skrevet Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Jeg tror det er mange som sliter med selvbildet sitt her. Da hjelper det ikke å bli karakterisert som en boms, skjønner at det er humor, men mange kan bli triste av det. Hvorfor ikke lage humor ut av det? Men ja vel, da er det bare jeg som er boms da. Ja, og slabbedask. Eller han er vel mer lassis. Men men. 0 Siter
MissAftereight Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Ville du som arbeidsgiver ansatt en person som fortalte at han/hun led av schizofreni og hadde vært innlagt noen ganger på psykehus? Ville du hatt tillit til et slik menneske forutsatt at CV'n var bra og vandel var i orden?Anonymous poster hash: 4d3b8...3a3 Helt unødvendig å nevne dette for en potensiell arbeidsgiver. Han/hun har heller ikke krav på å vite om din tidligere sykdomshistorie. Det som er viktigst er at du som arbeidssøker føler deg stabil nok og frisk nok til å påta deg det ansvaret jobben du søker på krever. Om det skulle skje at du fikk tilbakefall av noe slag og du i perioder blir mye borte fra jobb, kan Nav gå inn og hjelpe med både lønn og tilrettelegging for deg og arbeidsgiver. Det handler lite om man har en psykisk eller en fysisk sykdomshistorie. De fleste mennesker har før eller siden måttet sykemelde seg fra tid til annen, men man proklamerer ikke for dette når man søker jobb. 0 Siter
FGT Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Jeg vile vært positivt innstilt ut fra hans evner og ressurser, og hans ønske om å bruke de. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Schizofrene er da oppegåendes folk, og kan jobbe hvis de klarer det like godt som alle andre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.