Gå til innhold

Stressfølelse før psykologtimen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg går i terapi og synes virkelig det hjelper meg mye! Jeg har vel gått i terapi 1,5 år nå, altså en god stund. 

Problemet mitt er at jeg er så forferdelig nervøs før timene mine. Hjertet mitt raser i brystet og jeg føler meg kvalm og litt uvel. Jeg har det jo aldri fælt hos psykologen min og jeg vet jo at hun bare ønsker å hjelpe meg, så hvorfor reagerer jeg sånn hver eneste gang? 

Dette gjelder forsåvidt ikke bare hos psykologen, men alt som har med helsevesen å gjøre. Hos legen må de ta pulsen min flere ganger før de får det riktig fordi jeg ikke klarer å slappe av. Hos legen sitter jeg og håper at det ikke er meg de roper opp neste gang, det er jo helt patetisk. 

Det roer seg som regel etter en liten stund, etter jeg har snakket litt med psykologen, legen eller sykepleieren, men det er så ubehagelig å ha det sånn. 

Finnes det noen teknikker jeg kan bruke for å klare å roe meg seg ned før timen? 

Vennlig hilsen 

jente 21

Skrevet

Har du prøvd å fokusere på pusten? Puste med magen, som man sier? Det hjelper meg iallefall.

Skrevet

Jeg har det også sånn. Har prøvd alt mulig for å roe ned, men synes det er vanskelig. Stresset og tankene kommer av og sitte å vente. Jeg har begynt å avlede meg selv med enten å strikke eller lese en bok. Det hjelper faktisk.

Skrevet

Det er helt vanig.

Anonymous poster hash: 5dea3...ea9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...