Gå til innhold

Større pupiller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har fått mye større pupiller etter at jeg startet med Efexor/Venlaflaxin, er dette normalt? Hvorfor blir det slik?

Skrevet

Dette er nok langt vanligere enn det som er rapportert ved bruk av Efexor og SSRI. Efexor øker mengden serotonin bl.a. i øyet, og dette påvirker muskelen som får pupillen til å utivde seg. Det er ufarlig, og som regel avtar det over tid.

Skrevet

Aha! Tusen takk for svar :)

Dette er nok langt vanligere enn det som er rapportert ved bruk av Efexor og SSRI. Efexor øker mengden serotonin bl.a. i øyet, og dette påvirker muskelen som får pupillen til å utivde seg. Det er ufarlig, og som regel avtar det over tid.

Skrevet

Forstørrede pupiller medøfrer en teoretisk mulighet for trangvinkelglaukom, en tilstand i øyet der trykket blir for høyt. Så lenge du ikke har noen slik sykdomshistorikk, ikke har smerter i øynene eller uklart syn vil jeg ikke si at risikoen er høy. Er du bekymret kan du evt. konsultere fastlege eller optiker.

Skrevet

Ok :-) Da tar jeg det bare opp med legen når jeg har konsultasjonstime neste uke. Tusen takk for svar, veldig hjelpsomt.

Forstørrede pupiller medøfrer en teoretisk mulighet for trangvinkelglaukom, en tilstand i øyet der trykket blir for høyt. Så lenge du ikke har noen slik sykdomshistorikk, ikke har smerter i øynene eller uklart syn vil jeg ikke si at risikoen er høy. Er du bekymret kan du evt. konsultere fastlege eller optiker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...