Gå til innhold

Jeg gråter over hvor ond jeg er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gråter. Tårene inni meg renner. De flyter som sjøen. Vannet oversvømmer meg, alle tårene kommer ikke ut, smerten over formye vann tar over.

Jeg har så dårlig samvittighet, den dreper meg innvendig. Jeg vil ikke være ond. Men jeg er ond. Det er noe galt med meg, jeg må være en psykopat. Men er jeg er psykopat når jeg ikke vil være en? Når jeg føler skyld og skam?

Ingen mennesker er onde. Ikke innerst inne. Men usikker om det gjelder meg. Tenk om jeg er den eneste som faktisk er ond? Jeg er den eneste som blir fordømt? Folk kommer til å tråkke og ødelegge graven min

Jeg er lei meg. Jeg vil ikke være slik. Jeg vil være god, og av kjærlighet.

Skrevet

Ingen er bare gode eller bare onde. Jeg er sikker på at du er et ålreit menneske.

Skrevet

Psykopater bryr seg ikke om de er onde, og dermed er du ikke en psykopat...

Psykopater ville ikke skylde på seg selv, de ville skylde på andre....

Skrevet

Ingen er bare gode eller bare onde. Jeg er sikker på at du er et ålreit menneske.

Tenk om jeg bare manipulerer alle rundt meg til å tro jeg er ålreit? jeg er ålreit men gjør jeg det bare pågrunnav meg selv?

kanskje gjør jeg det? hvorfor ringte jeg ikke da  romeneren jeg fikk nummeret til, lovte å ringe hun tilbake, møte henne, de var så glade for at jeg var så "snill" , spurte meg om min alder og hun het det samme som meg.

Skriver sikkert dette her bare for å sette meg selv i godt mys

Skrevet

håper du har rett

Skrevet

Tenk om jeg bare manipulerer alle rundt meg til å tro jeg er ålreit? jeg er ålreit men gjør jeg det bare pågrunnav meg selv?

kanskje gjør jeg det? hvorfor ringte jeg ikke da  romeneren jeg fikk nummeret til, lovte å ringe hun tilbake, møte henne, de var så glade for at jeg var så "snill" , spurte meg om min alder og hun het det samme som meg.

Skriver sikkert dette her bare for å sette meg selv i godt mys

Det spiller ingen rolle hvorfor man er snill / gjør de riktige tingene. Det fordi man aldri kan vite noe om det. Andre enn deg selv kan ha sine teorier om dine grunner, men hva vet de om det? På samme måte kan du selv ta feil av deg selv. Det er nok utrolig vanlig å forstå sine egne motiver feil. Ta f.eks. hvis du manipulerer alle til å tro at du er snill hele livet - hva så? Etter min mening er det nettopp det folk gjør, og - de er standhaftige nok til å holde på maska livet ut, selv om noen få glipp er vanlig.

Skjønner godt at du ikke ringte tiggeren. Jeg er kanskje kynisk, men jeg tror utenlandske tiggere gjerne ikke er så opptatt av annet enn å få inn penger den tiden de er her.

Skrevet

Problemet oppstår når man tenker at det å bry seg om man er ond bare er manipulering... og det å skylde på seg selv bare er manipulering...

Skrevet

Det spiller ingen rolle hvorfor man er snill / gjør de riktige tingene. Det fordi man aldri kan vite noe om det. Andre enn deg selv kan ha sine teorier om dine grunner, men hva vet de om det? På samme måte kan du selv ta feil av deg selv. Det er nok utrolig vanlig å forstå sine egne motiver feil. Ta f.eks. hvis du manipulerer alle til å tro at du er snill hele livet - hva så? Etter min mening er det nettopp det folk gjør, og - de er standhaftige nok til å holde på maska livet ut, selv om noen få glipp er vanlig.

Skjønner godt at du ikke ringte tiggeren. Jeg er kanskje kynisk, men jeg tror utenlandske tiggere gjerne ikke er så opptatt av annet enn å få inn penger den tiden de er her.

Sant det. Du er flink komme med kloke ord :)

Det var to kvinner som var ganske unge, ga dem endel penger men ble veldig glad for at jeg fikk nummeret til hun ene, vi ringte tilogmed og skjekket om jeg hadde skrevet nummeret riktig. ser dem i byen noenganger, får dårlig samvittighet :(

har pratet med noen venner om det, de sa jeg ikke burde møte dem så etter å ha tenkt en stund så møtte dem ikke (nå skylder jeg andre, psykopatisk). Har gått rundt og grublet på det lenge, kanskje jeg burde sende en melding? men redselen holder på igjen. men hva i huleste er jeg redd for?? de er mennesker som alle andre. Jeg behandler mennesker tydeligvis forskjellig noe som er veldig negativt

og hvis de bare er ute etter penger så gjør det meg egentlig ikke så mye, for de trenger penger. syns synd på de. men er bare redd de kontakter meg formye eller no? sukk.. måtte bare få det ut siden det først ble et tema

Skrevet

Det var to kvinner som var ganske unge, ga dem endel penger men ble veldig glad for at jeg fikk nummeret til hun ene, vi ringte tilogmed og skjekket om jeg hadde skrevet nummeret riktig. ser dem i byen noenganger, får dårlig samvittighet :(

har pratet med noen venner om det, de sa jeg ikke burde møte dem så etter å ha tenkt en stund så møtte dem ikke (nå skylder jeg andre, psykopatisk). Har gått rundt og grublet på det lenge, kanskje jeg burde sende en melding? men redselen holder på igjen. men hva i huleste er jeg redd for?? de er mennesker som alle andre. Jeg behandler mennesker tydeligvis forskjellig noe som er veldig negativt

og hvis de bare er ute etter penger så gjør det meg egentlig ikke så mye, for de trenger penger. syns synd på de. men er bare redd de kontakter meg formye eller no? sukk.. måtte bare få det ut siden det først ble et tema

Det er sikkert ikke noe farlig, men sannsynligvis er de vel bare ute etter penger. Det er sant som du sier, de trenger penger. Men du trenger nok pengene dine du og. Nå som du er ung og kanskje bor hjemme hos foreldrene så merker du det kanskje ikke så godt, men når du blir eldre og skal skaffe egen bolig, kanskje er avhengig av bil for å komme deg til jobb, kanskje får unger som skal ha sitt, da får pengene bein å gå på...

Hvis du har romslig økonomi nå burde du spare til bolig. :P Det hadde jeg gjort. Du trenger jo minst 15% egenandel for å få lån, og det lønner seg veldig å være i stand til å kjøpe. :P

Men selvsagt snilt å tenke på andre.

Hm... nå ble det sent. :P

Skrevet

Det er sikkert ikke noe farlig, men sannsynligvis er de vel bare ute etter penger. Det er sant som du sier, de trenger penger. Men du trenger nok pengene dine du og. Nå som du er ung og kanskje bor hjemme hos foreldrene så merker du det kanskje ikke så godt, men når du blir eldre og skal skaffe egen bolig, kanskje er avhengig av bil for å komme deg til jobb, kanskje får unger som skal ha sitt, da får pengene bein å gå på...

Hvis du har romslig økonomi nå burde du spare til bolig. :P Det hadde jeg gjort. Du trenger jo minst 15% egenandel for å få lån, og det lønner seg veldig å være i stand til å kjøpe. :P

Men selvsagt snilt å tenke på andre.

Hm... nå ble det sent. :P

Ja, de er nok det, men de var veldig snille. Så en side av meg har lyst til å bli kjent med dem., men aner ikke hvor "smart" det er. er nok det som gjør at jeg tviler.

Hehe, det er sant. Nå betaler jeg ikke mye regninger og slikt så merker det ikke så godt nei. Jeg burde kanskje tenke litt mer langsiktig :P

når jeg tenker over det bruker jeg pengene på mye unødvendig, så hvis jeg heller bruker litt på sparing og litt på veldedighet, så kunne det jo gått.

Ja er veldig sent, burde legge meg B)

Gjest Gargamel
Skrevet

Problemet oppstår når man tenker at det å bry seg om man er ond bare er manipulering... og det å skylde på seg selv bare er manipulering...

Ja, det oppstår problemer hvis man tenker for mye og lager problemer ut av alt ( eller enda verre: ut av ingenting.)

Jeg tror vi får være fornøyd om vi er snille utad, uansett hva som foregår inni hodet.

Skrevet

Hei! Hvis du er usikker på om du ikke er så veldig snill med andre mennesker og har lyst til å gjøre noe med det, må du uansett sette tydelige grenser for hva du IKKE skal gjøre. 

Å gi penger til rumenere og la seg utnytte, er en av dem. 

Tren heller på å vær realistisk i hvordan du tolker deg selv og andre, jobb med selvfølelsen.

Hvis du tror du er så "ond", så sett opp en liste over konkrete ting du har gjort, som du mener er så "ondt", skriv om det her inne hvis du vil, og ta til deg tilbakemeldingene du får. I mange tilfeller det snakk om at man føler seg "feil" pga gammel smerte man sliter med, og slett ikke er noe mindre samvittighetsfull enn andre. 

Anonymous poster hash: af847...6a9
Skrevet

Jeg har blitt et monster. Jeg er ikke bedre enn mine foreldre. Jeg er like ille som dem. Krangler vi sier begge parter stygge ord i alle retninger. Før var det ikke slik, men jeg har tydeligvis blitt like ille med årene. Pappa kan for eksempel si "Du har ødeelagt familen de siste 3 årene. Livet ditt går i dass. livet ditt går til helvete" sinne inni meg koker. Det koker så jævligt. kan si " Jævla kukhue, dra til helvete. Hater deg. Vil aldri se deg igjen" og sånn forsetter det.

Hver uke. Slår aldri feil.

Ender ofte med at ting blir kastet rundt omkring, fra alles side. Jeg har ønsket han død, og han har ønsket meg død.

Dagen etter er alle venner. Som ingenting har skjedd. Så går det noen dager, akuratt det samme skjer på nytt. De samme stygge ordene. Det har alltid vært et jævla bråk famile, har vært så lenge jeg kan huske. Men jeg er voksen nå, og jeg er sint. Jeg koker. Jeg blir redd over hvor sint jeg blir. Jeg er ikke slik, jeg mener ikke det jeg sier. Men jeg klarer ikke styre meg.

Jeg vil ikke være slik. Men jeg er vel ond. Akuratt som jeg frykter.

Skrevet (endret)

Jeg har blitt et monster. Jeg er ikke bedre enn mine foreldre. Jeg er like ille som dem. Krangler vi sier begge parter stygge ord i alle retninger. Før var det ikke slik, men jeg har tydeligvis blitt like ille med årene. Pappa kan for eksempel si "Du har ødeelagt familen de siste 3 årene. Livet ditt går i dass. livet ditt går til helvete" sinne inni meg koker. Det koker så jævligt. kan si " Jævla kukhue, dra til helvete. Hater deg. Vil aldri se deg igjen" og sånn forsetter det.

Hver uke. Slår aldri feil.

Ender ofte med at ting blir kastet rundt omkring, fra alles side. Jeg har ønsket han død, og han har ønsket meg død.

Dagen etter er alle venner. Som ingenting har skjedd. Så går det noen dager, akuratt det samme skjer på nytt. De samme stygge ordene. Det har alltid vært et jævla bråk famile, har vært så lenge jeg kan huske. Men jeg er voksen nå, og jeg er sint. Jeg koker. Jeg blir redd over hvor sint jeg blir. Jeg er ikke slik, jeg mener ikke det jeg sier. Men jeg klarer ikke styre meg.

Jeg vil ikke være slik. Men jeg er vel ond. Akuratt som jeg frykter.

Du trenger ikke å være ond, men slik det er blitt, er som som en ond sirkel. Dere er blitt slaver av dere selv. Det blir som å bli avhengig av alkohol . Det dere må, er å bli bevisst på den skadevirkning dette har på dere og ta styringen over livet ( tankene og følelsene ) deres. Hvis du kan klare det, og ikke de andre bryr seg om det, må du komme i et bedre miljø for å overvinne dette.et miljø der du har gode eksempler, og støtte. du vil helt sikkert føle deg mindre ond da. 

Endret av FGT
Skrevet

Er du i gang med å planlegge utflytting hjemmefra? Høres ikke ut som om du og din far bidrar konstruktivt i forhold til hverandre.

Skrevet

Er du i gang med å planlegge utflytting hjemmefra? Høres ikke ut som om du og din far bidrar konstruktivt i forhold til hverandre.

Nei absolutt ikke. Blir ikke før om 2 år minst.

Nå viste jeg bare den negative siden.Jeg og pappa har veldig godt forhold når vi ikke krangler. Har jeg levd med bråk i nesten 20 år, klarer jeg litt til.

Poenget mitt er at jeg brenner i sinne. Det var ikke bare hjemme det har skjedd. For noen uker siden ble jeg så sint på skolen at jeg nesten klikket. Men det skjer veldig sjeldent. Sist gang var ungdomsskolen.

Skrevet

Du trenger ikke å være ond, men slik det er blitt, er som som en ond sirkel. Dere er blitt slaver av dere selv. Det blir som å bli avhengig av alkohol . Det dere må, er å bli bevisst på den skadevirkning dette har på dere og ta styringen over livet ( tankene og følelsene ) deres. Hvis du kan klare det, og ikke de andre bryr seg om det, må du komme i et bedre miljø for å overvinne dette.et miljø der du har gode eksempler, og støtte. du vil helt sikkert føle deg mindre ond da. 

Godt poeng. Ond sirkel er det nok. Problemet er bare å få bort det sinne

Skrevet

Jeg gråter. Tårene inni meg renner. De flyter som sjøen. Vannet oversvømmer meg, alle tårene kommer ikke ut, smerten over formye vann tar over.

Jeg har så dårlig samvittighet, den dreper meg innvendig. Jeg vil ikke være ond. Men jeg er ond. Det er noe galt med meg, jeg må være en psykopat. Men er jeg er psykopat når jeg ikke vil være en? Når jeg føler skyld og skam?

Ingen mennesker er onde. Ikke innerst inne. Men usikker om det gjelder meg. Tenk om jeg er den eneste som faktisk er ond? Jeg er den eneste som blir fordømt? Folk kommer til å tråkke og ødelegge graven min

Jeg er lei meg. Jeg vil ikke være slik. Jeg vil være god, og av kjærlighet.

Hei!

Jeg strever selv med tanker om at jeg er ond/psykopat, for tiden.

Dette fordi jeg har bedratt min psykiater, bedratt min mann og forbrutt meg på det groveste mot veitrafikkloven.

Jeg har en bedre dag i dag fordi jeg starter med å skrifte, hvis Gud tilgir meg, må det finnes tilgivelse fra mennesker feks politi, og psykiatere.

Jeg tenkte i natt, mens jeg lå våken at jeg jeg sender en henvendelse til politiet, for meg spiller det ingen rolle at jeg ikke ble tatt, men at jeg unnslapp, forbrytelsen. (min mann sier sånn, "men du ble jo ikke tatt for fartsovertredelser", men for meg er det helt likegyldig, jeg brøt regler, og viktige regler også:-(

Jeg er svært redd kriminelle mennesker så jeg tenkte i natt (fordi jeg er livredd for fengsel) at jeg håper jeg kan få samfunnsstraff.

På morgenen ble min mann fortvilt fordi nok en natt sa han uten søvn for meg, han tilgav mine synder, han forstod ikke lovbruddene følte jeg:-( men mente jeg bare kunne fortelle det til politiet. og min psykiater :-( og at de ikke vil fengsle meg, med fangedrakt osv...jeg vet ikke, hvem vil ansette en kriminell autist? :-(

Jeg er lei meg, jeg angrer mer nå enn noen gang, jeg hater autisme.

Og jeg hater meg selv.

Anonymous poster hash: 6cb36...2da

Skrevet

"Jeg gråter. Tårene inni meg renner. De flyter som sjøen. Vannet oversvømmer meg, alle tårene kommer ikke ut, smerten over formye vann tar over."

Poetisk! Du burde absolutt skrive mer. Å skrive kan også fungere som en form for å skrifte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...