Gå til innhold

Musikkterapi, et savnet tilbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har drevet mye med musikk, har en grunnleggende utdannelse i det.

Der jeg hører til (og andre steder) ser jeg kunst/uttrykksterapi som tilbud til de som måtte føle utbytte av dette. For min egen del... Så har jeg tegnet og malt så mye at disse gruppene ikke funker for meg. Når jeg planlegger et bilde, tar det meg gjerne mer enn en halvtime å fullføre det. Jeg er viderekommende akvarellmaler, og klarer ikke bruke det utstyret som tilbys i disse (eller i dette tilfellet) denne gruppa. Jeg er antatt å gi svar på oppgaven innen en time. Dette klarer jeg ikke, aldri klart det. Farger i kunstnerkvalitet, i det minste studiokvalitet+godt papir. Jeg klarer  ikke bruke malerskrin tilsvarende de man fikk på barneskolen og papir som over hode ikke er egnet. Det gjør meg bare frustrerrt, og får meg til å melde meg ut - føle meg verre heller enn bedre - fordi jeg ikke klarer å jobbe raskt og enkelt som de andre. Selv gruppeleder sier til meg at denne gruppen ikke passer meg. Men hvilken gruppe skal da gjøre det? (opplevd dette i flere kunst/uttrykksgrupper).

Er det noe jeg virkelig SAVNER, så er det musikkterapi. Jeg er multiinstrumetalist, og føler at musikken gir meg mer rom for spontant å uttrykke hva jeg FAKTISK føler. Hvor er musikkterapeutene? Jeg ber til den høyere makt om å komme i kontakt med utdannet personell. Sett meg på trommesettet, hvor jeg ikke er kyndig. Da kan jeg slå fra meg aggressivitet jeg føler mot meg selv, slå fra meg angst. Gi meg mulighet til å bruke gitaren min til å formidle humør - godt så vel som dårlig! Til  å formidle hvor jeg føler at jeg er! Gi meg muligheten til å nyansere spillet mitt og formidle ulike sinnstilstander... Gitar er hovedinstrumentet mitt, ved siden av tangenter, bass og sang.

HVORFOR er ikke musikkterapi et mer vanlig tilbud? Noen som vet om slike muligheter i Oslo/omeign? Villig til å betale private aktører.

Anonymous poster hash: aa8a5...c74
Skrevet

Jeg har drevet mye med musikk, har en grunnleggende utdannelse i det. Der jeg hører til (og andre steder) ser jeg kunst/uttrykksterapi som tilbud til de som måtte føle utbytte av dette. For min egen del... Så har jeg tegnet og malt så mye at disse gruppene ikke funker for meg. Når jeg planlegger et bilde, tar det meg gjerne mer enn en halvtime å fullføre det. Jeg er viderekommende akvarellmaler, og klarer ikke bruke det utstyret som tilbys i disse (eller i dette tilfellet) denne gruppa. Jeg er antatt å gi svar på oppgaven innen en time. Dette klarer jeg ikke, aldri klart det. Farger i kunstnerkvalitet, i det minste studiokvalitet+godt papir. Jeg klarer  ikke bruke malerskrin tilsvarende de man fikk på barneskolen og papir som over hode ikke er egnet. Det gjør meg bare frustrerrt, og får meg til å melde meg ut - føle meg verre heller enn bedre - fordi jeg ikke klarer å jobbe raskt og enkelt som de andre. Selv gruppeleder sier til meg at denne gruppen ikke passer meg. Men hvilken gruppe skal da gjøre det? (opplevd dette i flere kunst/uttrykksgrupper). Er det noe jeg virkelig SAVNER, så er det musikkterapi. Jeg er multiinstrumetalist, og føler at musikken gir meg mer rom for spontant å uttrykke hva jeg FAKTISK føler. Hvor er musikkterapeutene? Jeg ber til den høyere makt om å komme i kontakt med utdannet personell. Sett meg på trommesettet, hvor jeg ikke er kyndig. Da kan jeg slå fra meg aggressivitet jeg føler mot meg selv, slå fra meg angst. Gi meg mulighet til å bruke gitaren min til å formidle humør - godt så vel som dårlig! Til  å formidle hvor jeg føler at jeg er! Gi meg muligheten til å nyansere spillet mitt og formidle ulike sinnstilstander... Gitar er hovedinstrumentet mitt, ved siden av tangenter, bass og sang. HVORFOR er ikke musikkterapi et mer vanlig tilbud? Noen som vet om slike muligheter i Oslo/omeign? Villig til å betale private aktører. Anonymous poster hash: aa8a5...c74

Gitar kan man vel spille hjemme? Funker fint det.

Skrevet

Du burde prøve www.udemy.com , der har de også gode gratise kurstilbud i ulike instrumenter der man kan lære masse over videoer :-)

Skrevet

Jeg har drevet mye med musikk, har en grunnleggende utdannelse i det.

Der jeg hører til (og andre steder) ser jeg kunst/uttrykksterapi som tilbud til de som måtte føle utbytte av dette. For min egen del... Så har jeg tegnet og malt så mye at disse gruppene ikke funker for meg. Når jeg planlegger et bilde, tar det meg gjerne mer enn en halvtime å fullføre det. Jeg er viderekommende akvarellmaler, og klarer ikke bruke det utstyret som tilbys i disse (eller i dette tilfellet) denne gruppa. Jeg er antatt å gi svar på oppgaven innen en time. Dette klarer jeg ikke, aldri klart det. Farger i kunstnerkvalitet, i det minste studiokvalitet+godt papir. Jeg klarer  ikke bruke malerskrin tilsvarende de man fikk på barneskolen og papir som over hode ikke er egnet. Det gjør meg bare frustrerrt, og får meg til å melde meg ut - føle meg verre heller enn bedre - fordi jeg ikke klarer å jobbe raskt og enkelt som de andre. Selv gruppeleder sier til meg at denne gruppen ikke passer meg. Men hvilken gruppe skal da gjøre det? (opplevd dette i flere kunst/uttrykksgrupper).

Er det noe jeg virkelig SAVNER, så er det musikkterapi. Jeg er multiinstrumetalist, og føler at musikken gir meg mer rom for spontant å uttrykke hva jeg FAKTISK føler. Hvor er musikkterapeutene? Jeg ber til den høyere makt om å komme i kontakt med utdannet personell. Sett meg på trommesettet, hvor jeg ikke er kyndig. Da kan jeg slå fra meg aggressivitet jeg føler mot meg selv, slå fra meg angst. Gi meg mulighet til å bruke gitaren min til å formidle humør - godt så vel som dårlig! Til  å formidle hvor jeg føler at jeg er! Gi meg muligheten til å nyansere spillet mitt og formidle ulike sinnstilstander... Gitar er hovedinstrumentet mitt, ved siden av tangenter, bass og sang.

HVORFOR er ikke musikkterapi et mer vanlig tilbud? Noen som vet om slike muligheter i Oslo/omeign? Villig til å betale private aktører.

Anonymous poster hash: aa8a5...c74

Det mangler ikke på forslag når jeg søker "musikkterapi, oslo". www.musikkterapi.no f.eks. Håper du finner noe du trives med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...