Gå til innhold

Ødelagt av været

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg helt nervevrak og jeg har diare istedenfor forstoppelse, føler meg forverret psykisk og tvangstankene har økt. Ekstremvær tar på :( Må ta vival ofte for jeg dirrer. Er det normalt?

Skrevet

Føler meg helt nervevrak og jeg har diare istedenfor forstoppelse, føler meg forverret psykisk og tvangstankene har økt. Ekstremvær tar på :( Må ta vival ofte for jeg dirrer. Er det normalt?

Det er ikke uvanlig å reagere på slike påkjenninger.

Anonymous poster hash: 82ef6...ffd

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er normalt at en kan bli påvirket av været, men det er ikke normalt med så sterke reaksjoner.

Skrevet

Det er ikke uvanlig å reagere på slike påkjenninger.

Anonymous poster hash: 82ef6...ffd

Vi bor midt oppi alt, nervene er i høyspenn.

Skrevet

Det er normalt at en kan bli påvirket av været, men det er ikke normalt med så sterke reaksjoner.

Klarer ikke tenke på ant og ikke konsntere meg, er kanskje fordi jeg sliter psykisk fra før? Hverdagen blir aldri den samme.

Skrevet

Klarer ikke tenke på ant og ikke konsntere meg, er kanskje fordi jeg sliter psykisk fra før? Hverdagen blir aldri den samme.

Været roer seg nok ned snart.

Anonymous poster hash: 840fd...dba

Skrevet

Været roer seg nok ned snart.

Anonymous poster hash: 840fd...dba

Håper det, har blitt noe bedre men nå regner det igjen. Har aldri vært sånn før her, håper det ikke kommer så mye regn nå. Det er så masse ødeleggelser, det er så skremmende.

Skrevet

Håper det, har blitt noe bedre men nå regner det igjen. Har aldri vært sånn før her, håper det ikke kommer så mye regn nå. Det er så masse ødeleggelser, det er så skremmende.

Er det fare for at huset blir tatt av flommen?

Skrevet (endret)

Er det fare for at huset blir tatt av flommen?

Er det som har vært usikkert. Tre naboer sitt hus har blitt tatt, og det skjedde på et blunk :(

Vi har ikke vært evakuert, så jeg har gått med nervene i høyspenn. Og det gir seg visst ikke.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Er det som har vært usikkert. Tre naboer sitt hus har blitt tatt, og det skjedde på et blunk :(

Vi har ikke vært evakuert, så jeg har gått med nervene i høyspenn. 

Det er forståelig. Det tror jeg de fleste hadde gjort (sikkert ikke NHD da som nok har nerver av stål).

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg svarte ut fra opplysningene i første innlegg. Når du nå forteller at det er fare for at huset deres skal bli tatt av flom, må jeg korrigere svaret. Din reaksjon er normal.

PS. En får bare svar ut fra de opplysninger en gir. Det er smart å ta med hele virkelighetsbeskrivelsen i første innlegg.

Skrevet (endret)

Har lest tråden visste ikke du bodde i et rasutsatt område:-)

Da er det jo forståelig at man bekymrer seg,

ellers ikke normalt, vær er vær, og høst og vinter bra, da ikke så sterkt lys.

Men varmen best på sommeren, så den er å foretrekke, men lyset er vondt.

Hvorfor vet andre at du bor i et slikt rasutsatt området?

Endret av Madelenemie
Skrevet

Det er forståelig. Det tror jeg de fleste hadde gjort (sikkert ikke NHD da som nok har nerver av stål).

Okay, bra det er forståelig da.

Skrevet

Jeg svarte ut fra opplysningene i første innlegg. Når du nå forteller at det er fare for at huset deres skal bli tatt av flom, må jeg korrigere svaret. Din reaksjon er normal.

PS. En får bare svar ut fra de opplysninger en gir. Det er smart å ta med hele virkelighetsbeskrivelsen i første innlegg.

Ok beklager det,

Skrevet

Har lest tråden visste ikke du bodde i et rasutsatt område:-)

Da er det jo forståelig at man bekymrer seg,

ellers ikke normalt, vær er vær, og høst og vinter bra, da ikke så sterkt lys.

Men varmen best på sommeren, så den er å foretrekke, men lyset er vondt.

Hvorfor vet andre at du bor i et slikt rasutsatt området?

Huset vår har vært mye på tv for tiden sammen men mange andre hus, det har roet seg litt nå og håper det verste er over. Beklager at jeg ikke skrev noe om det i første innlegg, ingen kunne jo vite det.

Vind og vær er jeg vant til på vestlandet, men dette ble for ekstremt og jeg føler meg i grunn nervevrak.

Skrevet

Huset vår har vært mye på tv for tiden sammen men mange andre hus, det har roet seg litt nå og håper det verste er over. Beklager at jeg ikke skrev noe om det i første innlegg, ingen kunne jo vite det.

Vind og vær er jeg vant til på vestlandet, men dette ble for ekstremt og jeg føler meg i grunn nervevrak.

Hei!

Ok, ikke hyggelig.

Men som du vet har du hus i oslo, ikke noen løsning, men som du vet, mener jeg det, når det skulle måtte bli sånn, jeg driver ikke med overfladiskhet.

Om du trengte vårt hus, skulle jeg gjøre alt for din familie, jeg ville også hjelpe deg, jeg har mer ork for andre enn for meg selv, fordi for andre fins ikke vegringen.

Jeg tenker, "kult, hvilket hus er deres", på tv, men skjønner ikke så kult for dere som er i det.

Håper uværet gir seg, selv om jeg er personlig interessert i uværet, mulig ras og omfang, vi lytter og dette er interessant slik at nå gir du meg usmak i munnen, men det er fordi naturkreftene blir så personlige:-(

Skrevet

Håper det går bra med huset deres og at dere slipper å evakuere.

Skrevet

Hei!

Ok, ikke hyggelig.

Men som du vet har du hus i oslo, ikke noen løsning, men som du vet, mener jeg det, når det skulle måtte bli sånn, jeg driver ikke med overfladiskhet.

Om du trengte vårt hus, skulle jeg gjøre alt for din familie, jeg ville også hjelpe deg, jeg har mer ork for andre enn for meg selv, fordi for andre fins ikke vegringen.

Jeg tenker, "kult, hvilket hus er deres", på tv, men skjønner ikke så kult for dere som er i det.

Håper uværet gir seg, selv om jeg er personlig interessert i uværet, mulig ras og omfang, vi lytter og dette er interessant slik at nå gir du meg usmak i munnen, men det er fordi naturkreftene blir så personlige:-(

Takk for det. Har ikke vært mye kult nei.

Skrevet

Håper det går bra med huset deres og at dere slipper å evakuere.

Håper jeg også, men jeg ville bli evakuert for jeg var så redd. Men nå har det roet seg så håper det ikke blir mye regn igjen, er bare det at nervene er tynnslitte.

Skrevet

Håper jeg også, men jeg ville bli evakuert for jeg var så redd. Men nå har det roet seg så håper det ikke blir mye regn igjen, er bare det at nervene er tynnslitte.

Siden dere har bodd så nært husene som forsvant, så tenker jeg at det er veldig forståelig at du nå er veldig sliten og har det ugreit. For deg hadde det sannsynligvis vært enklere om dere hadde blitt evakuert i de mest dramatiske døgnene.  

Nå virker det både som om været roer seg og at det er mye fagfolk involvert i å vurdere situasjonen. Håper du får en god helg:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...