Madelenemie Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hei! Interessant at de i Frankrike bruker så lite medisiner på barn med psykiske lidelser, jeg syns bra! http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Er-det-sant-at-franske-barn-ikke-far-ADHD-7784921.html 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 (endret) Hei! Interessant at de i Frankrike bruker så lite medisiner på barn med psykiske lidelser, jeg syns bra! http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Er-det-sant-at-franske-barn-ikke-far-ADHD-7784921.html Mens det i USA, blant de eldste guttene fra 14 til 17 år, har hele én av fem diagnosen. http://www.dagbladet.no/2013/04/06/nyheter/adhd/medisinering_av_barn/videregaende/ritalin/26453965/ Endret 16. november 2014 av slabbedask 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 (endret) Hei! Interessant at de i Frankrike bruker så lite medisiner på barn med psykiske lidelser, jeg syns bra! http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Er-det-sant-at-franske-barn-ikke-far-ADHD-7784921.html - Franske barn har de samme ADHD-symptomene som norske og amerikanske barn, og det er økende tendens til at foreldre bruker informasjon fra internett for å få hjelp til sine barn. Flere klinikere ser etter hvert problemet med at vanskene knyttes til manglende oppdragelse og displin, og dermed gjør diagnosen til noe som foreldrene er ansvarlige for, sier psykolog Heidi Asse. Aase mener det ikke nødvendigvis var bedre før, da unge urokråker ble sendt til sjøs eller i lære hos vaktmesteren. - Vi vet at voksne som har levd med ubehandlet ADHD har større risiko for rus, kriminalitet og arbeidsledighet. Mange mennesker får nå hjelp for en lidelse de ikke har fått noen behandling for tidligere. Det er et viktig perspektiv i ramaskriket om for mye medisinering, sier Aase. Og Her i landet regnes sykdommen som en nevrologisk utviklingsforstyrrelse som primært er knyttet til arvelige forhold. Hvordan er det med Asperger i Frankrike - behandles det også med kosthold og disiplin? Endret 16. november 2014 av slabbedask 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 - Franske barn har de samme ADHD-symptomene som norske og amerikanske barn, og det er økende tendens til at foreldre bruker informasjon fra internett for å få hjelp til sine barn. Flere klinikere ser etter hvert problemet med at vanskene knyttes til manglende oppdragelse og displin, og dermed gjør diagnosen til noe som foreldrene er ansvarlige for, sier psykolog Heidi Asse. Aase mener det ikke nødvendigvis var bedre før, da unge urokråker ble sendt til sjøs eller i lære hos vaktmesteren. - Vi vet at voksne som har levd med ubehandlet ADHD har større risiko for rus, kriminalitet og arbeidsledighet. Mange mennesker får nå hjelp for en lidelse de ikke har fått noen behandling for tidligere. Det er et viktig perspektiv i ramaskriket om for mye medisinering, sier Aase. Og Her i landet regnes sykdommen som en nevrologisk utviklingsforstyrrelse som primært er knyttet til arvelige forhold. Hvordan er det med Asperger i Frankrike - behandles det også med kosthold og disiplin? Hei! Det vet jeg ikke, er jo ikke medisiner mot autisme Men jeg tror nok, selv om ikke mat kurerer autisme, at ganske mange med autisme kan føle seg bedre, feks har jo mange intoleranser mot ulike matvarer. Å kutte ut disse fjerner ingen autisme, men kan likevel hjelpe for de med store atferdsvansker feks. det tror jeg. 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hei! Det vet jeg ikke, er jo ikke medisiner mot autisme Hva med den sprayen du har brukt? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 (endret) Hva med den sprayen du har brukt? Hei! Ja den virker litt:-) men veldig svakt da. Jeg har ikke brukt på lenge, jeg misbrukte sterkere medisiner:-( noe jeg skammer meg over:-( (kanskje min siste desperate forsøk på å ikke godta min autisme?) En fremmed psykiater sa jo jeg var for søt for å kunne ha asperger, så fikk jeg sentralstimulerende, og det i store mengder, jeg har det enda dårlig som følge av dette, har fått ekstraslag, nervøsitet, økt uro, aggressivt kjøremønster, og mistet mye nattesøvn. (det er milde symptomer, men det depressive er uvanlig mørkt) Like ille er det at jeg strever med dårlig samvittighet fordi jeg gikk til denne psykiateren, min egen psykiater er jeg nå livredd for reaksjonen til:-( (og livredd er et riktig ord) Jeg begynte med oxytocin i går igjen:-) nå skal jeg bare ta det, jeg føler meg bedre i dag:-) Og jeg må finne en måte å tilstå:-( for får ikke sove:-( Endret 16. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.