AnonymBruker Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Jeg hat tidligere vært på en tvangsparagraf for psykoser, fordi jeg var for syk til å ta vare på meg selv. Nå er jeg vel egentlig fri som fuglen, er i hvert fall ikke på noen paragraf lenger. Men jeg går i terapi som jeg nå snart har gjort i to år. Jeg liker behandleren min veldig godt. Men jeg har lovet henne at jeg skal varsle fra hvis jeg vil gjøre noe med medisineringen min, hvis jeg skal trappe ned.Nå har det seg slik at jeg har tuklet litt med medisinene, delt de i to, fordi bivirkningene holder på å ødelegge meg. Bør jeg fortelle dette til henne? jeg liker å være ærlig, men noen av grunnen til at jeg holder tilbake er at jeg er redd for at hun plutselig skal sette meg på tvangsparagraf selv om jeg ikke har noen tegn på psykose.Jeg takler ikke bivirkninger mer, fordi de ødelegger livet mitt. Kan hun sette meg på en paragraf nå uten at jeg har symptomer på psykisk sykdom?, jeg er helt symptomfri og føler meg frisk både sosialt og kognitivt.Setter pris på svar fra NHD også. Anonymous poster hash: 91d63...cb5 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. november 2014 Skrevet 15. november 2014 Du skal fortelle det akkurat som det er. Sannsynligvis vil psykiateren være enig i nedtrapping om du er stabil og har fæle bivirkninger. Ut fra det du forteller kan du ikke tvangsinnlegges. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.