Gå til innhold

NHD! jeg får ikke terapi eller medisin, selv om jeg er selskader!

Anbefalte innlegg

Jeg har skadet meg selv i perioder helt siden jeg var 15 år. Nå er jeg 22 og føler at jeg ikke kan leve med at jeg mister kontrollen og kutter meg opp på kroppen. Det kan ikke samboeren min heller.

Han har gitt meg et ultimatum som går ut på at dersom jeg skader meg selv igjen, går han fra meg.

Jeg vil selvsagt bli bedre -både for min egen del og for å kunne fortsette forholdet.

Jeg har siden i fjor forsøkt å oppsøke lege for å få komme i terapi. Jeg har ved flere anledninger endt opp på sykehus som følge av selvskadingen. Men jeg får ikke terapi! Jeg har utallige ganger forklart lege at jeg sliter med å holde meg unna kuttingen. Og at jeg sliter med selvmordstanker. Men jeg får likevel ikke noe annet enn en sykemelding på to uker fra jobben hver gang!

Og nå er jeg inne i en periode igjen, har ikke vært så ille på et halvt år. Vi har låst inn alle kniver, barberblader og skarpe gjenstander hjemme hos oss. For jeg vet at jeg ikke klarer å holde meg unna.

Jeg sitter bare å stirrer i veggen og gråter på dagene og om natten får jeg ikke sove.

Jeg sover i gjennomsnitt 2 timer pr natt. Dette har pågått i over en måned nå.

Hva skal til for at en lege kan henvise meg til terapi? Hvor syk må jeg være?! Jeg har seriøse selvmordstanker og sitter opp om natten og funderer hvordan jeg skal gjennomføre det -selv om jeg aller helst vil leve og ha det godt med meg selv!

Fortsetter under...

Har du sagt direkte til legen at du vil ha henvisning til psykolog/psykiater...?

Noen leger er nemlig sånn at de ikke foreslår behandlingen selv (forstå det den som kan).

De venter at du selv skal komme med en mulig løsning, deretter hjelper de deg.

Prøv å si hva du vil ha og at du ikke finner deg i dette lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...