bibben Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hvor mange mg Risperdal tilsvarer 15 mg Abilify? Jeg står allerede på 1 mg Risperdal og skal helt ned på Abilify. Skal helt over på Risperdal. Tar i tillegg 200 Seroquel. 0 Siter
missmas Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Hvordan klarer du slutte på Abilify??? Jeg prøvde gå ned på 10 mg, men hodet mitt ble helt føkka. Er cluet å bytte med en annen antipsykotika ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Slikt er vanskelig å angi, men jeg vil si at om en tar standarddose ved schizofreni som utgangspunkt, så er det Abilify 15 mg og Risperdal 4 mg. Jeg vil tro du skal over på en totaldose Risperdal på 4 mg. Personlig er jeg overbevist om at langt flere blir bra på Risperdal 4 mg enn på Abilify 15 mg (og det er ikke først og fremst et dosespørsmål). 0 Siter
bibben Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Jeg har sluttet på Abilify flere ganger. Har aldri merket noe, så det må være veldig individuelt. Det er andre AP'er jeg ikke tåler men som andre har det helt greit med. Håper du finner noe som funker for deg. 0 Siter
bibben Skrevet 16. november 2014 Forfatter Skrevet 16. november 2014 Slikt er vanskelig å angi, men jeg vil si at om en tar standarddose ved schizofreni som utgangspunkt, så er det Abilify 15 mg og Risperdal 4 mg. Jeg vil tro du skal over på en totaldose Risperdal på 4 mg. Personlig er jeg overbevist om at langt flere blir bra på Risperdal 4 mg enn på Abilify 15 mg (og det er ikke først og fremst et dosespørsmål). Tusen takk for raskt svar. Er det vanlig å tilby depotsprøyter til pasienter som er ryddige med medisinene sine? Jeg er blitt tilbudt sprøyter nå. Er litt skeptisk og redd. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Tusen takk for raskt svar. Er det vanlig å tilby depotsprøyter til pasienter som er ryddige med medisinene sine? Jeg er blitt tilbudt sprøyter nå. Er litt skeptisk og redd. Vi gjør det til alle fordi det er et bedre tilbud. Xeplion. En sprøyte i overarmen hver fjerde uke. 0 Siter
missmas Skrevet 16. november 2014 Skrevet 16. november 2014 Jeg har sluttet på Abilify flere ganger. Har aldri merket noe, så det må være veldig individuelt. Det er andre AP'er jeg ikke tåler men som andre har det helt greit med. Håper du finner noe som funker for deg. Jeg vet ikke om det er sykdommen eller abstinenser :/ Jeg skulle egentlig over på xeplion jeg også, men fikk restless legs av risperdal så det ble aldri noe av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.