AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Hvis man har misbrukt tillit ved å gå til en annen psykiater for å få medisiner en annen psykiater ikke ville skrive ut, man innser at man tok feil, man er lei seg, beklager, er skyldbetynget og sorgtung, vil man da få fortsette få timer med den psykiater man er knyttet til, som virkelig har hjulpet, men som er veldig bestemt. Jeg vet jeg gjorde en feilvurdering, vil ikke gjøre igjen, er redd for konsekvensene, men erfarte på en uheldig måte problemene det medførte å gå til en psykiater som bare skriver ut medisiner uten på riktig grunnlagAnonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Legger til, Gjorde dette da min psykiater er veldig bestemt. Umulig å diskutere med. Selvsagt kunne jeg tenke meg diskutere saken, men var ikke mulig. Det er en forklaring på mitt eget handlingsmønster . Jeg tok forferdelig feil, og ødela mye, jeg ble svært syk av medisinenen psykiateren skrev en ekstremt høy dose på, jeg falt sammen i Hagen i sommer, da jeg prøvde men ikke klarte dosenAnonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
Gjest Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Det er vel bare en måte å finne ut av det på. Hva med å ta dette opp med din psykiater? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Det er vel bare en måte å finne ut av det på. Hva med å ta dette opp med din psykiater? Det er jo spørsmålet mitt da?? Får man fortsatt tilbud om timer, ehh...Anonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Det er jo spørsmålet mitt da??Får man fortsatt tilbud om timer, ehh...Anonymous poster hash: f5378...f2e Betviler sterkt at det finnes et generelt svar på det som gjelder for alle psykiatere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Hvis man har misbrukt tillit ved å gå til en annen psykiater for å få medisiner en annen psykiater ikke ville skrive ut, man innser at man tok feil, man er lei seg, beklager, er skyldbetynget og sorgtung, vil man da få fortsette få timer med den psykiater man er knyttet til, som virkelig har hjulpet, men som er veldig bestemt. Det vil jeg tro, hvis dette bare har skjedd en gang. Anonymous poster hash: d8a09...fb7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Betviler sterkt at det finnes et generelt svar på det som gjelder for alle psykiatere. Ok Men hva gjelder deg? Jeg har bedratt min psykiater. Jeg er lei meg og angrer dypt! Ville du tilgitt og glemt om din pasient angret sin handling ?Anonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Det har skjedd en gang. Likevel en gang for mye, jeg takler ikke sorgen, bekymringene , sviket:-(Anonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Tillegg: Har hjulpet meg svært mye denne psykiater! Derfor følelsesmessige bånd, tross uenighet. Nå tok jeg feil, og vil aldri gjøre den feilen igjen:-( Min psykiater er av den kompromissløse typen:-(Anonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Hva gjelder meg?Hvis jeg skulle droppe alle pasienter som har gjort dårlige valg....Du ville fått en sjanse til :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Hva gjelder meg?Hvis jeg skulle droppe alle pasienter som har gjort dårlige valg....Du ville fått en sjanse til :-) Takk Hva tror du din kollega ville gjort ? Kanskje vet du ikke:-( men jeg står mellom å streve med dårlig samvittighet , og innrømme, Det siste er jeg redd ødelegger. Noe jeg ikke ønsker, samtidig har jeg gjort fryktelig dårlig valg, angrer, det eneste positive, er at valget var så dårlig, at jeg pga effekt, ble skremt og ikke gjør det igjen, ikke engang om det fins noe posotivt, Jeg skammer meg så fryktelig:-( tror mest fordi jeg svek min psykiater:-( Ar jeg ble syk bryr jeg meg mindre om. Om noen bare ante hvor grusomt jeg har det, spesielt om nettene! Jeg har sunket under mine egne prinsipper.Anonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
ISW Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Takk Hva tror du din kollega ville gjort ? Kanskje vet du ikke:-( men jeg står mellom å streve med dårlig samvittighet , og innrømme, Det siste er jeg redd ødelegger. Noe jeg ikke ønsker, samtidig har jeg gjort fryktelig dårlig valg, angrer, det eneste positive, er at valget var så dårlig, at jeg pga effekt, ble skremt og ikke gjør det igjen, ikke engang om det fins noe posotivt, Jeg skammer meg så fryktelig:-( tror mest fordi jeg svek min psykiater:-( Ar jeg ble syk bryr jeg meg mindre om. Om noen bare ante hvor grusomt jeg har det, spesielt om nettene! Jeg har sunket under mine egne prinsipper.Anonymous poster hash: f5378...f2e Jeg tror ikke det er så uvanlig å tenke slik. Jeg har jo tenkt noe av det samme når jeg spør NHD om råd her, da går jeg på en måte forbi min egen lege når jeg hører på legen her. Rent generelt så er det nok lurt å forholde seg til én lege, for at det skal bli best mulig kontinuitet i behandlingen og minst mulig rot. Jeg har egentlig valgt høre på NHD når det gjelder medisiner og min egen lege når det gjelder kognitiv/metakognitiv terapi. Og iblant har jeg dårlig samvittighet for det. Men jeg tror ikke at legen din bærer nag til deg. Det er jobben hans å hjelpe deg. Og jeg tror at de som jobber i psykiatrien har sett adskillig verre ting enn dette. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Jeg tror ikke det er så uvanlig å tenke slik. Jeg har jo tenkt noe av det samme når jeg spør NHD om råd her, da går jeg på en måte forbi min egen lege når jeg hører på legen her. Rent generelt så er det nok lurt å forholde seg til én lege, for at det skal bli best mulig kontinuitet i behandlingen og minst mulig rot. Jeg har egentlig valgt høre på NHD når det gjelder medisiner og min egen lege når det gjelder kognitiv/metakognitiv terapi. Og iblant har jeg dårlig samvittighet for det. Men jeg tror ikke at legen din bærer nag til deg. Det er jobben hans å hjelpe deg. Og jeg tror at de som jobber i psykiatrien har sett adskillig verre ting enn dette. Hei! Ok takk:-( Jeg har det ikke bra i vertfall, dette er grunnen til at jeg kjører om natten:-( Det er ikke min lege men min psykiater, ganske bestemt, ingen unnskyldning, men ment som forklaring:-( Hvis jeg hadde bannet hadde jeg skrevet, " jeg har det j...." :-( om du skjønner. Jeg strever mye med samvittighet, tabl, førte også ti andre lovbrudd, brudd på veitrafikkloven og jeg vurderer gå til politiet, de var ikke der, men var de der vill jeg både mistet sertifikat og kommet i fengsel. Jeg prøver unngå ta livet mitt, da jeg pga ansvar ikke kan det :-( Takk for at du svarte meg, jeg har det ikke bra:-(Anonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
ISW Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Hei! Ok takk:-( Jeg har det ikke bra i vertfall, dette er grunnen til at jeg kjører om natten:-( Det er ikke min lege men min psykiater, ganske bestemt, ingen unnskyldning, men ment som forklaring:-( Hvis jeg hadde bannet hadde jeg skrevet, " jeg har det j...." :-( om du skjønner. Jeg strever mye med samvittighet, tabl, førte også ti andre lovbrudd, brudd på veitrafikkloven og jeg vurderer gå til politiet, de var ikke der, men var de der vill jeg både mistet sertifikat og kommet i fengsel. Jeg prøver unngå ta livet mitt, da jeg pga ansvar ikke kan det :-( Takk for at du svarte meg, jeg har det ikke bra:-(Anonymous poster hash: f5378...f2e Jeg går også til psykiater, så der stiller vi likt. Men jeg tror ganske bestemt at NHD kan mer om medikamentell behandling enn han kan, det er i alle fall etter å ha fulgt rådene her at jeg har blitt relativt frisk, så derfor gjør jeg det slik. En "trippel dose SSRI" (som noen her elsker å snakke om) har faktisk gjort underverker. Jeg skjønner at du ikke har det bra for tiden. Men du må ikke legge ekstra steiner på skuldrene dine ved å "jule deg selv opp" over dette med at du har snakket med en annen lege. Det er ikke helt uvanlig at man søker en "second opinion" hos en annen lege/spesialist, og det er ikke nødvendigvis noe galt i det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. november 2014 Skrevet 3. november 2014 Jeg går også til psykiater, så der stiller vi likt. Men jeg tror ganske bestemt at NHD kan mer om medikamentell behandling enn han kan, det er i alle fall etter å ha fulgt rådene her at jeg har blitt relativt frisk, så derfor gjør jeg det slik. En "trippel dose SSRI" (som noen her elsker å snakke om) har faktisk gjort underverker. Jeg skjønner at du ikke har det bra for tiden. Men du må ikke legge ekstra steiner på skuldrene dine ved å "jule deg selv opp" over dette med at du har snakket med en annen lege. Det er ikke helt uvanlig at man søker en "second opinion" hos en annen lege/spesialist, og det er ikke nødvendigvis noe galt i det. Hei! Takk. For meg har det aldri skjedd:-( jeg har fått ekstremt god hjelp av min psykiater, takknemlig, men min psykiater er også veldig myndig! Kan feks ikke svare, når jeg tok opp medisinspørsmål:-( Jeg bruker ingen medisiner, men fikk prøve sentralstimulerende, så mente min psykiater, ikke bra, og da uten diskusjon, tok vekk, og svarte ikke, da endte det som det gjorde:-( Jeg hadde ikke forutsett mine samvityighetskvaler:-( jeg tom. Spurte min psykiater om det var ok om jeg hadde hemmeligheter:-( jada sa hun, jeg glete tenkte på om jeg selv takler det, det gjør jeg ikke:-( TakkAnonymous poster hash: f5378...f2e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.