Gå til innhold

Brintellix og NH Dahl

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil med dette kunngjøre at jeg fra 10. november 2014 er medlem av "Advisory Board" (rådgivingsgruppe) for Lundbeck/Brintellix.

For dette arbeidet mottar medlemmene av gruppen et fast beløp per møte. Det er ingen sammenheng mellom beløpet og salget av Brintellix.

Jeg vil fortsette å gi det jeg selv mener er mest mulig korrekt informasjon også om dette preparatet på DOL, men jeg mener det er mest korrekt at brukerne kjenner til denne koblingen.

Skrevet

Høres bare positivt ut, så er det hvertfall noen som kan gi råd om et medikament legene (foreløpig) ikke kan noen ting om.

Skrevet

Sålenge du føler at du kan skrive negativt om dem (hvis det trengs) uten å tape penger på det (ved for eksempel at levetiden din i gruppen blir kortere enn ellers) så er det greit for meg. Men det beste ville jo vært om du deltok uten å få betaling da så hadde man sluppet to sider av bordet problematikk, Regner med at du ikke bryr deg om pengene uansett

Skrevet (endret)

Huff, jeg føler meg som en splittet person når jeg tenker over saker som dette. Jeg har relativt sterke meninger i begge retninger.

Prinsipielt så skulle jeg ønsket meg at klinikere/behandlere avsto fra å arbeide for legemiddelindustrien, det er selvfølgelig ryddig at det informeres om, men det er langt fra optimalt at denne sammenblandingen av interesser likevel skjer. Det blir som at en fotballkamp dømmes av en dommer av hjemmelagets nasjonalitet. Det hjelper ikke 100% at dette opplyses til spillere og publikum på forhånd.

På en annen side ser jeg jo argumentet til YD, at slikt arbeid skaper førstehånds kjennskap til et preparat, hvilket kan være en fordel i behandlingen av pasienter.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Sålenge du føler at du kan skrive negativt om dem (hvis det trengs) uten å tape penger på det (ved for eksempel at levetiden din i gruppen blir kortere enn ellers) så er det greit for meg. Men det beste ville jo vært om du deltok uten å få betaling da så hadde man sluppet to sider av bordet problematikk, Regner med at du ikke bryr deg om pengene uansett

Her oser det tung ironi.

Anonymous poster hash: 4b1a8...d09

Skrevet

Jeg står helt fritt til å mene og skrive det jeg ønsker. Det gjør jeg uansett og alltid.

Ja, jeg hadde hatt råd til å gjøre dette uten betaling. På den annen side, om jeg skulle jobbe gratis for noen, ville ikke legemiddelindustrien stått øverst på prioriteringslisten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...