Gå til innhold

normalt å drømme om ting jeg ikke vet noe om?

Anbefalte innlegg

Skrevet

foreksempel kan jeg drømme om engelske ord jeg ikke har hørt eller vet om på mange år, som jeg har glemt helt ut. og så drømmer jeg ofte om at en veninne av meg med epilepsi får epileptiske krampeanfall og at hun vil gå løs på meg etter anfallet. hun har gått løs på meg uten grunn på barneskolen ved å skubbe meg inn i et bord, uten å hatt anfall på forrhånd. men etter dette har hun ikke gjort noenting galt mot meg, untatt å brukt en sint stemme en gang. men nå er jeg 29 år og 3 klasse på barneskolen er jo leeenge siden. jeg drømmer også om ting jeg ikke vet om finnes. hun går aldri løs på folk etter anfall, men jeg drømmer at både at hun går løs på meg, eller at jeg er redd for at tankene mine kan styre henne til å skade meg. drømmene om anfallet hennes var så ekte, og jeg tenkte ikke i drømmen på noe som hadde med anfall å gjøre, men det bare dukket opp fra ingensteds. vi gikk i syttende mai tog i drømmen. veninna hadde skoleransel som var svart på seg. avogtil drømmer jeg mye om min ønskede tilværelse, å få epilepsianfall. er sånne (ting man ikke vet men finnes) drømmer noe alle har?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Drømmer er tanker under søvn. Vi tenker ofte på ting vi ikke vet noe om, så hvorfor skulle vi ikke drømme om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...