Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Det er et alternativ å få utskrevet fluoxetin og ta en tablett ca hver tredje dag. 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Takk for svar N.H.Dahl. Jeg har nå tatt 37.5 mg i 2-3 dager og er ikke så nervøs som jeg var tidligere. Sliter likevel med å få klumpen i magen helt bort. Jeg er redd for å gå opp i dose med efexor pga bivirkningene. Blir så tanketom og uvel av det. Tenkte å gi dette opplegget en uke ca. Hvor lenge må jeg holde på med Fluoxetin i såfall og er det en sterk medisin som vil gjøre meg uvel som Efexor? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Fluoxetin (Fontex) er etter min mening den mildeste SSRI, og det er serotonindelen av Efexor som her lager krøll for deg. Grunnen til at jeg foreslår den, er den lange halveringstiden. Den går ikke brått inn (opp) eller ut. En måned på svært lav dose bruker å være nok. 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Takk for svar. Når jeg nå tar 37.5 mg vil 20 mg hver 3. Dag være en stor eller lav dose? Er redd for å bli uvel igjen. Har kommet så langt i år og vil heller leve med litt angst enn tomheten som efexor gir meg. 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 20 mg hver tredje dag er en veldig lav dose. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Takk for svar. Når jeg nå tar 37.5 mg vil 20 mg hver 3. Dag være en stor eller lav dose? Er redd for å bli uvel igjen. Har kommet så langt i år og vil heller leve med litt angst enn tomheten som efexor gir meg. Det er en minidose - kun for å dempe seponeringsbivirkningene. 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Tusen takk for svar. Jeg har opplevd veldig tøffe bivirkninger med Efexor og doseendringer. Håper det ikke blir så ille med Fontex. 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Hvis jeg foreslår dette for legen. Kan jeg gå fra å ta efexor til fontex fra en dag til neste? Hvilke bivirkninger kan jeg vente meg? 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Hvis jeg foreslår dette for legen. Kan jeg gå fra å ta efexor til fontex fra en dag til neste? Hvilke bivirkninger kan jeg vente meg? Jeg tror NHD har formidlet med teskje nå at det seponeringsbivirkningen du opplever skyldes at serotoninreopptakshemningen uteblir for raskt. Både Efexor og Fontex har akkurat lik virkning, den eneste forskjellen er at sistnevnte har lengre halveringstid slik at du ikke får denne ubehagelige effekten når du seponerer. Da er vel svaret at 1) Ja, og 2) Akkurat de samme som du har pr i dag. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Hvis jeg foreslår dette for legen. Kan jeg gå fra å ta efexor til fontex fra en dag til neste? Hvilke bivirkninger kan jeg vente meg? Ja. Ingen. 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Takk. Jeg trenger å få det inn med teskje 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Takk. Jeg trenger å få det inn med teskje 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Hei igjen. Beklager å spørre så mye, men dette er litt vanskelig. Jeg gikk ca. 5 uker uten å ta efexor. Så kom denne sterke uroen nøyaktig etter 38 dager. Jeg har nå gått litt opp i dose igjen og har litt bedring, men ikke nok. Ville du anbefalt meg å se det ann noen dager eller ville du anbefale meg å gå over på Fontex allerede fra i morgen av? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Fortsett med Efexor. Jeg kom kun med forslag til en mild "avgangshjelp" for de som trenger det. 0 Siter
kmkmkm Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 (endret) Ok. Da forsøker jeg med Efexor. Håper klumpen i magen og uroen vil forsvinne. Er det realistisk å tro at uroen vil gi seg med å komme i gang med litt medisin igjen? Endret 11. november 2014 av kmkmkm 0 Siter
kmkmkm Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Til N.H.Dahl kan det jeg beskrive være nedtrappingsyndom? Har vanskelig for å tro det er tilbakefall av sykdom da det kom så brått på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.