Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Psykiateren jeg går til mener jeg har psykose og at jeg ikke tenker klart. Jeg føler meg klar i hodet å får med meg alt, og det er vanskelig å høre hva personer sier til meg om folk prater i bakgrunnen. Jeg forklarte psykiateren at jeg hadde mistet de herlige tankene mine etter jeg begynte på antipsykotikumet abilify. Jeg har ingen hallusinasjoner eller serlige vrangforestillinger heller. Jeg er for logisk tenkende til å kunne få psykose tror jeg. Hvorfor sier psykiateren at jeg har psykose uten at jeg har det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Psykiateren jeg går til mener jeg har psykose og at jeg ikke tenker klart. Jeg føler meg klar i hodet å får med meg alt, og det er vanskelig å høre hva personer sier til meg om folk prater i bakgrunnen. Jeg forklarte psykiateren at jeg hadde mistet de herlige tankene mine etter jeg begynte på antipsykotikumet abilify. Jeg har ingen hallusinasjoner eller serlige vrangforestillinger heller. Jeg er for logisk tenkende til å kunne få psykose tror jeg. Hvorfor sier psykiateren at jeg har psykose uten at jeg har det? Det må du nesten spørre han om. 0 Siter
ISW Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Hvis en spesialist i psykiatri sier at du har psykose, er det i praksis det samme som at du har psykose. Dette er ikke en vanskelig diagnose for en spesialist å stille. Det ligger i diagnosen psykose at man selv ikke er klar over eller enig i at man har det, dessverre. 0 Siter
missmas Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Man skjønner jo ikke at hallusinasjonene ikke er ekte og vrangforestillingene også Jeg sa nei til at jeg hadde hallusinasjoner da legen spurte , men etter jeg ble frisk kan jeg se at det var hallusinasjoner Feks så fremmede mennesker ut som folk jeg kjente så jeg trodde de var dem 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Kan man se hallusinasjoner men vite at de ikke er ekte, om man har psykose også? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Psykiateren jeg går til mener jeg har psykose og at jeg ikke tenker klart. Jeg føler meg klar i hodet å får med meg alt, og det er vanskelig å høre hva personer sier til meg om folk prater i bakgrunnen. Jeg forklarte psykiateren at jeg hadde mistet de herlige tankene mine etter jeg begynte på antipsykotikumet abilify. Jeg har ingen hallusinasjoner eller serlige vrangforestillinger heller. Jeg er for logisk tenkende til å kunne få psykose tror jeg. Hvorfor sier psykiateren at jeg har psykose uten at jeg har det? Det er ingen grunn til at han skal si det. Anonymous poster hash: 30f3b...799 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 (endret) Mamma mener jeg har en sinnslidelse og at jeg er splitter pine gal oppi hodet fordi jeg vil slutte med medisinene. Psykiateren er forresten spessialist innen psykiatri helsevesenet. Endret 12. november 2014 av Blomsterfluen 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Det er ingen grunn til at han skal si det. Anonymous poster hash: 30f3b...799 Hvorfor ikke det? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Hvorfor ikke det? Hvorfor i alle dager skulle han gjøre det? Anonymous poster hash: 30f3b...799 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Mamma mener jeg har en sinnslidelse og at jeg er splitter pine gal oppi hodet fordi jeg vil slutte med medisinene. Psykiateren er forresten spessialist innen psykiatri helsevesenet. Da vet han nok hva han driver med. Fagfolk skal man altid høre på. Anonymous poster hash: 30f3b...799 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Hvis en spesialist i psykiatri sier at du har psykose, er det i praksis det samme som at du har psykose. Dette er ikke en vanskelig diagnose for en spesialist å stille. Det ligger i diagnosen psykose at man selv ikke er klar over eller enig i at man har det, dessverre. Hei! Blomterfluen har autisme og da kan det av og til være vanskeligere. Jeg leste en gang at professor Gildberg fant at mange menn med diagnosen psykose egentlig ikke hadde psykose, men asperger syndrom. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Hei! Blomterfluen har autisme og da kan det av og til være vanskeligere. Jeg leste en gang at professor Gildberg fant at mange menn med diagnosen psykose egentlig ikke hadde psykose, men asperger syndrom. Ok, men denne psykiateren vet mye om asperger syndrom. Kan han likevel ta feil? Jeg er forresten kvinne. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Psykiateren jeg går til mener jeg har psykose og at jeg ikke tenker klart. Jeg føler meg klar i hodet å får med meg alt, og det er vanskelig å høre hva personer sier til meg om folk prater i bakgrunnen. Jeg forklarte psykiateren at jeg hadde mistet de herlige tankene mine etter jeg begynte på antipsykotikumet abilify. Jeg har ingen hallusinasjoner eller serlige vrangforestillinger heller. Jeg er for logisk tenkende til å kunne få psykose tror jeg. Hvorfor sier psykiateren at jeg har psykose uten at jeg har det? Hei! Han sier du har psykose fordi han tror det. han tror vel det fordi du forklarer at du har mistet de herlige tankene dine etter at du begynte på anti antipsykotikum. Jeg syns også det før var vanskelig å få med meg hva menneske foran meg sier når andre lenger bak prater, men med høreapparater får jeg forsterkning på det menneske foran meg sier, og ikke så mye på det som skjer bak. Før hørte jeg det som ble sagt feks i gangen utenfor rommet jeg satt i. Jeg brukte mye krefter på å høre det jeg skulle, sortere ut, skape mening, nå er det lettere. Mange med asperger kan ha vrangforestillinger eller mer korrekt, ting kan oppfattes som dette, men jeg tror om din psykiater kan en del om autisme vil han lett skille psykoseproblematikk fra din autisme. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 (endret) Jeg har forresten blitt innlagt på akuttpost 1 i 2013 en helg hvor de legger inn mentalt syke folk. Psykiateren fortalte meg at jeg var svært psykotisk. Jeg fortalte ham om alle de rare tankene jeg hadde også om forskjellige ting og bilder. Jeg fortalte at jeg føler at bildet av en figur fra en animasjonsfilm passet på meg når jeg var psykisk sjuk og en annen figur passet på meg når jeg var fysisk sjuk. Jeg var heller ikke sikker på om jeg virkelig hadde sett et sort menneskeomriss en natt eller om det bare var en drøm. Når han sa jeg var sjuk forstod jeg at jeg var det men kunne ikke tro det. Endret 12. november 2014 av Blomsterfluen 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Ok, men denne psykiateren vet mye om asperger syndrom. Kan han likevel ta feil? Jeg er forresten kvinne. Hei! Selvsagt kan psykiateren ta feil, men jeg syns det virker rart, det er min personlige mening. Jeg går selv til en psykiater med mye kompetanse på autisme, hun vet mer om meg, enn jeg vet om meg selv Det er trygt, og jeg hører derfor på min psykiater, for erfaring har vist at hun kan bedømme situasjoner bedre enn meg. Psykiateren min kan ta feil og jeg kan være uenig, men i det store og det hele ser jeg ofte at hun har rett. Noen ganger må man imidlertid erfare selv, gjøre dårlige valg, erkjenne dette og gjøre bedre valg for fremtiden. Jeg har gjort et dårlig valg, valgte ikke høre på min psykiater, det fikk jeg erfare på en brutal måte hvor dårlig var, så jeg gjør ikke samme dumhet en gang til. Hvorfor bruker du antipsykotikum? og hvilke herlige tanker har du mistet? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Hei! Selvsagt kan psykiateren ta feil, men jeg syns det virker rart, det er min personlige mening. Jeg går selv til en psykiater med mye kompetanse på autisme, hun vet mer om meg, enn jeg vet om meg selv Det er trygt, og jeg hører derfor på min psykiater, for erfaring har vist at hun kan bedømme situasjoner bedre enn meg. Psykiateren min kan ta feil og jeg kan være uenig, men i det store og det hele ser jeg ofte at hun har rett. Noen ganger må man imidlertid erfare selv, gjøre dårlige valg, erkjenne dette og gjøre bedre valg for fremtiden. Jeg har gjort et dårlig valg, valgte ikke høre på min psykiater, det fikk jeg erfare på en brutal måte hvor dårlig var, så jeg gjør ikke samme dumhet en gang til. Hvorfor bruker du antipsykotikum? og hvilke herlige tanker har du mistet? Jeg begynte på antipsykotikum fordi jeg hadde sån sinne og uro i kroppen. De tankene jeg har mistet er evnen til å tenke skikkelig ved å høre min indre stemme foreksempel. Ikke det å høre andres stemmer men å høre min egen tankestemme sån som alle gjør, tydligere, som foreksempel hva jeg skal si til en diskuterende person som snakker til meg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Jeg har forresten blitt innlagt på akuttpost 1 i 2013 en helg hvor de legger inn mentalt syke folk. Psykiateren fortalte meg at jeg var svært psykotisk. Jeg fortalte ham om alle de rare tankene jeg hadde også om forskjellige ting og bilder. Jeg fortalte at jeg føler at bildet av en figur fra en animasjonsfilm passet på meg når jeg var psykisk sjuk og en annen figur passet på meg når jeg var fysisk sjuk. Jeg var heller ikke sikker på om jeg virkelig hadde sett et sort menneskeomriss en natt eller om det bare var en drøm. Når han sa jeg var sjuk forstod jeg at jeg var det men kunne ikke tro det. Hei! Ok men da har du jo sykdomsinnsikt til en viss grad, når du forstod du var syk. Min mann sier til meg at hadde andre psykiatere hørt om mine tanker hadde jeg vært innlagt på psykiatrisk avdeling, han syns jeg tenker avvikende og rart, ofte. Min psykiater mener alt er autisme så jeg blir aldri innlagt. Hun har rett. Det er best for meg for jeg liker meg hjemme, jeg liker ikke sykehus. Men jeg forstår at psykiatere uten kompetanse på autisme kan bli usikre og tenke psykose, vrangforestilling osv... 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Hei! Ok men da har du jo sykdomsinnsikt til en viss grad, når du forstod du var syk. Min mann sier til meg at hadde andre psykiatere hørt om mine tanker hadde jeg vært innlagt på psykiatrisk avdeling, han syns jeg tenker avvikende og rart, ofte. Min psykiater mener alt er autisme så jeg blir aldri innlagt. Hun har rett. Det er best for meg for jeg liker meg hjemme, jeg liker ikke sykehus. Men jeg forstår at psykiatere uten kompetanse på autisme kan bli usikre og tenke psykose, vrangforestilling osv... Ok. Men saken er at psykiateren jeg går til har meget god kompetanse på autisme. Han er spesialist har mamma fortalt. Han er nemlig ikke bare en vanlig psykiater, men en spesialpsykiater har mamma sagt. Jeg føler meg så flau over at jeg ble lagt inn uten å være syk. Problemet var at alle andre rundt meg såg at jeg ble dårlig. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 12. november 2014 Skrevet 12. november 2014 Jeg begynte på antipsykotikum fordi jeg hadde sån sinne og uro i kroppen. De tankene jeg har mistet er evnen til å tenke skikkelig ved å høre min indre stemme foreksempel. Ikke det å høre andres stemmer men å høre min egen tankestemme sån som alle gjør, tydligere, som foreksempel hva jeg skal si til en diskuterende person som snakker til meg. Hei! Ok ja da forstår jeg, det er jo en del med autisme som sliter med sinne og uro. Jeg strever med uro, men får ingen medisiner for det, jeg får beskjed om å lage meg bedre handlingsmønstre og lister. Jeg ble lei meg før, men så måtte jeg skjerpe meg, dette fikk jeg klar beskjed om, jeg tenkte jeg klarer ikke, men da fikk jeg beskjed om at jeg tåler å ha det vondt. Det gjorde jeg, men jeg hadde ikke tenkt på at vondt bare er vondt og ikke farlig. Det skjønner jeg er slitsomt, det er viktig å høre sin egen tankestemme! Det er jo sånn samtaler, svar og dialoger blir til! Huff det er jammen dumt:-( Kanskje du kan spørre om det fins medisiner som roer deg ned uten å fjerne tankestemmene? 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 12. november 2014 Forfatter Skrevet 12. november 2014 Hei! Ok ja da forstår jeg, det er jo en del med autisme som sliter med sinne og uro. Jeg strever med uro, men får ingen medisiner for det, jeg får beskjed om å lage meg bedre handlingsmønstre og lister. Jeg ble lei meg før, men så måtte jeg skjerpe meg, dette fikk jeg klar beskjed om, jeg tenkte jeg klarer ikke, men da fikk jeg beskjed om at jeg tåler å ha det vondt. Det gjorde jeg, men jeg hadde ikke tenkt på at vondt bare er vondt og ikke farlig. Det skjønner jeg er slitsomt, det er viktig å høre sin egen tankestemme! Det er jo sånn samtaler, svar og dialoger blir til! Huff det er jammen dumt:-( Kanskje du kan spørre om det fins medisiner som roer deg ned uten å fjerne tankestemmene? Jeg har blitt fortalt av psykiateren at de som har asperger syndrom er lettere mottagelige for psykiske lidelser som psykoser. Og da jeg var innlagt i 2013 var det fordi jeg ble syk i hodet av å slutte brått fra 7 mg til 0 med abilify. Psykiateren fortalte at han aldri hadde sett meg så syk før. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.