YoplaitDouble Skrevet 13. november 2014 Skrevet 13. november 2014 Jeg veide meg for noen dager siden, og til min store overraskelse hadde jeg gått opp ganske mye uten at jeg skjønner hvordan. Jeg har selvfølgelig hatt noen utskeielser i blant, men jeg synes ikke vektoppgangen rimer helt med dette. Nå tenker jeg jo selvfølgelig at det er Propranolol og/eller Seroquel som har begynt å rote til metabolismen min. Jeg skjønner ikke helt hvordan Seroquel egentlig kan være i stand til det på dosen jeg bruker for søvn på 150mg - dette gir kun ca 50 nmol/l, som er svært lavt. Propranolol hat ikke vektøkning i felleskatalogen, men i følge en rekke utenlandske nettsteder står det det motsatte. Jeg bruker 60-80mg per dag og blir ganske mye roligere av dette. Gjør det også at kroppen forbrenner betydelig mindre? Brintellix kan ikke være synderen, og heller ikke Tolvon, som jeg har brukt uten problemer i årevis. 0 Siter
ISW Skrevet 13. november 2014 Skrevet 13. november 2014 Jeg tror enten at Seroquel er synderen, eller at det er at du begynner å føle deg bedre og at det gjør at matlysten blir bedre, uten at du helt merker det. Pranolol er neppe synderen. Det vil si; en ikke-selektiv betablokker kan teoretisk sett hemme fettforbrenningen noe (beta-3-reseptorblokkade, siden vi har beta-3-reseptorer i fettvev og adrenalin skal virke på disse reseptorene for å frigjøre energi når det trengs) - men dette er mest på det teoretiske plan. Jeg har aldri lagt på meg av Pranolol. Jeg tror som sagt mest at forklaringen er at du nå er roligere, og at dette både gir noe økt matlyst og mindre forbrenning siden du ikke er i alarm-modus hele tiden. Da må vel kostholdet bare innrettes etter dette. Angst er en god slankekur, men ikke en spesielt hyggelig en. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 13. november 2014 Forfatter Skrevet 13. november 2014 Jeg tror enten at Seroquel er synderen, eller at det er at du begynner å føle deg bedre og at det gjør at matlysten blir bedre, uten at du helt merker det. Pranolol er neppe synderen. Det vil si; en ikke-selektiv betablokker kan teoretisk sett hemme fettforbrenningen noe (beta-3-reseptorblokkade, siden vi har beta-3-reseptorer i fettvev og adrenalin skal virke på disse reseptorene for å frigjøre energi når det trengs) - men dette er mest på det teoretiske plan. Jeg har aldri lagt på meg av Pranolol. Jeg tror som sagt mest at forklaringen er at du nå er roligere, og at dette både gir noe økt matlyst og mindre forbrenning siden du ikke er i alarm-modus hele tiden. Da må vel kostholdet bare innrettes etter dette. Angst er en god slankekur, men ikke en spesielt hyggelig en. Det som er så fint med Seroquel, er at jeg blir klar for å legge meg på ca halvparten av tiden jeg trenger om jeg kun skal ta Tolvon til dette formålet. Det er jo en veldig lav serumkonsentrasjon, så jeg har litt vanskelig for å se hvordan dette påvirker metablismen. Er ikke Seroquel kun antihistamin på dette nivået? Ellers lurer jeg også på om jeg egentlig bør kutte Seroquel fordi den gir meg litt hjertebank 1-2 timer etter inntak. Ikke høy puls, men litt hardere slag. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2014 Skrevet 13. november 2014 Prøv å føre en dagbok på mat og aktivitet. 0 Siter
ISW Skrevet 13. november 2014 Skrevet 13. november 2014 Prøv å føre en dagbok på mat og aktivitet. Det ligger en veldig fin en på diett.no - koster 39 kr/mnd (første uke gratis) men den er helt utmerket. Bare til info hvis du ikke kjente til den. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 13. november 2014 Skrevet 13. november 2014 Bla greteroede og myfitnesspal er gratis. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.