AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Interessant artikkel: http://www.psykologtidsskriftet.no/?seks_id=12496&a=2 Anonymous poster hash: ad143...b4d 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 (endret) Hei! Ja interessant artikkel, skal lese bedre. Før psykiateren forrige uke forklarte for meg hvor alvorlig eksekutive funksjonsvansker er i forhold til mitt barn, var det kun en fagterm som betydde lite for meg, psykiaterens forklaring gjorde det mer forståelig, og jeg forstod alvoret!! Utdrag fra teksten i linken: Barn med autismespektertilstander skårer svakere på tester som måler evne til planlegging, enn kontrollgrupper bestående av barn med normal utvikling og barn med dysleksi, ADHD og Tourette syndrom. Dette er nettopp noe jeg selv erfarer og ser realiteten av i praksis når jeg møter mennesker med autisme ca hver 3 uke i 1,5 time. Man ser at de strever, man hører det når de snakker av og til, det kommer triste ord ut, ord om, ufrivillig ensomhet, ord om hvor vanskelige de mellommenneskelige relasjoner er, ord om hvor slitne de er, om hjelpen de trenger, men ikke får, eller mine ord, om "hva er en venn?" osv... Jeg prøver bidra med det jeg kan, min erfaring, slik er nok gruppene viktige for mange, da er vi sosiale og får "venner" eller noe å tenke på. Det er likevel de bestfungerende som kommer til slike sosiale treff. Endret 12. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.