Gå til innhold

Jeg har stjålet mammas penger :(

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De færreste vil unngå å merke at nesten 10.000 kr plutselig er borte.

Du har i realiteten to valg. Det ene er å legge kortene på bordet og si fra. Moren din vil bli sint, men hun vil også sette pris på din oppriktighet og sannsynligvis gi deg noe tid på å betale tilbake.

Det andre er å ikke si noe og la henne oppdage det selv. Hun vil sannsynligvis bli ekstremt sint, skuffet, føler seg sveket og ja, det er en fare for at hun anmelder deg. Du vil i tillegg få langt dårligere samvittighet.

Dette er en av tingene du ikke burde vente med. Synes for øvrig at Frosken har gitt deg kloke, om enn strenge svar.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Har du piano tilgjengelig?  Det er liten vits i et pianokurs hvis du ikke får øvd. 

Ikke at det er ditt største problem, jeg ble bare nysgjerrig.

vi har et keyboard og et piano

Skrevet

Er ganske redd nå, kan noen hjelpe meg? Hvordan skal jeg si det :-(?

Tenk om jeg blir kastet ut.. :/ håper hun anmelder meg heller, så jeg kommer i fengsel. der et det sikkert mer fredelig enn her

Jeg synes du skal ta frem din voksne side og umiddelbart gå og fortelle din mor om hva du har gjort.

Akkurat nå er det ikke synd på deg, akkurat nå er det synd på moren din fordi du har misbrukt hennes tillit.

Skrevet

De færreste vil unngå å merke at nesten 10.000 kr plutselig er borte.

Du har i realiteten to valg. Det ene er å legge kortene på bordet og si fra. Moren din vil bli sint, men hun vil også sette pris på din oppriktighet og sannsynligvis gi deg noe tid på å betale tilbake.

Det andre er å ikke si noe og la henne oppdage det selv. Hun vil sannsynligvis bli ekstremt sint, skuffet, føler seg sveket og ja, det er en fare for at hun anmelder deg. Du vil i tillegg få langt dårligere samvittighet.

Dette er en av tingene du ikke burde vente med. Synes for øvrig at Frosken har gitt deg kloke, om enn strenge svar.

Hun kommer til å se akuratt hva jeg har kjøpt....

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tørr ikke si ifra. Hva sier hjelpetelefon til sånt?

Skrevet

Hun kommer til å se akuratt hva jeg har kjøpt....

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tørr ikke si ifra. Hva sier hjelpetelefon til sånt?

En hjelpetelefon vil etter all sannsynlighet gi deg eksakt samme svar som Frosken har gitt deg.

Skrevet

Jeg synes du skal ta frem din voksne side og umiddelbart gå og fortelle din mor om hva du har gjort.

Akkurat nå er det ikke synd på deg, akkurat nå er det synd på moren din fordi du har misbrukt hennes tillit.

Jeg har ikke sagt det er synd på meg. Men må få lov være redd. Jeg tror de kommer til å klikke veldig :-(

Skrevet

Jeg har ikke sagt det er synd på meg. Men må få lov være redd. Jeg tror de kommer til å klikke veldig :-(

Ja, det har de jo god grunn til.

Skrevet

Ja, det har de jo god grunn til.

så du mener de har rett til å si 10000 stygge til meg, kanskje kaste ting her og der og enda verre er? Det er det verste jeg risikerer. Har ikke skjedd på noen år, men vet hvor ille det kan bli.

Skrevet

så du mener de har rett til å si 10000 stygge til meg, kanskje kaste ting her og der og enda verre er? Det er det verste jeg risikerer. Har ikke skjedd på noen år, men vet hvor ille det kan bli.

Du er såpass voksen at om dine foreldre begynner å kaste gjenstander rundt i rommet, så kan du gå et annet sted.

Jeg synes det er sært av deg å trekke frem ting de har gjort for flere år siden i en sammenheng hvor du nettopp har fortalt oss at du har tatt 10 000 kroner fra din mors konto og fortsatt ikke har gitt henne beskjed om dette. Det er noe med å ta ansvar for egne handlinger i stedet for å være opptatt av feil hos andre.

Skrevet

Hva er forskjellen mellom deg og meg. :P Du burde bli slettet du og. Men heldigvis for deg er du mye mer høflig enn meg.

Skrevet

Du er såpass voksen at om dine foreldre begynner å kaste gjenstander rundt i rommet, så kan du gå et annet sted.

Jeg synes det er sært av deg å trekke frem ting de har gjort for flere år siden i en sammenheng hvor du nettopp har fortalt oss at du har tatt 10 000 kroner fra din mors konto og fortsatt ikke har gitt henne beskjed om dette. Det er noe med å ta ansvar for egne handlinger i stedet for å være opptatt av feil hos andre.

Ok, så det er ok at jeg kanskje blir banka opp? Jeg har god grunn til å være redd nå.

Grunnen til at jeg sier det er ikke for å fortelle om mine foreldres "feil" men hvorfor jeg er redd.

Skrevet

Ok, så det er ok at jeg kanskje blir banka opp? Jeg har god grunn til å være redd nå.

Grunnen til at jeg sier det er ikke for å fortelle om mine foreldres "feil" men hvorfor jeg er redd.

Nå synes jeg du skal gå og fortelle moren din om hva du har gjort.

Skrevet

Nå synes jeg du skal gå og fortelle moren din om hva du har gjort.

hvordan skal jeg si det da? "Du mamma.... jeg har stjålet 10 000 kr fra deg"?

Skrevet

hvordan skal jeg si det da? "Du mamma.... jeg har stjålet 10 000 kr fra deg"?

Ja, du kan godt si det.

Skrevet

Tenk litt på det: 
Du forteller din mor hva du har gjort - hun blir sint fordi du har stjålet penger fra henne. 

Du forteller henne det ikke - hun kommer til å oppdage det, hvem merker ikke at 10 000 er borte fra kontoen. Hvor sint tror du ikke hun kommer til å bli når hun oppdager at du i tillegg til å ha stjålet fra henne, har valgt å ikke innrømme det?!

Jeg forstår at du har hatt utfordringer med dine foreldre tidligere, men nå er du voksen og kan ta dine egen valg... Det kunne vel være på tide å bo vekk fra foreldrene sine også?

Skrevet

Kan puste lettet ut. Hun tok det totalt rolig. Var 5000,  ikke 10 000, regnet feil heldigvis. Vi skal prøve avbestille kurs til 4000, håper det går. men tviler. resten skal vi beholde uansett. Nå føler jeg meg som en idiot.. tenk å tro så ille om andre. jeg fikk mindre kjeft enn jeg burde. hun ble ikke sint nesten.. herregud jeg er psyko

Skrevet

Hvorfor har du tilgang til hennes konto?

fordi hun stolte på meg.

Skrevet

Hva er forskjellen mellom deg og meg. :P Du burde bli slettet du og. Men heldigvis for deg er du mye mer høflig enn meg.

bra jeg er høflig .. noe denne tråden viser jeg ikke er

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...