Gå til innhold

NHD Stemningskart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk ikke lastet ned appen du anbefalte så jeg har laget meg et selv på regneark.  Jeg har satt inn mange poster, men det blir mye rot hvis jeg skal legge alt inn i et diagram.  Jeg prøver å gjøre klart et diagram jeg kan ta med til behandler neste gang.  Det jeg har valgt å ta med er:

Glad: 0 til 5. 

Giret 0 til 5, 

Nedstemt 0 til -5, 

Indre uro 0 til -5, 

Høres det greit ut, eller er det andre ting jeg bør ta med? Hva er det på den appen du anbefaler, og hvilke skala går det til og fra?

Skrevet

Jeg fikk ikke lastet ned appen du anbefalte så jeg har laget meg et selv på regneark.  Jeg har satt inn mange poster, men det blir mye rot hvis jeg skal legge alt inn i et diagram.  Jeg prøver å gjøre klart et diagram jeg kan ta med til behandler neste gang.  Det jeg har valgt å ta med er:

Glad: 0 til 5. 

Giret 0 til 5, 

Nedstemt 0 til -5, 

Indre uro 0 til -5, 

Høres det greit ut, eller er det andre ting jeg bør ta med? Hva er det på den appen du anbefaler, og hvilke skala går det til og fra?

Jeg synes du også skal ta med sinne.

Skrevet (endret)

Jeg synes du også skal ta med sinne.

Jeg tror aldri jeg er noe sint lenger.  Men har en post for irritasjon som jeg kanskje bør ta med.

Men jeg bør kanskje gjøre de om til negative tall.  Det er der det hører mest hjemme i et stemningkart.

Endret av eller
Skrevet

Jeg tror aldri jeg er noe sint lenger.  Men har en post for irritasjon som jeg kanskje bør ta med.

Jeg synes det er intr. at du aldri er sint lenger, og mener fortsatt at det burde være en egen post. I appen du referer til er det flere smileys som dekker de fleste "viktige" tilstander + at man kan legge til selv dersom noe mangler, det viktigste er at du finner et system som passer deg. 

Skrevet

Jeg synes det er intr. at du aldri er sint lenger, og mener fortsatt at det burde være en egen post. I appen du referer til er det flere smileys som dekker de fleste "viktige" tilstander + at man kan legge til selv dersom noe mangler, det viktigste er at du finner et system som passer deg. 

Det kommer ikke ut som noe diagram det da?  Bare en haug med smiley.

Jeg skal lage en post med sint, men det blir for lite data til at jeg tar det med i noe diagram denne gang.  Jeg kan bli ganske irritabel, men aldri eller sjelden på en måte jeg vil si er sint.  Jeg kunne være mer av det før.  Er sikkert for gammel til å bli sint nå.

Skrevet

Det kommer ikke ut som noe diagram det da?  Bare en haug med smiley.

Jeg skal lage en post med sint, men det blir for lite data til at jeg tar det med i noe diagram denne gang.  Jeg kan bli ganske irritabel, men aldri eller sjelden på en måte jeg vil si er sint.  Jeg kunne være mer av det før.  Er sikkert for gammel til å bli sint nå.

Haha :-)

Du må gjerne ta med irritasjon, finn ut hva som funker for deg. Kanskje tallene 123 kan være irritasjon, 4 og 5 sinne? (huff gjør dette på din måte nå ødelegger jeg hele sirkelen din).

Ang appen, de forskjellige stemningene blir regnet sammen, akkurat slik du gjør nå, for å få en bedre oversikt. 

Skrevet (endret)

Haha :-)

Du må gjerne ta med irritasjon, finn ut hva som funker for deg. Kanskje tallene 123 kan være irritasjon, 4 og 5 sinne? (huff gjør dette på din måte nå ødelegger jeg hele sirkelen din).

Ang appen, de forskjellige stemningene blir regnet sammen, akkurat slik du gjør nå, for å få en bedre oversikt. 

Jeg kan ha mange poster.  Men ikke for mange på samme diagram.  Den siste ble egentlig for mye.  2 på positiv og 2 på negativ var nok.  Men jeg kan ha så mange diagram som nødvendig.  

Jeg har ikke vært borti så mye diagram i excel før.  Så det er litt å finne ut av.  Men et greit linjediagram har jeg fått til.  Prøver bare å finne ut hvordan jeg skal få opp navnet på hver farge.  Hva det gjelder. Nå må du peke på linjen for å få det frem. Nå må jeg gruble litt for å finne ut av det.  Men akkurat grubling er vel noe jeg er ekspert på :)

Endret av eller
Skrevet

https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tracker&hl=no

emoods

Deprimert 0-4

Elever/hevet 0-4

Irritabilitet 0-4

Angst 0-4

Antall timer søvn siste natt.

Angst er vel det du kaller indre uro.

Jeg har ikke laget post for søvn.  Så den får jeg ikke med denne gang.  Har laget den nå.  Jeg har en post for glad og en for giret.  Det blir litt forskjell for meg der. Jeg har gradert 0-5 og 0 - (-5).  Men det kan jeg jo endre på etter at jeg har vært hos behandler.  Ellers ser det ut som jeg har fått med det som er viktig. Må bare finne ut hvordan jeg skal få med der det står hva fargene på linjene betyr.  

Takk for svar.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen som vet om jeg kan sende bare diagrammet eller må jeg sende hele arbeidsboken?

Skrevet

Jeg fant ut av det.  Valgte skriv ut, og endret skriveren til dokument writer.  Da fikk jeg lagret diagrammet som en egen fil jeg kan sende.

Skrevet

Jeg fant ut av det.  Valgte skriv ut, og endret skriveren til dokument writer.  Da fikk jeg lagret diagrammet som en egen fil jeg kan sende.

Bra, evt kan du bare ta et skjermbilde.

Skrevet

Bra, evt kan du bare ta et skjermbilde.

Det blir litt ryddigere med å lagre det som egen fil. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal løse det når det blir når det blir lengre og over flere ark. 

Skrevet

Det blir litt ryddigere med å lagre det som egen fil. Jeg lurer bare på hvordan jeg skal løse det når det blir når det blir lengre og over flere ark. 

Den skjønte jeg ikke, over flere ark? Deler du det opp per uke eller måned? 

Skrevet

Den skjønte jeg ikke, over flere ark? Deler du det opp per uke eller måned?

Det jeg ser er at hvis jeg tar alt på et ark så vil det etterhvert krympe og bli vanskeligere å få oversikt over. Neste gang jeg vil sende nytt diagram tror jeg at jeg vil kopierer det jeg har, men endrer fra raden der jeg sluttet sist og fortsetter. Nå lager jeg diagrammet i eget ark i arbeidsboken så det blir mer oversiktlig. Jeg må også lagre det i et annet format for at andre som ikke har samme programvare skal kunne åpne det.

Det enkleste var vel om appen som NHD skriver om kom til iphone, men da kunne jeg nok ikke lagt inn så mange ting som jeg har i selve excel arket. Og så er det utfordringer jeg liker og som får tankene litt over på andre ting. Nå kan jeg bare legge til alt jeg har behov for å følge med for egen del. Trenger likevel ikke ta med mer enn nødvendig i diagrammet. Jeg synes det er passe med en mnd pr. ark.

Skrevet

Slik jeg lagret diagrammet så ble det automatisk en oxps fil. Når jeg googler så ser jeg at ikke alle kan åpne i det filformatet. Det eneste valget jeg har utenom er å lagre det i xps fil. Hvis noen vet om det er et filformat som er mer standard for å kunne åpnes med andre maskiner så ønsker jeg tilbakemelding. Ellers må det bli skjermdump eller å sende hele arbeidsboken.

Skrevet

Slik jeg lagret diagrammet så ble det automatisk en oxps fil. Når jeg googler så ser jeg at ikke alle kan åpne i det filformatet. Det eneste valget jeg har utenom er å lagre det i xps fil. Hvis noen vet om det er et filformat som er mer standard for å kunne åpnes med andre maskiner så ønsker jeg tilbakemelding. Ellers må det bli skjermdump eller å sende hele arbeidsboken.

hva vil det si at man er irritabel? hvordan er man da?

og betyr "elevated" rett og slett hvor glad man er? :)

Skrevet

hva vil det si at man er irritabel? hvordan er man da?

og betyr "elevated" rett og slett hvor glad man er? :)

Jeg forstår ikke helt sammenhengen med det innlegget du svarer på og svaret ditt.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt sammenhengen med det innlegget du svarer på og svaret ditt.

Jeg purte egentlig bare generelt angående emoods-appen. er det ikke den dere snakker om?

Skrevet

Jeg purte egentlig bare generelt angående emoods-appen. er det ikke den dere snakker om?

Den NHD snakker om får jeg ikke lastet ned på iphone, så jeg har laget mitt eget system.

Jeg kan godt si hva irritabel er for meg. Når jeg holder på med noe og det koker i brystet av hver minste ting som kommer i vegen vil jeg si at jeg er ganske irritabel. Å være irritabel trenger ikke nødvendigvis merkes av andre, selv om det ofte gjør det. Heldigvis ikke noe jeg sliter med til vanlig, men har hatt ganske mye av de siste månedene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...