Gå til innhold

Bør man ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

MissAftereight
Skrevet

NAV har sagt klart i fra at de ikke har noe å tilby.

Hvis du går på AAP så har jeg veldig vanskelig for å tro det. Da ville jeg i så fall byttet saksbehandler for det har du mulighet til. Alle som går på AAP har krav på et opplegg. 

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• gråstein

11

• frosken

10

• FGT

6

• ISW

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du går på AAP så har jeg veldig vanskelig for å tro det. 

Så du antyder jeg at lyver nå?

Da ville jeg i så fall byttet saksbehandler for det har du mulighet til. Alle som går på AAP har krav på et opplegg. 

Har allerede hatt tre saksbehandlere. NAV anbefaler uføre. Men det er vist mye papirmølle før en kommer så langt.

Skrevet (endret)

Igjen ! du er ingen snylter. Du kan i mange tilfelle bidra med noe mer viktig nå, en å gå ut i en jobb. Hvis du ikke er frisk, så er det ikke bare å sette deg i en hvilken som helst jobb. syns at den hjelpen du trenger er ikke å bli presset ut i en jobb, men å få hjelp til å få det bedre med deg selv. Tydelig at du også  styres av hva andre mener eller forventes av deg. Jeg er sikker på at du har mye  å ta deg til nå som du ellers kan få dårlig tid til.

Er du på attføring nå ?  

Ja, eller AAP .

vet ikke hva du feiler, 

Asperger, diverse pf, tre angst diagnoser og tilbakevendene depresjoner.

Ønsker deg ihvertfall lykke til.

Takk for det!

Endret av gråstein
Skrevet

Vet fastlegen om hvor fortvilet du er? 

Jeg aner ikke hva fastlegen vet siden det er nye vikarer hele tiden.

Skrevet

Jeg aner ikke hva fastlegen vet siden det er nye vikarer hele tiden.

Jeg vet ikke hvor lett det er å kommunisere muntlig hvordan du har det. Du skriver godt, så jeg har lurt på om du kunne ha skrevet et ganske utfyllende brev til din fastlege om hvordan du har det og be vedkommende om å finne behandlingsmuligheter for deg. Det høres ut for meg som om du har fått svært lite hjelp etter at du ble nøye utredet, og jeg synes det er vanskelig å akseptere at ingenting blir forsøkt for å se om det kan hjelpe deg.

Synes du selv at uføretrygd er en ok løsning slik du har det? Eller ønsker du både medisinsk hjelp til å få det bedre og andre tiltak fra NAV?  Hvis du skriver til fastlegen, så vil det være en fordel om du vet hva som er viktigst for deg å få hjelp til.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lett det er å kommunisere muntlig hvordan du har det. Du skriver godt, så jeg har lurt på om du kunne ha skrevet et ganske utfyllende brev til din fastlege om hvordan du har det og be vedkommende om å finne behandlingsmuligheter for deg. Det høres ut for meg som om du har fått svært lite hjelp etter at du ble nøye utredet, og jeg synes det er vanskelig å akseptere at ingenting blir forsøkt for å se om det kan hjelpe deg.

Synes du selv at uføretrygd er en ok løsning slik du har det? 

Jeg fungerer ikke å jobb slik som det er nå. Og det ville ihvertfall føre til én bekymring mindre.

Skrevet (endret)

Jeg fungerer ikke å jobb slik som det er nå. Og det ville ihvertfall føre til én bekymring mindre.

Ja jeg skjønner godt at du får en bekymring mindre med å få uføretrygd. Det er bare å ta i mot det tilbudet, du slitet nok som det er har jeg inntrykk av. Det betyr ikke at du ikke vil arbeide, eller å gjøre noe nyttig for deg, men det gir deg kanskje et ro til å tenke hva du ellers syns er viktig å prioritere. 

Ja det stemmer du hadde asperger, men det er nok de tillegg diagnosene eller tilleggsvanskene du har, som er med på å begrense hva du kan gå ut i.

Jeg har selv gått igjennom denne prosessen fra atføring til trygd. 6 år ventet jeg på noe arbeid, men de kom ikke med noen ting. Da rådet legen meg å søke om uførtrygd.  PS! NAV var ikke opprettet da 

Endret av FGT
Skrevet

Hei!

Du kan be om å få los i NAV- systemet, det forenkler mye.

Da får man mer hjelp og oppfølging.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...