Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Hei! Da timen var over og jeg skulle gå, kom jeg med nok det vesentligste. Jeg sa jeg våkner med skrekk om natten pga av kriminell og umoralsk handlingsmønster, Min psykiater sa så, " er det noe du vil dele?" og jeg svarte, "nja jeg er redd for konsekvensene, men jeg har det dårlig", så spurte jeg litt rundt det å ikke få sove pga av dårlig samvittighet om det var vanlig?, og min psykiater sa at det er vanlig ikke få sove fra ca kl 04.00/05.00 hvis problemet er dårlig samvittighet. Så stilte jeg mange spørsmål, av typen, om hun ville bli sint, om jeg hadde gjort noe svært alvorlig, og om det også involverte min psykiater til og med det ulovlige, om det da ville få konsekvenser? Det tok lang tid for meg å forklare alle mulige kombinasjoner, men min psykiater lovet så mange ganger at det ville ikke få noen konsekvenser. Først da så jeg på henne, ansiktet så akkurat ut som det pleier, ikke rød av sinne, ikke hvit av sjokk, ingen grimaser som antydet raseri, irritasjon eller lignende, jeg så at fargen var vanlig ansiktsfarge. Jeg holdt pusten, også bare raste ordene ut, men ikke sånn som de pleier, i full fart, som om jeg satte utfor et hopp, og måtte få si alt før jeg muligens landet i et fall med knekte ben. Det som skjedde var at jeg landet, på bena, litt ustø, i det jeg sa "er du sjokkert, sint, rasende?" jeg så inn i ansiktet til min psykiater og hun svarte. " Nei ikke i det hele tatt", og jeg så inn i ansiktet mange ganger, og ordene som forklarte og plasserte kom i en sånn rekkefølge ut av min psykiaters munn at jeg slappet av inni meg, jeg lente meg tilbake, pustet rolig og forstod at marerittet og den dårlige samvittigheten var over. Dette er en svært forkortet versjon av hva som skjedde, da jeg ikke vil skrive for detaljert og kjede andre mennesker, det er bare at jeg er så lettet! Grunnen til at ordene kom så fort ut av munnen min er at jeg har gjentatt dette forsøket på en forklaring/tilståelse i ukevis, hver natt! Så tok min psykiater hånden min og den var ekstra varm og myk i dag, hun holdt den litt lenger og sa noe om neste time, jeg så på henne og så at hun er veldig vakker, hun stråler av forståelse og godhet og akkurat sånne ord som jeg trenger. Jeg er så glad. Jeg har gjort noe galt ved å få medisiner av en annen psykiater, min psykiater kunne likevel forstå hva som drev meg til det, hun sa jeg har mye jeg vil få til/mestre, mye jeg må klare hver dag/jeg har ikke valg, og i denne setting er det å forstå at man kan gjøre noe sånt sa hun, hun stoler på meg at jeg ikke gjør det igjen, hun er ikke sint og det fikk ingen konsekvenser. Før jeg gikk sa hun også at det er hun som kjenner meg best til å bedømme nytte av medisiner, og at den andre psykiateren opprørte henne, det var han som opprørte henne, ikke meg, jeg er 100% sikker på at min psykiater er like glad i meg som før, men jeg er jo enda mer takknemlig, om man kan bli det da? Jeg tror jo jeg har verdens beste psykiater men det er nok spesielt mange snille innenfor psykiatri tror jeg. 0 Siter
frosken Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Så bra at du har fått ryddet dette problemet ut av veien :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 Så bra at du har fått ryddet dette problemet ut av veien :-) jaaa 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Godt det gikk så bra, du har en dyktig psykiater :-) 0 Siter
Kayia Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Dette ble jeg veldig, veldig glad for å lese! Så BRA og modig av deg at du endelig fikk fortalt henne dette! 0 Siter
umakenverdt Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Så bra at du fikk lettet hjertet ditt Jeg er glad for at du har en så klok psykiater. 0 Siter
Kalevaala Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 ♥♥ To hjerter. Ett til deg og ett til psykiateren din 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 Godt det gikk så bra, du har en dyktig psykiater :-) Hei! Ja 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 (endret) Dette ble jeg veldig, veldig glad for å lese! Så BRA og modig av deg at du endelig fikk fortalt henne dette! Hei! Ja modig var jeg kanskje? Sikkert derfor jeg følte det som om jeg kastet meg utfor et skummelt stup eller fikk den hoppfølelsen, men jeg gjorde det og det gikk bra:-) Nå gruer jeg meg ikke for å sovne, våkne, mareritt:-) Endret 17. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 Så bra at du fikk lettet hjertet ditt Jeg er glad for at du har en så klok psykiater. Hei! Ja jeg er heldig:-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 (endret) ♥♥ To hjerter. Ett til deg og ett til psykiateren din Hei! Takk Endret 17. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Kayia Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Hei! Ja modig var jeg kanskje? Sikkert derfor jeg følte det som om jeg kastet meg utfor et skummelt stup eller fikk den hoppfølelsen, men jeg gjorde det og det gikk bra:-) Nå gruer jeg meg ikke for å sovne, våkne, mareritt:-) Fin beskrivelse av hvordan det er å gjennomføre noe man har gruvd seg til lenge, fordi man ikke har ant konsekvensene av det. Jeg håper du får sove GODT gjennom hele natta framover 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 (endret) Fin beskrivelse av hvordan det er å gjennomføre noe man har gruvd seg til lenge, fordi man ikke har ant konsekvensene av det. Jeg håper du får sove GODT gjennom hele natta framover Hei! Ja det håper jeg også. Det var bra jeg sa det av en annen grunn også. Jeg har fått hjerterytmeforstyrrelse som følge av medisinene sa min psykiater, samme er det med økt uro og engstelse, min psykiater sa dette vil gå over etter en tid, jeg må derfor IKKE bruke de sovemedisinene hun skrev ut, som jeg ikke tok, fordi jeg leste pakningsvedlegget. Hun sa jeg på ingen måte nå må ta noe slikt, ikke før jeg blir helt frisk fra medisinene. Det positive er at jeg er blitt livredd for sentralstimulerende. Men jeg føler meg rolig og glad nå, da er det lettere å sove:-) Endret 17. november 2014 av Madelenemie 0 Siter
Mirabell Skrevet 17. november 2014 Skrevet 17. november 2014 Så bra, nå ble jeg glad! God natt og sov godt i natt :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. november 2014 Forfatter Skrevet 17. november 2014 Så bra, nå ble jeg glad! God natt og sov godt i natt :-) Hei! Takk:-) jeg har lagt meg nå og endelig gleder jeg meg til å sove. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. november 2014 Skrevet 18. november 2014 Godt du fikk fortalt dette! Det er vondt å holde på slikt for seg selv. Glad du fikk det ut, og at den dårlige samvittigheten er borte. Vær stolt av deg selv. Du virker som en veldig samvittighetsfull og snill person. Som dømmer deg selv for hardt. Klem <3 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.