Gå til innhold

Hvorfor man føler seg skamfull for å gå på NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er lættiz jeg, du skjønner jo at hun troller for å få hits på bloggen ikke sant ? All PR er god PR, for bloggere

Skrevet

Åpnet lenka, men nei, gidder ikke sette meg inn i det.

Så da vet du det.

Skrevet

Åpnet lenka, men nei, gidder ikke sette meg inn i det.

Så da vet du det.

Admin slette tråden din ekstremt fort, rakk heldigvis å lese den først tihii :P

Skrevet

Det å føle seg skamfull med å gå til NAV bør du vel ikke være. NAV er jo der for å hjelpe folk som har det vanskelig, slik som legen er der når en er syk. Hvis de fleste går til legen bare for små bagateller, så vil han få mye å gjøre. De på NAV vil sikkert være til hjelp når du virkelig trenger det. 

Hvis det er bare snakk om ren latskap, så kan det nok føles som litt tigging for noen, men det er vel ikke den gruppen vi snakker om her ?

Skrevet

Det å føle seg skamfull med å gå til NAV bør du vel ikke være. NAV er jo der for å hjelpe folk som har det vanskelig, slik som legen er der når en er syk. 

Men det er mange som føler seg skamfulle av å få penger fra NAV pga den generelle hetsingen i samfunnet rettet mot "late navere". Dessverre bygger denne bloggeren bare opp om disse fordommene. Det er hun nok for dum til å innse selv.

Skrevet (endret)

Den hetsen må du bare ikke bry deg om, de vet ikke hva folk trenger , og har sikkert ikke rent mel på posen alltid. du må aldri ta noe personlig av det du leser på nettet om navere. Så det gjelder å ikke blande inn andre i dette om du skal gå til NAV eller ikke. I vertfall må du ikke henge deg opp i hva folk skriver på i blogger eller på  sosiale nettverk. Hva sier legen din da ?

Endret av FGT
Gjest Gargamel
Skrevet

Det er morsommere å jobbe enn å gå i butikker, så det er helt greit at jeg jobber mens hun shopper.

Skrevet

Det er morsommere å jobbe enn å gå i butikker, så det er helt greit at jeg jobber mens hun shopper.

Hei!

Helt enig.

jeg tar ikke shoppingen heller jeg, så min mann har det stritt, jeg tror ikke han liker shopping heller, han bare må gjøre det, men han får det bedre til enn meg, blir ikke så sliten av butikker som meg. 

Det eneste flaue jeg har opplevd med nav som jeg husker er da de kom på sykehuset og forklarte og forklarte for min psykiater:-(

de snakket om meg! og jeg følte det så ubehagelig, så jeg holdt meg diskre for ørene og klagde på lyden jeg ikke orket mer, da sa min psykiater, jeg måtte holde ut den lyden litt til, lyden kom for det meste fra Nav. Det møtet satt lenge fast i meg, de leste opp fra et brev om meg, alder, kjønn, diagnose, avlagte eksamener, jeg satt jo der, de kunne vel heller spurt meg!! og tegnet et dystert bilde av fremtiden, rent arbeidsmessig, og opplyste om unicus. 

Men ellers foruten om det møte, har de alltid vært høflige og greie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...