Gå til innhold

Ufyselige folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det folk som alle syns er ufyselige bare de åpner kjeften?

Lurer på om jeg, i såfall, er en av dem... hvis det er tilfelle er det jo meningsløst av meg å være frustrert fordi jeg ikke har venner.

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

52

• AnonymBruker

12

• slabbedask

11

• DexterMorgan

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vil du ha venner da?

Selv har jeg ikke særlig lyst på venner. Jeg har en to tre stykker, som jeg ser kanskje en gang pr tiår.

Jeg må jo innrømme att jeg selv har "valgt" det, da jeg ikke har tatt noen initiativ, og ofte har funnet på unnskyldninger da noe har blitt foreslått.

Gjest Gargamel
Skrevet

Ja, og de har ofte masse venner. Du virker ikke sånn. Problemet ditt er at du hører stemme og tror folk avskyr deg. Det er mitt inntrykk i alle fall.

Skrevet

Jeg er helt lik som deg på det punktet. Jeg tar ikke initiativ. Når noen begynner å snakke med meg bare prøver jeg å komme meg unna.

Jeg vet ikke om jeg vil ha venner. Egentlig. Men noen ganger er jeg frustrert, men det betyr jo ikke at jeg vil ha venner, det betyr bare at jeg føler "gresset er grønnere på den andre siden av bekken".

Anyways. Det er en grunn til at folk ser ned på meg.

Skrevet

Ja, og de har ofte masse venner. Du virker ikke sånn. Problemet ditt er at du hører stemme og tror folk avskyr deg. Det er mitt inntrykk i alle fall.

Hører ikke stemmer. :P Jeg føler at jeg hører ting, men er usikker. Er ikke hallusinert...

Men jeg er ikke akkurat snill mot andre. Uten at jeg ber om sympati for dette, i og med at det er frivillig.

Skrevet

Lurer på om jeg, i såfall, er en av dem... hvis det er tilfelle er det jo meningsløst av meg å være frustrert fordi jeg ikke har venner.

Det er ganske forvirrende å lese innleggene dine, fordi det er så enormt sprik i innsikt/rasjonalitet mellom dem. Når du observerer noe utenifra, noe som ikke har med deg selv å gjøre, så synes jeg du kan ha svært treffsikre observasjoner. Tilsvarende har du ofte også kloke betraktninger når det gjelder diskusjoner av mer prinsipiell karakter. Når du derimot begynner å skrive om deg selv og om hva du tror hva folk mener om deg, hva du tror de kanskje sier om deg osv. så er du helt på bærtur. Jeg lurer på hva som skal til for at rasjonaliteten din kan anvendes også på dine egne relasjoner - både til deg selv og andre.

Noen ganger lurer jeg på om du er så redd for nærhet at du må konstruere alle disse negative fantasiene om hva andre mener og sier om deg.

Skrevet

Det er ganske forvirrende å lese innleggene dine, fordi det er så enormt sprik i innsikt/rasjonalitet mellom dem. Når du observerer noe utenifra, noe som ikke har med deg selv å gjøre, så synes jeg du kan ha svært treffsikre observasjoner. Tilsvarende har du ofte også kloke betraktninger når det gjelder diskusjoner av mer prinsipiell karakter. Når du derimot begynner å skrive om deg selv og om hva du tror hva folk mener om deg, hva du tror de kanskje sier om deg osv. så er du helt på bærtur. Jeg lurer på hva som skal til for at rasjonaliteten din kan anvendes også på dine egne relasjoner - både til deg selv og andre.

Noen ganger lurer jeg på om du er så redd for nærhet at du må konstruere alle disse negative fantasiene om hva andre mener og sier om deg.

Takk for at du sier jeg er klok. :)

Du har helt rett, og jeg har lagt merke til det selv også. Jeg frykter at det kan være manipulasjon som ligger bak.

Jeg er veldig redd for nærhet, personlige relasjoner og følelser.

Men på en annen side så er ikke alle disse "konstruksjonene" falskt, fordi jeg vet at det er endel mennesker som tror jeg er psykopat og hadde ledd i min begravelse. Men det betyr jo ikke at alle mener dette... men det går bare nedover og nedover, for nå begynner flere og flere å tro at jeg er en snylter, jeg registrerer at de er nedlatende. Men det kan godt hende det er fordi jeg kanskje ser litt for mye på damer, jeg er litt usikker på koder og sånt, hvor lenge man kan titte - kanskje de syns det er guffent. Uten at jeg føler at jeg stirrer, for det ønsker/vil jeg ikke, men kanskje jeg dummer meg ut og tror de ikke merker det, men så syns de det er ubehagelig.

Skrevet

Hører ikke stemmer. :P Jeg føler at jeg hører ting, men er usikker. Er ikke hallusinert...

Men jeg er ikke akkurat snill mot andre. Uten at jeg ber om sympati for dette, i og med at det er frivillig.

Hvordan da "ikke akkurat snill"?

Skrevet

Hvordan da "ikke akkurat snill"?

Liker å mobbe folk på nettet f.eks.

Skrevet

Ja, må legge til at folk ikke liker folk som endrer personlighet alt ettersom hvem de snakker med. Tror ikke det betyr at jeg er farlig, men hvem vet, hvis omstendighetene hadde vært anderledes kanskje jeg hadde vært en tyrann.

Skrevet

Ja, må legge til at folk ikke liker folk som endrer personlighet alt ettersom hvem de snakker med. Tror ikke det betyr at jeg er farlig, men hvem vet, hvis omstendighetene hadde vært anderledes kanskje jeg hadde vært en tyrann.

Nå tror jeg du enten bør skifte tema - eller evt. gjøre noe annet enn å skrive på nett. Kunne ønske du stoppet deg selv fra å surre deg lenger og lenger inn i grublingen om hva andre mener om deg.

Skrevet

Nå tror jeg du enten bør skifte tema - eller evt. gjøre noe annet enn å skrive på nett. Kunne ønske du stoppet deg selv fra å surre deg lenger og lenger inn i grublingen om hva andre mener om deg.

Hm. Vi er nok litt uenige om hva som er grublerier og reelle problemstillinger.

Nå skal jeg få tatt SCID. Teste hvor mange personlighetsforstyrrelser jeg har.

Er man ikke psykopat eller borderline om man endrer personlighet etter omgivelsene?

Skrevet

Liker å mobbe folk på nettet f.eks.

Mobber du virkelig? Synes folk kaller alle slags småting for mobbing når for tida. Jeg har aldri sett deg mobbe noen.

Skrevet

Hm. Vi er nok litt uenige om hva som er grublerier og reelle problemstillinger.

Nå skal jeg få tatt SCID. Teste hvor mange personlighetsforstyrrelser jeg har.

Er man ikke psykopat eller borderline om man endrer personlighet etter omgivelsene?

Hehe ... kanskje du kan få noen flere diagnoser, - også kan du etterpå huske på hva du egentlig mener om diagnosesystemet;-)

Skrevet

Hehe ... kanskje du kan få noen flere diagnoser, - også kan du etterpå huske på hva du egentlig mener om diagnosesystemet;-)

:o

Dette her blir bare rarere og rarere!

Må være en slags manipulasjon... det er ingen diagnose, det er et trekk... altså ikke noe slikt "syndrom" som jeg mener ikke eksisterer som du er inne på ja.

Skrevet

Mobber du virkelig? Synes folk kaller alle slags småting for mobbing når for tida. Jeg har aldri sett deg mobbe noen.

Hm... jeg er ikke så god på slike nyanser. Jeg tenker at mobbing = personangrep?

Skrevet

Har aldri sett deg mobbe noen med unntak av NHD da :P Men når det er så ujevnt styrkeforhold så vil jeg ikke kalle det mobbing det heller. Og NHD føler seg garantert ikke mobbet. Så da er du ingen mobber

Skrevet

Man får skyndte seg å få disse diagnosene før de forsvinner :) Gleder meg til 2017

Skrevet

Har aldri sett deg mobbe noen med unntak av NHD da :P Men når det er så ujevnt styrkeforhold så vil jeg ikke kalle det mobbing det heller. Og NHD føler seg garantert ikke mobbet. Så da er du ingen mobber

Vel, det er ingen tvil om at han har brukt langt mer CAPSLOCK enn meg, så noe har vel kommet ut av dette...

Skrevet

Man får skyndte seg å få disse diagnosene før de forsvinner :) Gleder meg til 2017

Visste ikke at du var i gang med diagnosejakt. Trodde ikke du hadde kommet lenger enn til å ha AD utskrevet av fastlegen på nattbordet?

Spøk til side, har du en aspergerdiagnose eller er du selvdiagnostisert?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...