Gå til innhold

Bør man ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er fortiden på AAP. Nå var jeg nettopp ute og gikk en tur ved 8-tiden når det virket som om hele byen var på vei til jobb eller skole. Folk haster avgårde til dagens gjøremål. (Noen må jo holde samfunnshjulene i gang, men hvor får de energien fra?).

Bør jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg går hjemme og "later" meg på snyltepenger fra NAV?
  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gråstein

11

• frosken

10

• FGT

6

• ISW

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nav sendte meg tekstmelding om jobbkonfetanse 12 om natten selv om jeg er sykemeldt:(

Gjest Gargamel
Skrevet

Nav sendte meg tekstmelding om jobbkonfetanse 12 om natten selv om jeg er sykemeldt:(

Wow . Jobber de midt på natten? Jeg må revurdere fordommene mot offentlige byråkrater.

Skrevet

Wow . Jobber de midt på natten? Jeg må revurdere fordommene mot offentlige byråkrater.

tydeligvis ute etter å gi folk et støkk midt på natten. Ble bedt på konferanse hvor de ville plukke ut kandidater for salg. Synes det var slemt
Skrevet

Er fortiden på AAP. Nå var jeg nettopp ute og gikk en tur ved 8-tiden når det virket som om hele byen var på vei til jobb eller skole. Folk haster avgårde til dagens gjøremål. (Noen må jo holde samfunnshjulene i gang, men hvor får de energien fra?).

Bør jeg ha dårlig samvittighet fordi jeg går hjemme og "later" meg på snyltepenger fra NAV?

Så fremst det er underbygd bør du vel ikke det. Men veldig lett å kjenne det slik tror jeg. Samfunnsdeltagelse er forventet . Min svigerfar ringte forleden og spurte om alle var friske - ( kontrollspørsmål antar jeh)min mann sa ja. Orket ikke annet og sikkert flau over hvordan jeg skippet ut av jobb lynraskt . Tåler ikke dagens lys- å gå på butikken er dn pine. Bør vel egentlig gi f så lenge inaktiviteten fra samf deltagelse er underbygd m sykdom:(
Skrevet

tydeligvis ute etter å gi folk et støkk midt på natten. Ble bedt på konferanse hvor de ville plukke ut kandidater for salg. Synes det var slemt

Tror du at de sitter og bevisst sender melding slik at den skal komme til deg klokken 12 om natten?

Skrevet

Kremmt... tror kanskje heller det er datasystemene deres du kanskje må revurdere fordommene mot.

Skrevet

Tror du at de sitter og bevisst sender melding slik at den skal komme til deg klokken 12 om natten?

Var litt merkelig- men er sikkert dataen som lever sitt eget liv... Litt respektløst spør du meg- men nav mener sikkert " vi" må tåle å bli minnet på " ståa". Og jeg bør jo sikkert bare gi blanke i utdanning og begynne i forsikringsbransjen . Burde kanskje forsikre meg selv for andres skyld.
Gjest Gargamel
Skrevet

Kremmt... tror kanskje heller det er datasystemene deres du kanskje må revurdere fordommene mot.

Har de datasystemer som sender meldinger midt på natta for å skremme "unnasluntrere"? Fantastisk.

Skrevet

Har de datasystemer som sender meldinger midt på natta for å skremme "unnasluntrere"? Fantastisk.

hvem som helst kan vel få paranoid beredskap av slikt -
Skrevet

Jeg synes vi skal snu litt på flisa og være glade for at vi bor i et land som Norge, som har et støtteapparat som stiller opp når noen faller utenfor arbeidslivet. Jeg synes også vi skal være glade for at vi stort sett får den hjelpen vi trenger (om enn med en del ventetid).

Det er hyggeligere å tenke slik enn å tenke på at vi skal ha dårlig samvittighet.

Angående SMS fra NAV. Dette har sikkert med en forsinkelse i ett eller annet system, enten NAV sitt eget, eller mobilnettet, å gjøre.

Skrevet

Nei, det er vel en grunn for at du går hjemme?

Tror ingen vil gå hjemme hvis de ikke må, det er kjedelig.

Skrevet

Tydeligvis ute etter å gi folk et støkk midt på natten. Ble bedt på konferanse hvor de ville plukke ut kandidater for salg. Synes det var slemt

Det kan godt hende du ikke burde stått på den SMS-lista, men ikke ha andre følelser for tidspunktet enn du ville hatt dersom meldingen kom fra frisøren eller legen for å minne om timen.

Det er ingen som sitter og sender disse meldingene manuelt.  De kan være satt opp på en bestemt dato uten at man har tenkt på at de burde forsinkes til morgenen (og ikke for nær datoskiftet ved midnatt), eller de skulle vært sendt tidligere dagen før, men blitt forsinket av tekniske årsaker.

Ikke kast bort energi på å være sur på servere eller programvare, det virker ikke.  Jeg har prøvd ;)

Skrevet

Nei hvem som helst kan ikke få det. Nå ruller du rundt i negativiteten igjen. Hvorfor kaste bort kreftene på dette.

Skrevet

Nei hvem som helst kan ikke få det. Nå ruller du rundt i negativiteten igjen. Hvorfor kaste bort kreftene på dette.

Jeg fikk en inkassosak på mail i går. Den var ikke til meg, selskapet hadde skrevet feil mailadresse.

Foruten å synes at dette var slett arbeid av inkassobyrået (som faktisk lot meg få innsyn i en sak jeg ikke hadde noe med og fikk navnet til den som skyldte penger - noe som egentlig er en sak for Finanstilsynet), så brukte jeg ikke krefter på å lure på hvorfor feilen skjedde.

Jeg ser egentlig på dette som noe av det samme som SMS'en nevnt over. Nei, det kan ikke være normalt.

Skrevet

Hvem som helst kan vel få paranoid beredskap av slikt -

Nei, ikke hvem som helst. Svært mange vil sende en irritert tanke til automatiske tekniske tjenester og la det bli med det. 

Skrevet

Her tror jeg du tar feil. De fleste voksne vil kanskje sukke litt oppgitt over at sms'en kommer frem på et dårlig tidspunkt og kanskje også mene at NAV kunne hatt litt bedre rutiner for utvelgelse av hvem som skal motta hvilken melding. De færreste vil ta det som uttrykk for dårlige intensjoner hos ansatte hos NAV, og de færreste vil oppleve de negative aspektene som spesifikt rettet mot en selv.

Jeg får for tiden feilmelding når jeg prøver å fornye mitt abb på Dagbladet +. Jeg har forsøkt å henvende meg til deres kundesenter for å finne ut av feilen, men har hittil kun mottatt god dag mann økseskaft svar. Dette er irriterende, men jeg er ikke i stand til å tolke dette som at Dagbladet vil meg noe vondt.

Skrevet

Her tror jeg du tar feil. De fleste voksne vil kanskje sukke litt oppgitt over at sms'en kommer frem på et dårlig tidspunkt og kanskje også mene at NAV kunne hatt litt bedre rutiner for utvelgelse av hvem som skal motta hvilken melding. De færreste vil ta det som uttrykk for dårlige intensjoner hos ansatte hos NAV, og de færreste vil oppleve de negative aspektene som spesifikt rettet mot en selv.

Jeg får for tiden feilmelding når jeg prøver å fornye mitt abb på Dagbladet +. Jeg har forsøkt å henvende meg til deres kundesenter for å finne ut av feilen, men har hittil kun mottatt god dag mann økseskaft svar. Dette er irriterende, men jeg er ikke i stand til å tolke dette som at Dagbladet vil meg noe vondt.

føyer seg bare inn i rekken av Navs ufyseligheter mot meg .. Men skjønner jo at de ikke har helt kontroll på sine midler for å få folk i arbeid . Skjønner og jeg er i en tilstand hvor de lett provoserer meg og ydmyker m
Skrevet

nei - burde ikke ofre nav en tanke . Men de gjør sitt for at jeg ikke skal slippe dem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...