Gå til innhold

Psykisk syk, fysisk syk eller lat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så mye matt og sliten nå. Smerter og stivhet i kroppen. Vanskelig for å konsentrere meg. Jobben er et kapittel for seg selv, som jeg har tatt opp i en annen tråd. Har ting jeg ønsker å få gjort i huset, men alt er så tungt å gjennomføre. Veldig ustabil psykisk. Føler jeg har det godt en stund og vet ikke om jeg orker leve neste stund. Angst/uro og mye blandingstilstander. Skjelvinger som jeg går utifra skyldes fluanxol.

Jeg bruker jo lithium som både kan komme for høyt opp, og også kan gi lavt stoffskifte. Det er vel mulig at noe av det jeg sliter med nå, kan være bivirkninger?

Skrevet

Jeg er så mye matt og sliten nå. Smerter og stivhet i kroppen. Vanskelig for å konsentrere meg. Jobben er et kapittel for seg selv, som jeg har tatt opp i en annen tråd. Har ting jeg ønsker å få gjort i huset, men alt er så tungt å gjennomføre. Veldig ustabil psykisk. Føler jeg har det godt en stund og vet ikke om jeg orker leve neste stund. Angst/uro og mye blandingstilstander. Skjelvinger som jeg går utifra skyldes fluanxol.

Jeg bruker jo lithium som både kan komme for høyt opp, og også kan gi lavt stoffskifte. Det er vel mulig at noe av det jeg sliter med nå, kan være bivirkninger?

Latskap det er neppe.

Anonymous poster hash: a96bd...46e

Skrevet

Hvor lenge er det siden du målte stoffskiftet ditt?

Anonymous poster hash: 4ac93...4f3

Skrevet (endret)

Hvor lenge er det siden du målte stoffskiftet ditt? Anonymous poster hash: 4ac93...4f3

For 3 mnd siden. Det ligger lavt men innenfor normalen. Har prøvd litt liothyronin, men jeg lurer på om det forsterke de andre medisinene jeg tar. Jeg er kanskje på villspor her, men det var ikke fastlegen som satte meg på dem men jeg hadde valget om å øke lithium eller prøve liothyronin når jeg var hos psykiateren. Skulle gå fra en tablett til 3, men jeg gikk ned til 1 igjen.

Endret av eller
Skrevet

Høres ut som depresjon. Du er slik jeg kjenner deg overhode ikke lat

Skrevet (endret)

Høres ut som depresjon. Du er slik jeg kjenner deg overhode ikke lat

Jeg kan nok være lat også. Men når jeg sliter med å gjennomføre ting jeg er giret på og ønsker å gjøre. Presser meg men føler meg tottalt uttappet etterpå. Så må det vel være noe annet.

Jeg har oppturer og tider jeg føler jeg har det godt også, så jeg tror ikke det er en ren depresjon. Jeg føler meg i en blandingstilstand av alt mulig.

Endret av eller
Skrevet

Jeg tenker på stoffskifte jeg også, men siden det er innenfor normalen, er det vel ikke det. Uansett hadde jeg fått det undersøkt med jevne mellomrom. Jeg var lavt, men innenfor normalen jeg også før det utviklet seg til sykdom. De med hypotyreose er også veldig ofte lave på vitaminet B12.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg bedt fastlegen undersøke ALT via blodprøver og spyttprøver. Nyrefunksjen, leverfunksjon, kolesterolnivå, cortisolnivå (dette gjøres via spyttprøver) og jeg husker ikke hva mer. Ikke gi deg før legen gjør det! Det er din helse det dreier seg om.

Lat er du definitivt ikke.

Skrevet

Jeg tenker på stoffskifte jeg også, men siden det er innenfor normalen, er det vel ikke det. Uansett hadde jeg fått det undersøkt med jevne mellomrom. Jeg var lavt, men innenfor normalen jeg også før det utviklet seg til sykdom. De med hypotyreose er også veldig ofte lave på vitaminet B12.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg bedt fastlegen undersøke ALT via blodprøver og spyttprøver. Nyrefunksjen, leverfunksjon, kolesterolnivå, cortisolnivå (dette gjøres via spyttprøver) og jeg husker ikke hva mer. Ikke gi deg før legen gjør det! Det er din helse det dreier seg om.

Lat er du definitivt ikke.

Jeg har forstått at enkelte kan få symtomer når de ligger lavt selv om de er innenfor normalen.  Det er mennesket som har satt den grensen. 

Tar fastlegene spyttprøver? Jeg spurte etter det en gang, men det kunne de ikke gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...