Gå til innhold

hvor var du før du ble unnfanget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok ikke noe etter døden. Akkurat det samme som før unnfangelsen. Man er rett og slett ikke mer.

Der er i alle fall ikke noe å hente i verdens religioner. En så smålig primitiv og selvforherligende narsissist som den abrahamske gud kunne ikke skapt universet.

Anonymous poster hash: 98c63...c39
Skrevet

Der er i alle fall ikke noe å hente i verdens religioner. En så smålig primitiv og selvforherligende narsissist som den abrahamske gud kunne ikke skapt universet.

Hadde det vært noe å hente der selv om den abrahamske gud fremstod som en flott kar?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Skrevet

Jeg var der jeg kommer til når jeg dør, på astralplanet antageligvis.

Skrevet

Hadde det vært noe å hente der selv om den abrahamske gud fremstod som en flott kar?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Et interessant og logisk resonnement syns jeg. Har du asperger ?

Skrevet

Hvorfor er du redd for døden ? Jeg tenkte mye på døden da jeg var liten, og jeg hadde vanskelig med å akseptere den.

Fordi jeg vet at det er livets ende. Da er alt slutt, og det er trist å tenke på.

Jeg nærmer meg 40 og har nylig begynt å "leve" hvis du skjønner. Det er først i den senere tid at jeg har begynt å sette pris på livet, og jeg føler det er litt sent.. Føler jeg har kastet bort livet.

Skrevet

Fordi jeg vet at det er livets ende. Da er alt slutt, og det er trist å tenke på.

Jeg nærmer meg 40 og har nylig begynt å "leve" hvis du skjønner. Det er først i den senere tid at jeg har begynt å sette pris på livet, og jeg føler det er litt sent.. Føler jeg har kastet bort livet.

Hvordan kan du vite at alt er slutt når du dør, kan du huske å ha dødd før og husker det fra den gang? Forstår ikke hvordan dere kan påstå at alt er slutt, ingen vet jo det. Man kan tro men ikke vite.

Skrevet

Hvordan kan du vite at alt er slutt når du dør, kan du huske å ha dødd før og husker det fra den gang? Forstår ikke hvordan dere kan påstå at alt er slutt, ingen vet jo det. Man kan tro men ikke vite.

Hva er mest sannsynlig?

Anonymous poster hash: 7a7ba...78d

Skrevet

Du er ikke alene om å føle det slik. Men hva kunne du ha gjort annerledes da ?

Skrevet

Jeg tror ikke på eventyr.

Det er vel ikke meningen at en skal tro på eventyr heller. 

Skrevet

Hva er mest sannsynlig?

Anonymous poster hash: 7a7ba...78d

Jeg tror det er mest sannsynlig at det er liv etter døden, tror ingenting slutter å eksistere. Vi har jo sjel.

Skrevet

Jeg tror det er mest sannsynlig at det er liv etter døden, tror ingenting slutter å eksistere. Vi har jo sjel.

Sjel? Det er jeg ikke så sikkert på. 

Skrevet

Sjel? Det er jeg ikke så sikkert på. 

Nei man har jo ulikt syn på ting, men hele oss er ikke materie...det er iallefall sikkert. Vi er også noe vi ikke kan se, vi er ikke bare kroppen. Da hadde vi vært maskiner og ikke tenkende mennesker.

Skrevet (endret)

Vi har ikke en sjel, men vi "er" en levende sjel.   «sjel» er oversatt fra det hebraiske ordet nẹfesj og det greske ordet psykhẹ. (en skapning, levende vesen ,individ, person )

Det at noen sier at sjelen er udødelig stammer fra  gresk forestilling som ble utformet i gamle mysteriekultuser og utarbeidet i detalj av filosofen Platon.» — Presbyterian Life, 1. mai 1970, s. 35.

Så når et menneske dør så dør sjelen også, siden sjelen er selve skapningen og personligheten din

Endret av FGT
Skrevet

Nei man har jo ulikt syn på ting, men hele oss er ikke materie...det er iallefall sikkert. Vi er også noe vi ikke kan se, vi er ikke bare kroppen. Da hadde vi vært maskiner og ikke tenkende mennesker.

Nei vi har følelser tanker , holdninger eller innstillinger som ikke vi kan se, også kalt det åndelige menneske, men alt er innebygd i det det synlige menneske, og det har ikke noe  med ordet sjel å gjøre.

Skrevet

Du er ikke alene om å føle det slik. Men hva kunne du ha gjort annerledes da ?

Jeg tror ikke jeg skal bruke resten av livet på å tenke på det :)

Skrevet

Vi har ikke en sjel, men vi "er" en levende sjel.   «sjel» er oversatt fra det hebraiske ordet nẹfesj og det greske ordet psykhẹ. (en skapning, levende vesen ,individ, person )

Det at noen sier at sjelen er udødelig stammer fra  gresk forestilling som ble utformet i gamle mysteriekultuser og utarbeidet i detalj av filosofen Platon.» — Presbyterian Life, 1. mai 1970, s. 35.

Så når et menneske dør så dør sjelen også, siden sjelen er selve skapningen og personligheten din

Jeg tror ikke sjelen død, vi er en sjel med kropp, ikke kropper med sjeler.

Skrevet

Nei vi har følelser tanker , holdninger eller innstillinger som ikke vi kan se, også kalt det åndelige menneske, men alt er innebygd i det det synlige menneske, og det har ikke noe  med ordet sjel å gjøre.

Det kan diskuteres......

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg var ingenting, fordi jeg aldri kan minnes å ha erfart det. Jeg vet heller ikke om jeg skal bli til ingenting når jeg dør, siden jeg igjen aldri har erfart hva ingenting er.

Skrevet

Da jeg var psyk så ba jeg ca 1000 ganger om dagen, for att gud skulle fjerne tvangstankene som "satan" implanterte. Det gjorde han ikke, så da er han ikke den han gir seg ut som om han i det hele tatt er, hvilket jeg sterkt betviler.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...