stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Hva gjør jeg når jeg har mistet interessen for omtrent alt? Ikke er jeg åndelig lenger heller, så bøker er utelukket. Familien er de eneste jeg tenker på og venter på om formiddagen, orker ikke gjøre noe i huset heller. Dette er ikke meg, når jeg ikke tar medisiner er jeg svært opptatt av åndelige temaer, det er mer meg. Savner meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det flere som har mistet seg selv pga medisiner? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 At du som kone og mor er mer opptatt av familien enn av en åndelig fantasiverden, vurderer jeg som et klart friskhetstegn.Dagdrømming kan være hyggelig, men er ikke særlig hensikstmessig. 0 Siter
kaprif Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Har det på samme måte som deg Stjernestøv. Jeg mister mye av interessen for ting. Og blir utrolig tappet for energi. Savner også meg selv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 At du som kone og mor er mer opptatt av familien enn av en åndelig fantasiverden, vurderer jeg som et klart friskhetstegn. Dagdrømming kan være hyggelig, men er ikke særlig hensikstmessig. Er vel sikkert frisk da men savner min åndelige verden, skulle ønske jeg kunne kombinere men interessen er ikke der lenger. Når man er vant til å ha et åndelig aspekt blir det kjedelig uten. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Har det på samme måte som deg Stjernestøv. Jeg mister mye av interessen for ting. Og blir utrolig tappet for energi. Savner også meg selv. Godt jeg ikke er alene om det, det er synd da. Er jo meningen man skal være seg selv, eller? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 At du som kone og mor er mer opptatt av familien enn av en åndelig fantasiverden, vurderer jeg som et klart friskhetstegn. Også det at man ikke orker å gjøre noe i huset, eller har NOEN interesser lenger? Anonymous poster hash: 7a20f...ec2 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Også det at man ikke orker å gjøre noe i huset, eller har NOEN interesser lenger? Anonymous poster hash: 7a20f...ec2 Det høres ikke bra ut nei, og sånn er det. Friskhetens pris. 0 Siter
*Edvarda* Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Det høres ikke bra ut nei, og sånn er det. Friskhetens pris. Det må da være noe du kan gjøre. Finnes mange bra bøker som ikke handler om åndelighet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Det må da være noe du kan gjøre. Finnes mange bra bøker som ikke handler om åndelighet. Å lese er ikke av interesse utenom Donald på senga, har mistet lysten på alt. Ikke livslysten men jeg gjør ingenting om dagene. 0 Siter
missmas Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Jeg gjorde ingenting annet enn venner, data og trening og det ble for tomt, er på vei ut i jobb 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Jeg gjorde ingenting annet enn venner, data og trening og det ble for tomt, er på vei ut i jobb Det er bra da. Spørs om jeg kommer meg ut i jobb. 0 Siter
missmas Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Det er bra da. Spørs om jeg kommer meg ut i jobb. Dagene ble så altfor kjedelige når manien var over og jeg ikke brukte all tid på interessen min, en religion 0 Siter
Madelenemie Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 (endret) Er vel sikkert frisk da men savner min åndelige verden, skulle ønske jeg kunne kombinere men interessen er ikke der lenger. Når man er vant til å ha et åndelig aspekt blir det kjedelig uten. Hei! Modenhet , endring, ærlighet o.l. like mye som medisiner kan få religiøsitet til å gå i dvale. . for de fleste har vi mest å tjene på at religiøsitet, overtro og løgn får begrenset plass. Religiøsitet er lettere å irettesette enn løgn og bedrag, ! Endret 11. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Hva gjør jeg når jeg har mistet interessen for omtrent alt? Ikke er jeg åndelig lenger heller, så bøker er utelukket. Familien er de eneste jeg tenker på og venter på om formiddagen, orker ikke gjøre noe i huset heller. Dette er ikke meg, når jeg ikke tar medisiner er jeg svært opptatt av åndelige temaer, det er mer meg. Savner meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det flere som har mistet seg selv pga medisiner? Det er dessverre slik i ditt tilfelle at ved å bli bedre mister du også en del av det du gjenkjenner som deg, til nå. Kanskje du kan forsøke å snu litt på dette, du vet at alt åndelig var med på å gjøre deg dårligere men det finnes jo så mye annet. Hva med litt frivillighetsarbeid? Du sier du orker lite nå, men i dårlige perioder i sommer klarte du enda mindre enn du gjør nå, - ikke glem det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Dagene ble så altfor kjedelige når manien var over og jeg ikke brukte all tid på interessen min, en religion Da det blir jo kjedelig når man mister noe. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Hei! Modenhet , endring, ærlighet o.l. like mye som medisiner kan få religiøsitet til å gå i dvale. . for de fleste har vi mest å tjene på at religiøsitet, overtro og løgn får begrenset plass. Religiøsitet er lettere å irettesette enn løgn og bedrag, ! Jeg vil kalle det åndelighet, noe jeg mister når jeg tar medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. november 2014 Forfatter Skrevet 11. november 2014 Det er dessverre slik i ditt tilfelle at ved å bli bedre mister du også en del av det du gjenkjenner som deg, til nå. Kanskje du kan forsøke å snu litt på dette, du vet at alt åndelig var med på å gjøre deg dårligere men det finnes jo så mye annet. Hva med litt frivillighetsarbeid? Du sier du orker lite nå, men i dårlige perioder i sommer klarte du enda mindre enn du gjør nå, - ikke glem det. Men det var endel positivt med åndeligheten og jeg kunne lese om det i bøker og på nettet hele dagen, nå bare sitter jeg her. Vet ikke om jeg har så mye å bidra med når det kommer til frivillighetsarbeid, besøke eldre folk kanskje. Mange ensomme der også, jeg er også ensom og har en tomhetsfølelse, noe er borte. Vil ikke tilbake til slik jeg var i sommer, vil bare klare meg uten medisiner og være frisk. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Jeg gjorde ingenting annet enn venner, data og trening og det ble for tomt, er på vei ut i jobb Så bra. Hvor har du fått jobb? Anonymous poster hash: 7a20f...ec2 0 Siter
missmas Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Så bra. Hvor har du fått jobb?Anonymous poster hash: 7a20f...ec2 Har ikke offisielt fått jobben enda, men skal på kurs om en ukes tid og visstnok begynne jobbe etter det. Det er som stuepike på hotell. Gleder meg masse 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. november 2014 Skrevet 11. november 2014 Men det var endel positivt med åndeligheten og jeg kunne lese om det i bøker og på nettet hele dagen, nå bare sitter jeg her. Vet ikke om jeg har så mye å bidra med når det kommer til frivillighetsarbeid, besøke eldre folk kanskje. Mange ensomme der også, jeg er også ensom og har en tomhetsfølelse, noe er borte. Vil ikke tilbake til slik jeg var i sommer, vil bare klare meg uten medisiner og være frisk. Men hvem var det positivt for stjernestøv? Det resulterte i lite søvn, ingen aktivitet, mareritt nesten hver natt, du gikk med lommelykt for å sjekke om familien din levde. Husker du episoden da du satt i passasjersetet og følte du ble påkjørt? Du sier det var endel positivt med det, du kunne fordype deg i det åndelige mens nå sitter du bare her. I mitt hodet satt du "bare der" og ble syk. Du ble dårligere og dårligere for hver dag som gikk. Jeg forstår at åndeligheten var en stor del av deg og at det må kjennes sårt å ha mistet den, det blir jo nesten som å kjenne på sorg etter å ha mistet en barndomsvenn. Jeg håper din behandler hjelper deg med å kjenne på ensomhet og tomhet. Med tid og stunder klarer du kanskje å utvikle andre/ sunnere sider av deg selv, jeg tror egentlig de er der allerede men at det er opp til deg å oppdage dem, ikke alt på en gang, men litt etter litt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.