Gå til innhold

Å gråte - katarsis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan tenke meg det hadde letta stort fra deres skuldre om du bare satte deg ned og forklarte dem. På hviken måte kan du få tips om på linken som er sendt deg eller av Frosken.

Jeg husker selv da moren min ble kreftsyk og jeg måtte spørre selv hva det var, for jeg skjønte det var noe, men de ville ikke prate om det. Det er mye vondere å ikke vite enn å ha en åpen dialog med barna sine.

jeg har satt ord på mitt fravær fra ting og psykemelding . Introdusert dem for begrepet angst - oa. Forteller at jeg jobber for å bli bedre.De spør om hva de vil, mitt viktigste grep er at jeg ikke vil sette egne behov foran dems. Men bør jo helst passe på seg selv litt og , håper jeg overlever.
Skrevet

jeg har forklart noe i håp om forståelse. Om jeg ikke klarer å være mamma mer er det end over.

Å være mamma er noe du _er_ uansett. Og det å være en god mamma er ikke et enten-eller-prosjekt, men handler om mange ulike faktorer som du kan mestre mer eller mindre i det daglige. Det er godt å lese at du er opptatt av å sette dine barns behov foran dine egne. Jeg blir imidlertid noen ganger bekymret for at du undervurderer hva din tilbaketrekning kan gjøre med dine barn, men dette er jo heller ikke enten-eller.

Skrevet

Å være mamma er noe du _er_ uansett. Og det å være en god mamma er ikke et enten-eller-prosjekt, men handler om mange ulike faktorer som du kan mestre mer eller mindre i det daglige. Det er godt å lese at du er opptatt av å sette dine barns behov foran dine egne. Jeg blir imidlertid noen ganger bekymret for at du undervurderer hva din tilbaketrekning kan gjøre med dine barn, men dette er jo heller ikke enten-eller.

jeg og er bekymret over min evne til å være mamma. De har heldigvis pappaen sin !

Jeg vil ikke være sammen med dem når jeg er på felgen/ redd for å bli sint . Ute av balanse el Deltatt i fam sammenkomst - kjenner på mange vonde emosjoner i etterkant . Trist synes jeg har tapt ansikt i det siste og sliter m å tilgi meg selv

Skrevet

jeg og er bekymret over min evne til å være mamma. De har heldigvis pappaen sin !

Jeg vil ikke være sammen med dem når jeg er på felgen/ redd for å bli sint . Ute av balanse el Deltatt i fam sammenkomst - kjenner på mange vonde emosjoner i etterkant . Trist synes jeg har tapt ansikt i det siste og sliter m å tilgi meg selv

Jeg ville synes du viste styrke om du i noe større grad kunne erkjenne dine vansker og åpent omtale dem til en viss grad til dine nærmeste. Fokuset på hvor ille det er å miste ansikt, vil fort kunne bidra til økt innslag av livsløgner i ditt liv.

Skrevet

Jeg ville synes du viste styrke om du i noe større grad kunne erkjenne dine vansker og åpent omtale dem til en viss grad til dine nærmeste. Fokuset på hvor ille det er å miste ansikt, vil fort kunne bidra til økt innslag av livsløgner i ditt liv.

Skrevet

Jeg er åpen til egen familie. De vet jeg er sykmeldt og går til psykolog.

Min søster og jeg snakket om min blamering . Hun var skuffet over meg og hva jeg gjorde/ sa. Balanserte det opp i mot hvordan jeg har hatt det i det siste .jeg sa jeg hadde full forståelse for hennes skuffelse og sliter m hendelsen veldig.

når andre tilga meg burde jeg tilgi meg selv. Hun var streng når hun sa det. Og mente jeg burde ta til fornuft , slutte å tro at andre tenkte så stygt om meg. Jeg tenker stygt om meg selv og fortolker andre etter det. Burde spise medisinen min el få en annen. Hun later til å ha tiltro til helsevesenet , har jo selv vært en del av det. Jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg ksn få ut av fremtiden - vil ikke være til belastning el leve på løgn. Tenk hvis jeg gjennom livsløgner tror jeg klarer å ivareta barna mine og ikke gjør det ..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...