Caylee Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 (endret) Det virker som mange mener "De var gamle" "De er bare dine besteforeldre". Vel.. Mine besteforeldre og alle andre gamle har en gang vært et lite barn. En ungdom. En ung voksen. Og en voksen. Jeg ser ikke på verdien av mennesker etter hvor gamle de er. Alle gamle er mennesker akuratt som alle andre. De har bare vært heldig og v'ært lenge på jorden. Når jeg tenker på mine besteforeldre tenker jeg på hele dem. På hvordan hele deres liv må ha vært. De er verdifulle, uerstatelige. De har vært et lite barn. Når de levde hadde de et sårbart sinn akuratt som alle andre. De hadde engang foreldre som tok vare på dem. De også! Jeg er sint. Sint på samfunnet for den urettferdighet mennesker er mot gamle, vakre mennesker. De har levd et langt liv, og har vært ute en kald vinternatt mange ganger. De har vært sterke, kommet så langt. De har bygget opp samfunnet. Jeg står i respekt til dem. Da jeg leste i avisen at noen vurderte å la unge gå i kø foran de eldre, fordi de eldre var gamle og mindre verdt i deres øyne så ble jeg forbanna!!! Eier de ikke respekt?? Det er forferdelig trist og respektløst. De er mennesker som er like verdiulle som alle andre! Få øyne opp! Vær så snill ikke si "Han/hun var gammel da" Det hjelper faen meg ikke!!! Personen var et menneske, verdifull. Jeg er så lei. De var ikke "bare" mine besteforeldre. De var min støtte, fortalte meg historier om gamle dager, hjalp meg, gledet meg. Ja, jeg elsker dem. Jeg gråter ofte over mine besteforeldre. Noen ganger klarer jeg nesten ikke stoppe. Smerten er ikke til å holde ut nesten. Jeg savner dem så sårt. Jeg savner å ha dem her. Jeg har ingen besteforeldre lenger som kab støtte meg. Jeg skulle ønske de var her. De kunne hjulpet meg. Det er nesten 6 år siden min siste jevnlevende bestefar døde, og sorgen er stor. Kanskje større enn noensinne. Hver så snill.. Gi dem kjærlighet. Vær et medmenneske. De er som alle andre. Ikke la dem bli ensom. Er det en ting jeg angrer sårt på er det at jeg ikke besøkte min bestefar oftere. Få øynene opp.. Dette er så viktig :-( Elsker dere, alltid. Endret 16. november 2014 av Caylee 0 Siter
skrevet Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 I USA diskuterer de om man bør dø når man blir 75... 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Nå skal jeg faen meg gjøre noe. Tror jeg sender det inn til aftenposten, på SI-D siden, håper bare innlegget blir trykket opp. 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 I USA diskuterer de om man bør dø når man blir 75... Hva i hulste? Så forferdelig :-( får helt vondt inni meg 0 Siter
skrevet Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hva i hulste? Så forferdelig :-( får helt vondt inni megDet er skummelt. Tenk om det blir et slags press om å avslutte livet da og da. F.eks. ved fylte 75. Kanskje man blir sett på som en egoist om man ikke vil dø akkurat enda, og fryst ut. Et slikt samfunn vil ikke jeg ha. 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 (endret) Sånn, sendt inn til aftenposten. Håper bare den ble sendt ordetlig og det blir trykket Endret 16. november 2014 av Caylee 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Nå står det at det er sendt. Krysser fingrene 0 Siter
skrevet Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Sånn, sendt inn til aftenposten. Håper bare den ble sendt ordetlig og det blir trykket Var jo et fint innlegg. 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Det er skummelt. Tenk om det blir et slags press om å avslutte livet da og da. F.eks. ved fylte 75. Kanskje man blir sett på som en egoist om man ikke vil dø akkurat enda, og fryst ut. Et slikt samfunn vil ikke jeg ha. Det er rett og slett kvalmt :/ Håper virkelig det ikke blir slik 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Var jo et fint innlegg. Takk :-) Håper SI-D mener det samme 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Nå ble jeg bare litt redd.. Det sto man skulle skrive nick navn, ekte navn, adresse osv. Så skrev alt.. Håper de bare ikke forveksler mitt ekte navn med nicknavnet :/ (Ja jeg er flink til å tenke katastrofe) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hva i hulste? Så forferdelig :-( får helt vondt inni meg Hva i hulste? Så forferdelig :-( får helt vondt inni meg http://www.nrk.no/ytring/bor-vi-do-som-75-aringer_-1.12022888Anonymous poster hash: 6217e...966 0 Siter
Caylee Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 http://www.nrk.no/ytring/bor-vi-do-som-75-aringer_-1.12022888Anonymous poster hash: 6217e...966 Den dagen han blir 75 kommer han sikkert til å angre på det han har sagt 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Et fint innlegg du skrev, ja de eldre er mye verdt og vi kan lære mye av dem. 0 Siter
MissAftereight Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Bestemor døde i går kveld og hun var mer verdt for meg enn mange andre uansett alder. Ingen har lært meg mer om livet enn henne og ingen har vist meg mer omsorg en det hun har gjort. Det er et stort tap for meg at hun nå er borte. Måtte hun hvile i fred 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Bestemor døde i går kveld og hun var mer verdt for meg enn mange andre uansett alder. Ingen har lært meg mer om livet enn henne og ingen har vist meg mer omsorg en det hun har gjort. Det er et stort tap for meg at hun nå er borte. Måtte hun hvile i fred Så trist med bestemoren din, jeg savner mine bestemødre for det var gode folk. Verdsetter de eldre. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 (endret) En gammel dame jeg kjente valgte å dø fremfor å gjennomgå en nødvendig operasjon (amputasjon). Hun var langt over 80, hadde nettopp mistet ektemannen, nesten blind og kunne knapt gå. Hun var rett og slett "mett av dage" og orket ikke at resten av livet skulle være sykehus og operasjoner. Hun hadde masse slektninger på besøk og var ikke ensom og forlatt, og hadde hatt et godt liv med ektemannen frem til da. Jeg skjønner egentlig avgjørelsen godt, men det var fælt å rippe opp i den historien. (Dette var ikke noe argument for at eldre bør dø. Jeg synes folk skal få leve til de er 150 om kroppen holder ut.) Endret 17. november 2014 av Gargamel 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.