Gå til innhold

Wellbutrin eller SSRI.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva avgjør om wellbutrin eller SSRI er best for deg? Er bipolar, deprimert med psykisk smerte og lite energi, ikke angst . Går på Abilify og litium også.

Anonymous poster hash: f1948...62e

Skrevet

Nå er jeg på tynn is her, burde kanskje ikke svart.

Men jeg tror at Wellbutrin foretrekkes ved mangel på energi og glede. Tror SSRI foretrekkes ved angst, uro og nedsatt stemningsleie.

De kan jo også kombineres ved behov.

Skrevet (endret)

Nå er jeg på tynn is her, burde kanskje ikke svart.

Men jeg tror at Wellbutrin foretrekkes ved mangel på energi og glede. Tror SSRI foretrekkes ved angst, uro og nedsatt stemningsleie.

De kan jo også kombineres ved behov.

Wellbutrin hjalp mot nedsatt stemningeleie (og mot manglende glede og energi) hos meg :) det var den medisinen som "løftet" meg opp av det dype hullet jeg da hadde befunnet meg i i 3-4 år.

Jeg har bare positive erfaringer med den.

Endret av hww
Skrevet

Wellbutrin hjalp mot nedsatt stemningeleie (og mot manglende glede og energi) hos meg :) det var den medisinen som "løftet" meg opp av det dype hullet jeg da hadde befunnet meg i i 3-4 år.

Jeg har bare positive erfaringer med den.

Men hva når man også delvis sliter med litt angstsymptomer? Uro for framtid, jobb, får ikke sove osv? Da kan vel dette forverres?

Anonymous poster hash: eca42...783

Skrevet (endret)

Men hva når man også delvis sliter med litt angstsymptomer? Uro for framtid, jobb, får ikke sove osv? Da kan vel dette forverres? Anonymous poster hash: eca42...783

Det vet jeg ikke.

Håper nhd svarer deg på det :)

Endret av hww
Skrevet

Men hva når man også delvis sliter med litt angstsymptomer? Uro for framtid, jobb, får ikke sove osv? Da kan vel dette forverres? Anonymous poster hash: eca42...783

Jeg mener forresten å ha lest at Efexor kan hjelpe på det. Og de går fint å kombinere. Men jeg tør ikke si det sikkert.

Håper du finner ut av det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...