Gå til innhold

Beste antipsykotika mot paranoid grubling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det beste antipsykotika (statistisk sett, såklart) mot "paranoid grubling" (man tenker ut/på "historier" som går ut på at noen er "etter en" (i en veldig vid forstand), men har innsikt nok til å holde dette for seg selv)?

Hørte noe om Trilafon.

Ja, og om man føler seg aggressiv av grublingen. Altså ikke blir engstelig, men får impulser til å "ta igjen", noen ganger voldelig.

Bruker 20+40 mg Zeldox fra før av. Blir veldig beroliget av Zeldox (kunne ikke bruke 40 mg om formiddagen fordi jeg ble for trøtt). Også bruker jeg Lamictal (som har gjort at jeg ikke har vært deprimert på 2 år).

Takk skal du jaggu meg ha...!

Må bare legge til at jeg blir helt "kake" av alle slags sovemedisiner. Selv 10 mg Vallergan blir jeg sedert langt ut over neste dag av. Jeg bare nevner dette siden jeg syns det er litt underlig, med så små doser. Samme med Truxal 15 mg.

Ja, også må jeg legge til at jeg kan være utagerende med bruker aldri vold, da.

Skrevet

Alle AP kan jo virke mot dette, så jeg tror vel egentlig at det bare må bli å prøve seg fram til man finner et som fungerer bra.

Det er jo mange her på DOL som har gode erfaringer med Risperdal på kvelden?

Skrevet

Er egentlig fornøyd med Zeldox. Beste av se jeg har prøvd.

Men nå er jeg nesten helt sikker på at de på butikken sier ting til hverandre når jeg er der, som er "imot" meg. F.eks. "jeg tjener mindre"...

Men takk for svar.

Skrevet

Er egentlig fornøyd med Zeldox. Beste av se jeg har prøvd.

Men nå er jeg nesten helt sikker på at de på butikken sier ting til hverandre når jeg er der, som er "imot" meg. F.eks. "jeg tjener mindre"...

.

At den butikkansatte tjener mindre enn deg? Hvorfor skulle disse være så opptatt av deg? Høre rart ut.

Anonymous poster hash: f4b9a...dfd

Skrevet

At den butikkansatte tjener mindre enn deg? Hvorfor skulle disse være så opptatt av deg? Høre rart ut.

De sa noe til hverandre. Han ene sa navnet på en ting, som jeg har kjøpt, som koster litt. Han sa bare navnet på denne tingen. Og han andre sa akkurat det samme, bekreftelse liksom. De virket litt irriterte og oppgitte...

Hvis f.eks. tingen var en Panasonic TV, så sa han ene "panasonic!!!", og så sa han andre "panasonic."

Kan jo hende han tjener mindre hvis han ikke jobber fullt, men selv 10% stilling er mer jobb enn jeg gjør...

Nå blir jeg sikkert gjenkjent...

Skrevet

Jeg føler at overalt så er det folk som sier jeg ikke er syk, altså ikke skal ha trygd. De sier f.eks. "ufør!!!!!!", sånn sarkastisk.

Skrevet

Stakkars deg, du har slitt med disse samme tankene LENGE!!

Skrevet

Jeg føler at overalt så er det folk som sier jeg ikke er syk, altså ikke skal ha trygd. De sier f.eks. "ufør!!!!!!", sånn sarkastisk.

Sier folk dette, eller "sier" de det? Høres uansett slitsomt ut.

Skrevet

Vet ikke jeg. Om folk sier slikt eller ikke.

Burde ikke vært trygdet.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du med best mener best effekt uavhengig av bivirkninger og selvsagt på gruppenivå, er jeg ikke i tvil om at det er Zyprexa.

Skrevet

Hvis du med best mener best effekt uavhengig av bivirkninger og selvsagt på gruppenivå, er jeg ikke i tvil om at det er Zyprexa.

Den har jeg aldri prøvd, for jeg er overvektig... men så var det noen som sa jeg kunne jo bare teste, fant jo fort ut om jeg la på meg?

Takk...

Det er jo litt dumt om det her ikke er rasjonelt da, å ikke teste ting som kan fjerne det...

Skrevet

Nei. Glem det. Har nok ikke noe så si. Har prøvd mange.

Zeldox

Risperdal

Abilify

Abilify + Seroquel

Abilify + Trilafon

Trilafon

Skrevet

Nei. Glem det. Har nok ikke noe så si. Har prøvd mange.

Zeldox

Risperdal

Abilify

Abilify + Seroquel

Abilify + Trilafon

Trilafon

Kognitiv terapi?

Skrevet

Kognitiv terapi?

Har prøvd det og.

Blir helt sliten i hodet av dette. Jeg vet ikke hva som er sant.

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Har prøvd det og.

Blir helt sliten i hodet av dette. Jeg vet ikke hva som er sant.

Hvor sannsyn tror du det er at fremmende mennesker på butikken diskuterer og kommenterer deg og ditt liv? Folk flest har mer enn nok med seg selv og sine.

Skrevet

Hvor sannsyn tror du det er at fremmende mennesker på butikken diskuterer og kommenterer deg og ditt liv? Folk flest har mer enn nok med seg selv og sine.

Syns det er ganske sannsynlig... ikke for å "kverulere"...

Eller kanskje de bare syns jeg er "lowlife"? Og at jeg blir "mistenksom" fordi jeg ser på dem at de får en avsmak av meg? Slik at det på en måte eskalerer, ja tankene mine.

Skrevet

Jeg bare sier at hvis jeg treffer noen som mener jeg er patetisk, så ser jeg jo det på kroppsspråket, og da baller det nok på seg for meg........... spesielt siden det er mange som mener jeg er patetisk.

Takler ikke at noen misliker meg. Det er det som er problemet.

Spiller ingen rolle om de liker meg. Jeg er ikke ute etter å bli likt.

Men jeg klarer ikke "kritikk"... fiendtlighet, hånlighet og avsky...

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Syns det er ganske sannsynlig... ikke for å "kverulere"...

Eller kanskje de bare syns jeg er "lowlife"? Og at jeg blir "mistenksom" fordi jeg ser på dem at de får en avsmak av meg? Slik at det på en måte eskalerer, ja tankene mine.

Vet ikke jeg, har aldri opplevd dette.

BrukerErHeltAnonym
Skrevet

Jeg bare sier at hvis jeg treffer noen som mener jeg er patetisk, så ser jeg jo det på kroppsspråket, o

Tror ikke du er spesielt flink til å lese kroppsspråk.

Skrevet

Tror ikke du er spesielt flink til å lese kroppsspråk.

Hm, jo det er jeg, jeg er bedre enn de fleste... det sa psykiateren min og... han sa han nesten aldri hadde møtt noen som var like skarpe til det som meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...