minimina2 Skrevet 4. november 2014 Skrevet 4. november 2014 Hei, Jeg går i terapi og synes virkelig det hjelper meg mye! Jeg har vel gått i terapi 1,5 år nå, altså en god stund. Problemet mitt er at jeg er så forferdelig nervøs før timene mine. Hjertet mitt raser i brystet og jeg føler meg kvalm og litt uvel. Jeg har det jo aldri fælt hos psykologen min og jeg vet jo at hun bare ønsker å hjelpe meg, så hvorfor reagerer jeg sånn hver eneste gang? Dette gjelder forsåvidt ikke bare hos psykologen, men alt som har med helsevesen å gjøre. Hos legen må de ta pulsen min flere ganger før de får det riktig fordi jeg ikke klarer å slappe av. Hos legen sitter jeg og håper at det ikke er meg de roper opp neste gang, det er jo helt patetisk. Det roer seg som regel etter en liten stund, etter jeg har snakket litt med psykologen, legen eller sykepleieren, men det er så ubehagelig å ha det sånn. Finnes det noen teknikker jeg kan bruke for å klare å roe meg seg ned før timen? Vennlig hilsen jente 21 0 Siter
Gjest Skrevet 4. november 2014 Skrevet 4. november 2014 Har du prøvd å fokusere på pusten? Puste med magen, som man sier? Det hjelper meg iallefall. 0 Siter
DoleMari Skrevet 4. november 2014 Skrevet 4. november 2014 Jeg har det også sånn. Har prøvd alt mulig for å roe ned, men synes det er vanskelig. Stresset og tankene kommer av og sitte å vente. Jeg har begynt å avlede meg selv med enten å strikke eller lese en bok. Det hjelper faktisk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 Skrevet 5. november 2014 Det er helt vanig.Anonymous poster hash: 5dea3...ea9 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.