Gå til innhold

NHD meg, psykotisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Men saken er at psykiateren jeg går til har meget god kompetanse på autisme. Han er spesialist har mamma fortalt. Han er nemlig ikke bare en vanlig psykiater, men en spesialpsykiater har mamma sagt. Jeg føler meg så flau over at jeg ble lagt inn uten å være syk. Problemet var at alle andre rundt meg såg at jeg ble dårlig.

Hei!

men da tror jeg du bør prøve høre på det psykiateren sier og mener.

kanskje dere heller kan endre medisinene, mindre, eller andre typer, sånn at du ikke mister tankestemmene?

Du trenger ikke være flau for å bli lagt inn uten å være syk:-) fordi det skjer med flere, feil skjer, og man utskrives også tenker man ikke mer på det. Du bør prøve slippe den flaue følelsen, jeg pleier bare glemme hva som skjedde for kort tid siden, en slags plagsom velsignelse:-) Jeg glemmer alt mulig som jeg bør huske om de mellommenneskelige relasjoner. Jeg prøver av og til å huske ting, da min mann, husker krangler godt!! og jeg glemmer:-(

Hvordan spesialpsykiater er han, hvilken type avdeling jobber ved? min psykiater er overlege ved nevrohabiliteringen og blir snart 70 år.

Skrevet

Jeg har blitt fortalt av psykiateren at de som har asperger syndrom er lettere mottagelige for psykiske lidelser som psykoser. Og da jeg var innlagt i 2013 var det fordi jeg ble syk i hodet av å slutte brått fra 7 mg til 0 med abilify. Psykiateren fortalte at han aldri hadde sett meg så syk før.

Hei!

Ok

Da er det nok sånn. Jeg vet vi har lettere for belastninger, da er det jo synonymt for lettere for psykiske lidelser.

Man skal ikke slutte brått med medisiner, skal man slutte bør det skje i samråd med lege, nedtrapping er viktig.

Husk det, så blir du ikke sånn syk igjen.

Skrevet

Hei!

men da tror jeg du bør prøve høre på det psykiateren sier og mener.

kanskje dere heller kan endre medisinene, mindre, eller andre typer, sånn at du ikke mister tankestemmene?

Du trenger ikke være flau for å bli lagt inn uten å være syk:-) fordi det skjer med flere, feil skjer, og man utskrives også tenker man ikke mer på det. Du bør prøve slippe den flaue følelsen, jeg pleier bare glemme hva som skjedde for kort tid siden, en slags plagsom velsignelse:-) Jeg glemmer alt mulig som jeg bør huske om de mellommenneskelige relasjoner. Jeg prøver av og til å huske ting, da min mann, husker krangler godt!! og jeg glemmer:-(

Hvordan spesialpsykiater er han, hvilken type avdeling jobber ved? min psykiater er overlege ved nevrohabiliteringen og blir snart 70 år.

Psykiateren min er også overlege i spesialpsykiatisk avdeling for mennesker med kompliserte lidelser og tilstander som foreksempel autisme, asperger og dopmennesker.

Skrevet (endret)

Psykiateren min er også overlege i spesialpsykiatisk avdeling for mennesker med kompliserte lidelser og tilstander som foreksempel autisme, asperger og dopmennesker.

Hei!

Den spesialiseringen har jeg ikke hørt om,

Min psykiater jobber med gjennomgripende utviklingsforstyrrelser, derfor autisme og epilepsi, samt celebral parese, psykiateren min er nevrolog.osv...

Dopmennesker trodde jeg mer vanlige psykiatere jobbet med som nhd her inne, det er de som blir lagt inn på psykiatriske sykehus, samt de med psykose og selvmordsfare og selvskadingsproblemer. 

Når jeg ble syk sa psykiateren på et psykiatrisk sykehus fordi jeg hadde ingen steder å gå, at de måtte ringe min mann, da et psykiatrisk sykehus ikke passet for et menneske med autisme. De ringte min mann og han hentet meg, så jeg skjønte da jeg må klare meg selv neste gang jeg blir syk, dette fordi jeg har autisme, derfor kjører jeg om natten, men nå kjører jeg ikke om natten fordi jeg har det bra.

Endret av Madelenemie

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...