Gå til innhold

Synes brukerkompetansen er oppskrytt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ofte den såkalte brukerkompetansen er oppskrytt. Jeg vil gjerne slippe å bli utsatt for såkalte "erfaringskonsulenter" som ser ut til å tro at deres egen erfaring kan generaliseres og dermed nærmest gjelder universelt.

Tilsvarende reagerer jeg også negativt på hvordan enkelte av interesseorganisasjonene (f.eks. for spiseforstyrrelser), ser ut til å mene at deres tilbud om f.eks. NLP-coaching er likestilt med hjelp i spesialisthelsetjenesten.

Hvordan ser andre folk på dette, og hvordan ser helsepersonell på det?

Anonymous poster hash: 8cb81...317
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er 100% enig.

Skrevet

Jeg synes ofte den såkalte brukerkompetansen er oppskrytt. Jeg vil gjerne slippe å bli utsatt for såkalte "erfaringskonsulenter" som ser ut til å tro at deres egen erfaring kan generaliseres og dermed nærmest gjelder universelt.

Tilsvarende reagerer jeg også negativt på hvordan enkelte av interesseorganisasjonene (f.eks. for spiseforstyrrelser), ser ut til å mene at deres tilbud om f.eks. NLP-coaching er likestilt med hjelp i spesialisthelsetjenesten.

Hvordan ser andre folk på dette, og hvordan ser helsepersonell på det?

Anonymous poster hash: 8cb81...317

Hva er den såkalt "brukerkompetansen "?

Anonymous poster hash: 81d46...ad7

Skrevet

Hva er den såkalt "brukerkompetansen "?

Anonymous poster hash: 81d46...ad7

Hei!

Jeg tror de er som ppt,

de gjør ingenting:-(

Man sitter igjen med uttalelser som er verdt i sum: 0

Skrevet

Hei!

Jeg tror de er som ppt,

de gjør ingenting:-(

Man sitter igjen med uttalelser som er verdt i sum: 0

Har ikke du brukerkompetanse på asperger da, som du deler ? Eller blir det annerledes ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...