Gå til innhold

Bare et lite medisinspørsmål, igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte å ta tabletten med Efexor i gårmorges, så jeg tok den på ettermiddagen i stede. Men da dette er en depottablett, bør jeg ta den på ettermiddagen i dag også? Eller kan jeg ta den nå, eller risikerer jeg å få "dobbel" dose da? Bruker kun 75 mg :)

Veldig takknemlig for svar!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Beklager for sent svar, men svarer fordi det kan bli en neste gang.

Du skal/kan ta neste dags tablett til vanlig tid.

Skrevet

Beklager for sent svar, men svarer fordi det kan bli en neste gang.

Du skal/kan ta neste dags tablett til vanlig tid.

Takk for svar :) Jeg har glemt å ta med tabletten hjem til min mor og far denne helgen... Går det fint om jeg ikke tar den en dag? Glemmer litt av at jeg går på medisiner, så tror jeg trenger å få dette inn i min hverdagsrutine, men det er vel noe mange kan komme borti i startfasen. Særlig hvis de er litt distré, slik som meg :D

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar :) Jeg har glemt å ta med tabletten hjem til min mor og far denne helgen... Går det fint om jeg ikke tar den en dag? Glemmer litt av at jeg går på medisiner, så tror jeg trenger å få dette inn i min hverdagsrutine, men det er vel noe mange kan komme borti i startfasen. Særlig hvis de er litt distré, slik som meg :D

Det går bra om glemmedagene ikke er for ofte. Alle, som må ta medisin hver dag, bør bruke ukedosett.

Skrevet

Det går bra om glemmedagene ikke er for ofte. Alle, som må ta medisin hver dag, bør bruke ukedosett.

Nei, dette er første gang jeg har glemt den helt av.. Ukesdosett kan jo være lurt, takk for tipset :)

Skrevet

Er det vanlig at man får dosett der man er innlagt? Har ikke pleid å få det men fikk det en plass og den bruker jeg.

Skrevet

Er det vanlig at man får dosett der man er innlagt? Har ikke pleid å få det men fikk det en plass og den bruker jeg.

Jeg tror ikke det er vanlig å få det på institusjoner. Jeg er ikke 100 % sikker, siden jeg aldri har hatt behov for å være innlagt:) Hvis ikke kan man sikkert kjøpe det på apotek osv.

Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig å få det på institusjoner. Jeg er ikke 100 % sikker, siden jeg aldri har hatt behov for å være innlagt:) Hvis ikke kan man sikkert kjøpe det på apotek osv.

Ja jeg hadde tenkt å kjøpe på apoteket men så fikk jeg jo :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...