Gå til innhold

Korttidsminne

Anbefalte innlegg

Skrevet

.... er heller svakt. Jeg har hatt det så vanskelig i ukesvis, men nå virker det som jeg er stabilisert. Jeg satt hos psykologen min i dag og klagde over at jeg er kjedelig, temperamentsløs, lugn, rolig aktivitet i hodet, myk som margarin etter at medisinene begynte å virke igjen. Glemt er alle uker med smerte, opp og ned, hvor jeg skrek etter stabilitet.

Hvorfor er jeg sånn? Det er jo roen jeg og mange andre lengter  etter.

Psykologen min sa at nå fikk jeg gjøre en innsats selv og så fikk jeg i oppgave å finne ut av hva jeg kan gjøre for å sprite meg selv opp. Det er i grunnen en god del. Jeg ramset opp og psykologen min sa at nå fikk jeg gjennomføre. Og det skal jeg. Det første blir å ta en rask tur så svetten driver. Så vanlig husarbeid og senere i kveld skal jeg sette meg ned med en bok. Jeg har lovet meg selv at jeg i hvert fall skal lese to sider for å komme igang igjen. I kveld skal jeg sette meg ned å skrive ned alt jeg kan gjøre. Da får jeg nok å gjøre i dagene fremover.

Skrevet

.... er heller svakt. Jeg har hatt det så vanskelig i ukesvis, men nå virker det som jeg er stabilisert. Jeg satt hos psykologen min i dag og klagde over at jeg er kjedelig, temperamentsløs, lugn, rolig aktivitet i hodet, myk som margarin etter at medisinene begynte å virke igjen. Glemt er alle uker med smerte, opp og ned, hvor jeg skrek etter stabilitet.

Psykologen min sa at nå fikk jeg gjøre en innsats selv og så fikk jeg i oppgave å finne ut av hva jeg kan gjøre for å sprite meg selv opp. Det er i grunnen en god del. Jeg ramset opp og psykologen min sa at nå fikk jeg gjennomføre. Og det skal jeg. Det første blir å ta en rask tur så svetten driver. Så vanlig husarbeid og senere i kveld skal jeg sette meg ned med en bok. Jeg har lovet meg selv at jeg i hvert fall skal lese to sider for å komme igang igjen. I kveld skal jeg sette meg ned å skrive ned alt jeg kan gjøre. Da får jeg nok å gjøre i dagene fremover.

Syns du er flink som gjennomfører, jeg har ikke sjans. Har pakket inn noen julegaver i dag da.

Skrevet

Syns du er flink som gjennomfører, jeg har ikke sjans. Har pakket inn noen julegaver i dag da.

Da har du fått gjort noe. Jeg må smi mens jernet er varmt.

Skrevet

Da har du fått gjort noe. Jeg må smi mens jernet er varmt.

Klokt. Håper jernet blir varmt her og snart.

Skrevet

Jeg har hatt det så vanskelig i ukesvis, men nå virker det som jeg er stabilisert. Jeg satt hos psykologen min i dag og klagde over at jeg er kjedelig, temperamentsløs, lugn, rolig aktivitet i hodet, myk som margarin etter at medisinene begynte å virke igjen. Glemt er alle uker med smerte, opp og ned, hvor jeg skrek etter stabilitet.

Kan sikkert være mange ting, f.eks:

- "gresset er grønnere på den andre siden av bekken"

- du har en eller annen "gevinst" ved å være ustabil, om enn helt ubevisst

- du er ikke "normal", men har tippet mer mot depresjon

- medisinene har "bivirkninger" som gjør livet kjedelig

Var det jeg kom på i farta. ;)

Skrevet

Kan sikkert være mange ting, f.eks:

- "gresset er grønnere på den andre siden av bekken"

- du har en eller annen "gevinst" ved å være ustabil, om enn helt ubevisst

- du er ikke "normal", men har tippet mer mot depresjon

- medisinene har "bivirkninger" som gjør livet kjedelig

Var det jeg kom på i farta. ;)

Dette var mange kloke forslag. Tror jeg kan hekte meg på alt.

Skrevet

Klokt. Håper jernet blir varmt her og snart.

:D Det kan det bli allerede i morgen.

Skrevet

:D Det kan det bli allerede i morgen.

Ja, eller i morgen ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...