AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Ville du som arbeidsgiver ansatt en person som fortalte at han/hun led av schizofreni og hadde vært innlagt noen ganger på psykehus? Ville du hatt tillit til et slik menneske forutsatt at CV'n var bra og vandel var i orden?Anonymous poster hash: 4d3b8...3a3 0 Siter
skrevet Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Tror ikke det er så mange arbeidsgivere her. Ikke engang arbeidstagere er i flertall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Kommer an på type jobb. En type jobb uten nærkontakt med andre mennesker i betydningen "omsorg". Kontorarbeid der en til en viss grad er sin egen herre.Anonymous poster hash: 4d3b8...3a3 0 Siter
missmas Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 En type jobb uten nærkontakt med andre mennesker i betydningen "omsorg". Kontorarbeid der en til en viss grad er sin egen herre.Anonymous poster hash: 4d3b8...3a3 Bør ikke schizofrene jobbe med omsorg? Jeg er ikke schizofren, men har hatt psykose og taklet ikke en slik jobb. Altså jeg fikk skryt av ledern. At jeg kom godt overens med brukerne. Og ingen klager. Men jeg taklet det ikke. Ble for nært, press 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Omsorgsyrker krever at en har en grunnleggende forståelse for grensene mellom seg selv og andre, og at en er trygg på seg selv som person. Et problem schizofrene kan ha er nettopp knyttet til grenseoppgangene til andre mennesker både fysisk og psykisk.Anonymous poster hash: 4d3b8...3a3 0 Siter
ISW Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Jeg skal ikke legge skjul på at jeg ville vært skeptisk. Ville også komme veldig an på hvilken type jobb. Kan være at jeg ville ønsket at vedkommendes fastlege eller behandler skulle attestere at vedkommende var arbeidsfør og også om mulig hatt en samtale med denne om hva vi måtte vært oppmerksomme på ved eventuell forverring av sykdommen. 0 Siter
tonie Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Hvis det var en person som tok medisinene sine, var noenlunde stabil og hadde kvaliteter som kunne tilføre oss noe kunne jeg godt vurdert det. Jeg har møtt flere med den diagnosen som har fungert godt. Jeg ville nok ventet en god stund med å tilby noe fast. 0 Siter
gardia Skrevet 10. november 2014 Skrevet 10. november 2014 Hva mener du med "et slikt menneske"? Det er forskjell på schizofrene.Vil minne om John Nash som vant Nobel prisen i matematikk for utviklingen av en teori som forsatt brukes i verdens økonomier, han har schizofreni. Og i andre enden har du f.eks.en av USA's verste seriemordere.Jeg ville ikke ansatt den siste, den første derimot. ... . 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Regn med å komme sist i køen. Slik er det bare. Dessverre.Anonymous poster hash: e3b3a...5c4 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Jeg vet ikke nok om hva det innebærer. På min arbeidsplass kan en veldig god cv eller vitnemål veie opp for mye. Det store spørsmålet vi stiller oss etter intervju er " kan vi overlate et prosjekt til denne personen og stole på at det går bra?". Jeg vet ikke om schizofreni går ut over evnen til å være en pålitelig som medarbeider i et prosjekt. 0 Siter
laban Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Ikke engang arbeidstagere er i flertall. Snakk for deg selv. Hvordan vet du hva brukerne her lever av? 0 Siter
skrevet Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Snakk for deg selv. Hvordan vet du hva brukerne her lever av? Tror det er et flertall av bomser. Så sånn var det med den saken. Men men. 0 Siter
frosken Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Tror det er et flertall av bomser. Så sånn var det med den saken. Men men. Skjerp deg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Tror det er et flertall av bomser. Så sånn var det med den saken. Men men. Er psykisk syke bomser? 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Tror det er et flertall av bomser. Så sånn var det med den saken. Men men. Jeg synes ikke det er fair at du reflekterer ditt dårlige selvbilde over på andre her. 0 Siter
skrev Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Ville du som arbeidsgiver ansatt en person som fortalte at han/hun led av schizofreni og hadde vært innlagt noen ganger på psykehus? Ville du hatt tillit til et slik menneske forutsatt at CV'n var bra og vandel var i orden?Anonymous poster hash: 4d3b8...3a3 Jeg ville spurt han hvorfor han fortalte det og om hvordan han tror det vil påvirke hans evne til å utføre jobben. I utgangspunktet ville det være veldig tillitsvekkende at han forteller ting som egentlig kan redusere sannsynligheten for at han får jobben men det er jo noen risikoer ute og går da 0 Siter
skrevet Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Er psykisk syke bomser? Jeg tror jeg lett hadde blitt uteligger og også kanskje rusmisbruker - ja, for å ikke snakke om kriminell - hadde det ikke være for gode gamle norske velferdsstaten. Jeg synes ikke det er fair at du reflekterer ditt dårlige selvbilde over på andre her. Sant nok, hvis folk oppfatter det som negativt - jeg for min del syns det er litt morsomt. Men jeg skjønner at jeg har for mørk humor for klientellet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Jeg tror jeg lett hadde blitt uteligger og også kanskje rusmisbruker - ja, for å ikke snakke om kriminell - hadde det ikke være for gode gamle norske velferdsstaten. . Javel... 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Sant nok, hvis folk oppfatter det som negativt - jeg for min del syns det er litt morsomt. Men jeg skjønner at jeg har for mørk humor for klientellet. Jeg tror det er mange som sliter med selvbildet sitt her. Da hjelper det ikke å bli karakterisert som en boms, skjønner at det er humor, men mange kan bli triste av det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.