Gå til innhold

Ufyselige folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm... jeg er ikke så god på slike nyanser. Jeg tenker at mobbing = personangrep?

Nei, mobbing er mye mer systematisk og omfattende enn enkeltstående personangrep.

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

52

• AnonymBruker

12

• slabbedask

11

• DexterMorgan

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, mobbing er mye mer systematisk og omfattende enn enkeltstående personangrep.

Hvorfor skal man ha ulike navn? Kan man ikke kalle alt sammen for "personangrep" og så rangere det fra I-X, altså f.eks. "personangrep I" og "personangrep IX"?

Også må det bemerkes av personangrep I-V også kan kalles hypo-personangrep.

Jeg er fornøyd med dette systemet. Føler at jeg har bidratt med mitt til dialoganalysens historie.

Hm... var dette her egentlig så veldig morsomt?

Skrevet

Hm... jeg er ikke så god på slike nyanser. Jeg tenker at mobbing = personangrep?

Mobbing er når noen angripes over tid og altså ikke bare i en opphetet diskusjon, eller når noen jages av en flokk og tas for alt og ingenting uten at de egentlig har gjort noe galt. Slike ting. Det blir noe annet når en person har svært avvikende oppførsel, synes jeg. Da er det mer snakk om oppdragende tilbakemeldinger, noen ganger i krass og oppgitt tone, men vanligvis godt ment likevel. Ufin tone gir ofte ufine svar.

Skrevet

Mobbing er når noen angripes over tid og altså ikke bare i en opphetet diskusjon, eller når noen jages av en flokk og tas for alt og ingenting uten at de egentlig har gjort noe galt. Slike ting. Det blir noe annet når en person har svært avvikende oppførsel, synes jeg. Da er det mer snakk om oppdragende tilbakemeldinger, noen ganger i krass og oppgitt tone, men vanligvis godt ment likevel. Ufin tone gir ofte ufine svar.

Jeg har alibi. Jeg så på TV den kvelden. Men i dag gikk jeg glipp av "Norge Rundt"; syns det er så koselig å sette meg ned i gyngestolen og la meg underholde av. Også har jeg et par småkaker, men det er litt hysj-hysj egentlig.

Skrevet

Ok, men da får jeg bare slå meg til ro med at jeg ikke er helt ufyselig da, og har endel gode kvaliteter, men samtidig en del mindre sjarmerende trekk uten at det gjør meg til et dårlig menneske i objektiv forstand, noe jeg siden jeg startet på dol i 2003 har forsøkt å bevise.

Endel folk ser ned på meg fordi de mener jeg er snylter, men det er bare fordi jeg ikke får til å si noe om at det er pga. helse jeg ikke jobber (i alle fall offisielt sett er det det, selv om det ikke trenger å være sannheten); ja faktisk så bare nikket jeg samtykkende til at jeg "bare satt hjemme og koste meg".

Men har endel fantasier om at folk prater om at jeg er psyk da. Som kommer opp når de diskuterer snyltingen. Da er det "liksom" noen som sier det er sykdom. F.eks. fikk jeg det for meg at noen sa "hane r ingen emo, han faktiske problemer". Jaja, sånn kan det gå når man har for mye alenetid.

Skrevet

Jeg har alibi. Jeg så på TV den kvelden. Men i dag gikk jeg glipp av "Norge Rundt"; syns det er så koselig å sette meg ned i gyngestolen og la meg underholde av. Også har jeg et par småkaker, men det er litt hysj-hysj egentlig.

Hehehe! Jeg skal ikke si noe om de kakene. Men du er inne på noe. Det er en venninnegjeng her, du har skjønt det? Det er ikke paranoia. De kjenner hverandre...!  Norge rundt, er ikke det litt kjedelig? Vet ikke hva som skjedde den dagen, men Skavlan var gøy i dag. Gjestene rottet seg sammen og lot ham få gjennomgå. Jeg fikk nesten litt vondt av mannen :)

Skrevet

Hehehe! Jeg skal ikke si noe om de kakene. Men du er inne på noe. Det er en venninnegjeng her, du har skjønt det? Det er ikke paranoia. De kjenner hverandre...!  Norge rundt, er ikke det litt kjedelig? Vet ikke hva som skjedde den dagen, men Skavlan var gøy i dag. Gjestene rottet seg sammen og lot ham få gjennomgå. Jeg fikk nesten litt vondt av mannen :)

Vet det er venninnegjeng her ja, liksom en høneflokk - men vi har jaggu meg en hane og. :D

Hørtes kult ut. Litt action i et program som har vært dørgende kjedelig siden det startet på nittitallet engang.

Men skal si han Fredrik holder seg godt! Håper jeg ser sånn ut når jeg er 50.

Skrevet

Men du er inne på noe. Det er en venninnegjeng her, du har skjønt det? Det er ikke paranoia. De kjenner hverandre...! 

Håper du kan være litt mer kryptisk neste gang, er ikke godt å vite hvem som lytter.

Skrevet

Men du er inne på noe. Det er en venninnegjeng her, du har skjønt det? Det er ikke paranoia. De kjenner hverandre...!

Paranoia, ja... snakker om solen... :lol:

Skrevet

Det er nok noen gutter som kejnner hverandre også, men skal ikke gå noe mer i dybden på det

Anonymous poster hash: 4c690...fc4
Skrevet

Både jenter og gutter vet hvem jeg er, altså...

Skrevet

Dere har visst det hele tiden... jeg er jo dum og da. Jeg visste det var en risiko. Klarte bare ikke la være...

Skrevet

Hvis jeg er sammen med X så kan jo X se at det ikke blir skrevet noe i løpet av den tiden, men ellers hele tiden...

Skrevet

Eller spiller egentlig ingen rolle.

Hvem nå enn du/dere er...

Måkke ta alt jeg sier seriøst, sier jeg bare. :P Står mye tull her.

Skrevet

Nå virker du noe paranoid her :)

Skrevet

Nei, det er jo tydelig at tonie forsøker å fortelle noe?

Skrevet

Nei, det er jo tydelig at tonie forsøker å fortelle noe?

Hun sa noen jenter kjenner noen andre jenter irl.... Men du har vel utovertiss ?

Skrevet

Hun sa noen jenter kjenner noen andre jenter irl.... Men du har vel utovertiss ?

Kanskje hun mente at en bruker herfra har tipset f.eks. min tante, fordi de er RL-venninner...

Skrevet

Sånn er det med disse "catwomen", de er kryptiske og finurlige...

Jaja, tar ikke så tungt på det jeg da. Har egentlig ikke så mye å tape her i livet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...