Gå til innhold

NHD: Råd om beroligende ved MR?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta MR (hodet) i desember. Jeg hadde panikk sist jeg gjorde det. Det gikk å gjennomføre likevel, for jeg fryser når jeg får panikk så jeg klarer å ligge stille. Men jeg var dårlig gankse lenge etterpå, og det hadde vært godt å slippe. 

Men jeg har aldri prøvd beroligende før og klarer liksom ikke helt å tro at det går an å ta en pille og ikke være redd, eller være mindre redd. Men jeg vurderer sterkt å prøve etter at både psykolog og fysioterapaut anbefaler det. 

Hva vil være lurest å prøve isåfall? Blir fastlegen som skal skrive ut isåfall, ikke psykiater. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Valium 10 mg. Ikke kjør bil etterpå.

Skrevet

Jeg skal ta MR (hodet) i desember. Jeg hadde panikk sist jeg gjorde det. Det gikk å gjennomføre likevel, for jeg fryser når jeg får panikk så jeg klarer å ligge stille. Men jeg var dårlig gankse lenge etterpå, og det hadde vært godt å slippe. 

Men jeg har aldri prøvd beroligende før og klarer liksom ikke helt å tro at det går an å ta en pille og ikke være redd, eller være mindre redd. Men jeg vurderer sterkt å prøve etter at både psykolog og fysioterapaut anbefaler det. 

Hva vil være lurest å prøve isåfall? Blir fastlegen som skal skrive ut isåfall, ikke psykiater. 

Du bør kanskje sjekke med de som skal ta MR om det er viktig at du er våken eller ikke når de tar bildene. Husker at mannen min alltid fikk beskjed om at han ikke kunne sove under MR av hodet. Hvis du ikke er vant til å ta valium, så kan det vel hende at du blir ganske trøtt av 10 mg?

Skrevet

Valium 10 mg. Ikke kjør bil etterpå.

Takk! KAn ikke kjøre bil uten, så skal nok ikke prøve med heller. :) 

Skrevet

Du bør kanskje sjekke med de som skal ta MR om det er viktig at du er våken eller ikke når de tar bildene. Husker at mannen min alltid fikk beskjed om at han ikke kunne sove under MR av hodet. Hvis du ikke er vant til å ta valium, så kan det vel hende at du blir ganske trøtt av 10 mg?

Takk frosk, det skal jeg sjekke ut. Kommer til å teste på forhånd og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...