Gå til innhold

Gurkemeie tabl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ta Gurkemeie tabl selv om man tar efexor, lamictal, seroquel depot og trilafon?

Gurkemeie er et krydder med masse gode egenskaper som jeg vil prøve.

Håper du vet NHD?

Skrevet

Jeg tviler på at det er skadelig.

Jeg tviler også på at det har så mye for seg å innta krydder i kapselform. Det er lite dokumentert effekt, særlig ikke mot psykiske lidelser. Hva tenkte du å bruke det mot?

Skrevet

Sist jeg leste om gurkemeie hadde forskerne funnet mange helsefordeler i dette krydderet.

Det gjenstår å finne en metode for å få menneskekroppen til å nyttiggjøre seg disse gode egenskapene. Det har de ikke funnet ut av ennå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det vet ingen, for det er ikke testet.

Men snart er det 13. desember, og litt gurkemeie kan du unne deg :-)

Skrevet

Lag en karrisaus med masse karri, gurkemeie og kayennepepper godt til kylling eller svin

Skrevet

For ikke lengre enn ett par tre år siden, så skulle det være sundt å ta en teskje kanel om dagen, rene vidunderkuren. Så fant de ut att det var ille for leveren. Så alt med måte må nå jeg si.

Skrevet

En kan ta litt pepper samtidig , det skal øke effekten. Det gjør jeg:)

Skrevet

Ja, de som vil selge et middel vil jo alltids gjerne skryte av det.

Men de har rett i at gurkemeie har de fine egenskapene de lister opp. Det skal de ha.   Det er bare det at man ikke har klart å få kroppen til å nyttiggjøre seg disse stoffene ennå.

"I laboratoriet opptrer curcumin nærmest som et mirakelstoff, idet det har effekt på flere måter og virker på alle enzymer som forårsaker betennelsestilstander. "

"Problemet med curcumin er det som på fagspråket heter begrenset biotilgjengelighet. Det betyr at kroppen tar opp så lite curcumin, at det nesten ikke kan måles i påfølgende tester.

Det er da nærliggende å tenke seg at en større dose ville løse problemet. Men med curcumin hjelper det ikke. Selv i relativt store doser på opptil 3,6 gram, viser tester ingen eller svært ubetydelige mengder opptak av curcumin. "

http://forskning.no/alternativ-behandling-mat-medisin/2010/12/gurkemeie-fra-krydder-til-medisin

Skrevet

Det vet ingen, for det er ikke testet.

Men snart er det 13. desember, og litt gurkemeie kan du unne deg :-)

Hei!

Hyggelig at du er i julestemning:-)

Selv bruker jeg safran. :-)

Skrevet

Hei!

Riking! :P

Skrevet

Hei!

Hvor mye koster safran? Er det 40.000 kr pr kilo?

Anonymous poster hash: 15753...2e3

Skrevet

Hvor mye koster safran? Er det 40.000 kr pr kilo? Anonymous poster hash: 15753...2e3

Ja:-)

Skrevet

Ja:-)

Hvor mange kilo bruker du i baksten?

Skrevet

Hei!

Ja:-D

Jeg kunne nok tatt meg råd til et gram safran, men det er ikke det jeg prioriterer å bruke penger på :)

Men det blir fin gulfarge da!

Skrevet

Hvor mange kilo bruker du i baksten?

Ca en kilo :) til en stor deig

Skrevet

Jeg kunne nok tatt meg råd til et gram safran, men det er ikke det jeg prioriterer å bruke penger på :)

Men det blir fin gulfarge da!

ei!

Nei ;)

Men jeg tar meg råd :P

Skrevet

Hvor mye koster safran? Er det 40.000 kr pr kilo? Anonymous poster hash: 15753...2e3

Det var jo nesten gibortpris sammenlignet med det pudderet jeg kjøpte i går.

Kr. 459,- for 8 gram. 57.000,- pr. Kg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...