AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 . Jeg går på 7,5 mg Zyprexa. En dag her så glemte jeg å ta medisinen. Neste dag følte jeg meg helt fantastisk bra form, var ikke trøtt eller sliten og hadde masse positiv energi i kroppen. Da jeg fant ut at det var fordi jeg hadde glemt å ta Zyprexa, så fikk det meg til å dele opp medisinen de neste dagene. Dette gjorde jeg i en uke, og følte at alt var helt fantastisk. Jeg hadde mye mindre behov for søvn, føltes som om hjernen min fungerte bedre, det opplevdes som om hjernen min tok inn mer informasjon da jeg lett fikk musikk og sanger på hjernen. Det var også som om lyder og farger ble sterkere. Jeg fikk lettere tilgang til mine "stemmer" i hodet, men hadde hele tiden kontrollen på å kunne slå av og på disse stemmene, og hadde ingen angst i forhold til det. Nå etter en uke følte jeg meg rett og slett sliten av å ta inn så mye informasjon og var redd for å få et epileptisk anfall. Så derfor har jeg begynt å ta medisinen som normalt igjen. Men i dag morges så våknet jeg og var bare så trøtt, sliten og deprimert igjen. Jeg vil ikke ha det sånn!!. Kan det være en ide for meg å prøve meg på 5 mg Zyprexa en periode for å se om bivirkningene blir mindre og at jeg blir litt mer våken?. Jeg hadde ikke tenkt å holde noe hemmelig for min psykiater, jeg har lært såpass at det ikke er noe lurt, men vet ikke om jeg gidder helt å fortelle om denne uka her egentlig. Men bør vel kanskje det. Jeg tåler svært lite andre AP, så det er egentlig Zyprexa jeg føler jeg tåler best. Og må legges inn på sykehus hvis jeg skal starte med ny AP pga min epilepsi. Orker ikke det nå. Et annen spørsmål jeg lurer på er hvorfor det tar så lang tid å bli psykotisk igjen etter å ha sluttet på Zyprexa, da halveringstiden på medisinen er ganske kort. Hvorfor tar det så lang tid før man får symptomer på psykose igjen ? (har hørt at det vanligste er 3 mndr). Men jeg merket jo store forandringer hjernen min så raskt etter jeg begynner å ta mindre dose. Har du noen ideer til hva jeg kan gjøre her?. Jeg har ingen problemer med det å leve med litt stemmer, da jeg har veldig orden på hvordan jeg skal forholde meg til dem. Anonymous poster hash: 11ba0...859 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.