Soria Skrevet 17. desember 2001 Skrevet 17. desember 2001 Jeg tror det er det jeg er. En selvskader som tar overdoser istedfor å skjære seg. Har du hørt om det før NHD? Tror du det er mulig? Jeg tror nærmest jeg er blitt avhengig av det. Hvordan kan jeg slutte å være det? Hvordan jobbe med det? Hvordan finne alternativer? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. desember 2001 Skrevet 17. desember 2001 Det har jeg hørt om. De fleste er selvskadere eller "hjelpropere". Behandlingen er som for de andre: Psykoterapi. Finne en annen måte å mestre negative emosjoner på, samt mer konstruktive metoder til å be om hjelp. 0 Siter
ftmffm Skrevet 17. desember 2001 Skrevet 17. desember 2001 Jeg bruker overdoser for å skade meg selv. Så jeg vet at det er fult mulig å ta overdoser i stedet for eller i tillegg til å kutte seg selv. *støtte klem* fra meg 0 Siter
frosken Skrevet 17. desember 2001 Skrevet 17. desember 2001 Uten å ha noe som helst faglig belegg for det - så tror jeg at slike overdoser ofte kan handle om aggresjon. Det er en effektiv måte å "ramme verden" på - man får liksom fortalt "alle" at ingenting nytter... Det paradoksale med deg Soria, er vel at det på mange måter har ført mye bra med seg at du begynte å utagere.... Du fikk omsider et behandlingsopplegg, før fikk jeg inntrykk av at du var "verdens mest isolerte" . Du burde ha hatt behandlingsopplegget for lenge siden, slik at du vel egentlig har lært at selvskading (dvs. overdoser) er den måten du kan bli hørt i behandlingsapparatet på. Oppgaven din nå fremover blir jo å lære noe annet - nemlig at du ved å bruke ord direkte til andre mennesker kan oppnå mye mer tilfredsstillende ting enn du kan ved selvskadingen. Jeg håper at du klarer å slutte med overdosene - og har vel egentlig stor tro på at du finner mer konstruktive løsninger etterhvert. Slik som du fremstår her på dol, så tenker jeg at du stadig viser en evne til å forandre deg, og at du er mottakelig for innspill fra andre mennesker. Tror derfor at du etterhvert innser at overdosene ikke gir deg det du "egentlig" ønsker deg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.