AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Er nok ikke noe etter døden. Akkurat det samme som før unnfangelsen. Man er rett og slett ikke mer. Der er i alle fall ikke noe å hente i verdens religioner. En så smålig primitiv og selvforherligende narsissist som den abrahamske gud kunne ikke skapt universet. Anonymous poster hash: 98c63...c39 0 Siter
skrevet Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Der er i alle fall ikke noe å hente i verdens religioner. En så smålig primitiv og selvforherligende narsissist som den abrahamske gud kunne ikke skapt universet.Hadde det vært noe å hente der selv om den abrahamske gud fremstod som en flott kar?Bare noe jeg tenkte på.Men men. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Jeg var der jeg kommer til når jeg dør, på astralplanet antageligvis. 0 Siter
FGT Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hadde det vært noe å hente der selv om den abrahamske gud fremstod som en flott kar? Bare noe jeg tenkte på. Men men. Et interessant og logisk resonnement syns jeg. Har du asperger ? 0 Siter
Gjest Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hvorfor er du redd for døden ? Jeg tenkte mye på døden da jeg var liten, og jeg hadde vanskelig med å akseptere den. Fordi jeg vet at det er livets ende. Da er alt slutt, og det er trist å tenke på. Jeg nærmer meg 40 og har nylig begynt å "leve" hvis du skjønner. Det er først i den senere tid at jeg har begynt å sette pris på livet, og jeg føler det er litt sent.. Føler jeg har kastet bort livet. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Fordi jeg vet at det er livets ende. Da er alt slutt, og det er trist å tenke på. Jeg nærmer meg 40 og har nylig begynt å "leve" hvis du skjønner. Det er først i den senere tid at jeg har begynt å sette pris på livet, og jeg føler det er litt sent.. Føler jeg har kastet bort livet. Hvordan kan du vite at alt er slutt når du dør, kan du huske å ha dødd før og husker det fra den gang? Forstår ikke hvordan dere kan påstå at alt er slutt, ingen vet jo det. Man kan tro men ikke vite. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hvordan kan du vite at alt er slutt når du dør, kan du huske å ha dødd før og husker det fra den gang? Forstår ikke hvordan dere kan påstå at alt er slutt, ingen vet jo det. Man kan tro men ikke vite. Hva er mest sannsynlig?Anonymous poster hash: 7a7ba...78d 0 Siter
FGT Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Fordi jeg vet at det er livets ende. Da er alt slutt, og det er trist å tenke på. Jeg nærmer meg 40 og har nylig begynt å "leve" hvis du skjønner. Det er først i den senere tid at jeg har begynt å sette pris på livet, og jeg føler det er litt sent.. Føler jeg har kastet bort livet. Du er ikke alene om å føle det slik. Men hva kunne du ha gjort annerledes da ? 0 Siter
FGT Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Jeg tror ikke på eventyr. Det er vel ikke meningen at en skal tro på eventyr heller. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hva er mest sannsynlig?Anonymous poster hash: 7a7ba...78d Jeg tror det er mest sannsynlig at det er liv etter døden, tror ingenting slutter å eksistere. Vi har jo sjel. 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Jeg tror det er mest sannsynlig at det er liv etter døden, tror ingenting slutter å eksistere. Vi har jo sjel. Sjel? Det er jeg ikke så sikkert på. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Sjel? Det er jeg ikke så sikkert på. Nei man har jo ulikt syn på ting, men hele oss er ikke materie...det er iallefall sikkert. Vi er også noe vi ikke kan se, vi er ikke bare kroppen. Da hadde vi vært maskiner og ikke tenkende mennesker. 0 Siter
FGT Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 (endret) Jeg tror det er mest sannsynlig at det er liv etter døden, tror ingenting slutter å eksistere. Vi har jo sjel. Vi har ikke en sjel, men vi "er" en levende sjel. «sjel» er oversatt fra det hebraiske ordet nẹfesj og det greske ordet psykhẹ. (en skapning, levende vesen ,individ, person ) Det at noen sier at sjelen er udødelig stammer fra gresk forestilling som ble utformet i gamle mysteriekultuser og utarbeidet i detalj av filosofen Platon.» — Presbyterian Life, 1. mai 1970, s. 35. Så når et menneske dør så dør sjelen også, siden sjelen er selve skapningen og personligheten din Endret 16. november 2014 av FGT 0 Siter
FGT Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Nei man har jo ulikt syn på ting, men hele oss er ikke materie...det er iallefall sikkert. Vi er også noe vi ikke kan se, vi er ikke bare kroppen. Da hadde vi vært maskiner og ikke tenkende mennesker. Nei vi har følelser tanker , holdninger eller innstillinger som ikke vi kan se, også kalt det åndelige menneske, men alt er innebygd i det det synlige menneske, og det har ikke noe med ordet sjel å gjøre. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Du er ikke alene om å føle det slik. Men hva kunne du ha gjort annerledes da ? Jeg tror ikke jeg skal bruke resten av livet på å tenke på det 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Vi har ikke en sjel, men vi "er" en levende sjel. «sjel» er oversatt fra det hebraiske ordet nẹfesj og det greske ordet psykhẹ. (en skapning, levende vesen ,individ, person ) Det at noen sier at sjelen er udødelig stammer fra gresk forestilling som ble utformet i gamle mysteriekultuser og utarbeidet i detalj av filosofen Platon.» — Presbyterian Life, 1. mai 1970, s. 35. Så når et menneske dør så dør sjelen også, siden sjelen er selve skapningen og personligheten din Jeg tror ikke sjelen død, vi er en sjel med kropp, ikke kropper med sjeler. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Nei vi har følelser tanker , holdninger eller innstillinger som ikke vi kan se, også kalt det åndelige menneske, men alt er innebygd i det det synlige menneske, og det har ikke noe med ordet sjel å gjøre. Det kan diskuteres...... 0 Siter
InMyPlace Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Jeg vet ikke om jeg var ingenting, fordi jeg aldri kan minnes å ha erfart det. Jeg vet heller ikke om jeg skal bli til ingenting når jeg dør, siden jeg igjen aldri har erfart hva ingenting er. 0 Siter
Inner self Skrevet 22. november 2014 Skrevet 22. november 2014 Da jeg var psyk så ba jeg ca 1000 ganger om dagen, for att gud skulle fjerne tvangstankene som "satan" implanterte. Det gjorde han ikke, så da er han ikke den han gir seg ut som om han i det hele tatt er, hvilket jeg sterkt betviler....... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.