konklusjonen ble vel noe sånt som at det foreligger en affektiv lidelse i tillegg til ptsd, som må utredes. Oppstart med lamictal.

Da har jeg noen spørsmål..

1. Hvor lang tid må jeg regne med for effekt på emosjonelle svingninger (mest oppe)?

2. Bør den tas morgen eller kveld (sløvhet?)?

3. Hvordan diagnostisere affektiv lidelse? (Samtale over tid/kartlegging?)

4. Hva er mest "treffsikker " behandling?

Takk for svar :-)

Skrevet

2. Spiller ingen rolle da Lamictal ikke har sløvende effekt.

(jeg tar morgen & kveld)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det tar 6 uker før du er på vanlig effektiv dose. Noen får virkning før.

2. Ta den når det passer best, men samme tid på døgnet hver dag.

3. Systematisk utspørring.

4. Individuelt. Nå prøver du ut Lamictal som er en av de beste.

Skrevet

1. Det tar 6 uker før du er på vanlig effektiv dose. Noen får virkning før.2. Ta den når det passer best, men samme tid på døgnet hver dag.3. Systematisk utspørring.4. Individuelt. Nå prøver du ut Lamictal som er en av de beste.

Er det bedre enn lithium? Kunne det vært noe for meg å prøve å ligge rundt 0,5 på lithium, og heller kombinere det med lav dose lamictal? Jeg hadde kanskje unngått bivirkningene som gjorde at jeg måtte kutte ut lamictal? Jeg er redd jeg kupper tråden nå, men da kan dere kanskje legge den inn som ny tråd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...