Gå til innhold

Skikk og bruk hos psykologen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er hos psykologen, hender det ofte at vedkommende får private telefoner (på mobil, av det jeg har overhørt stort sett fra sine små barn).  Er det da meningen at jeg skal forlate rommet mens samtalen pågår?  Jeg blir liksom litt stressa av det også, da jeg kan være midt inne i noe, og så må begynne helt fra starten igjen.

(Jeg regner med at hvis han får telefoner som krever taushetsplikt, sier han fra?)

Anonymous poster hash: bccad...959
Skrevet

Når jeg er hos psykologen, hender det ofte at vedkommende får private telefoner (på mobil, av det jeg har overhørt stort sett fra sine små barn).  Er det da meningen at jeg skal forlate rommet mens samtalen pågår?  Jeg blir liksom litt stressa av det også, da jeg kan være midt inne i noe, og så må begynne helt fra starten igjen.

(Jeg regner med at hvis han får telefoner som krever taushetsplikt, sier han fra?)

Skikk og bruk må da være at psykologen IKKE tar private telefoner midt i timen.

Anonymous poster hash: 25143...239

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Skikk og bruk er at terapitimen skal være fri for telefonsamtaler med svært få unntak.

Unntak kan være om du går til en lege som har vakt den dagen. I disse tilfeller er det skikk og bruk å si fra i starten av timen om at en har vakt.

Unntak kan også være svært viktige private samtaler som f.eks. telefon fra barnehagen om at barnet har blitt sykt, eller telefon fra sykhus om at et nært familiemedlem er innlagt.

Det er behandlers ansvar å ivareta taushetsplikten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...