stjernestøv Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Var til legen i dag og skulle søke på videre dispensasjon på lappen, så sa han "Du har jo en diagnose vi helst ser at du ikke kjører med, men jeg ser ikke noe problem med at du kjører nå som du er så bra". Det likte jeg ikke, er usikker på diagnosen. Er det lurt av meg å få vurdert diagnosen på nytt? Liker ikke å ha sånt på meg, og det er jo ikke sikkert det stemmer. Hvis ikke det stemmer må jo fylkeslegen få vite det, kanskje jeg slipper dette tullet da. 0 Siter
XbellaX Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Var til legen i dag og skulle søke på videre dispensasjon på lappen, så sa han "Du har jo en diagnose vi helst ser at du ikke kjører med, men jeg ser ikke noe problem med at du kjører nå som du er så bra". Det likte jeg ikke, er usikker på diagnosen. Er det lurt av meg å få vurdert diagnosen på nytt? Liker ikke å ha sånt på meg, og det er jo ikke sikkert det stemmer. Hvis ikke det stemmer må jo fylkeslegen få vite det, kanskje jeg slipper dette tullet da. Jeg synes det er bortkastet energi. Hvilken diagnose skulle du ellers ha? Uansett om du har diagnosen du har nå eller ikke bør du likevel ikke være i trafikken når du er slik du var i sommer, det er jeg sikker på du også forstår, så sånn sett spiller det liten rolle i akkurat denne saken. Dersom du på generelt grunnlag ønsker å få diagnosen din revurdert er selvsagt du i din fulle rett til det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Var til legen i dag og skulle søke på videre dispensasjon på lappen, så sa han "Du har jo en diagnose vi helst ser at du ikke kjører med, men jeg ser ikke noe problem med at du kjører nå som du er så bra". Det likte jeg ikke, er usikker på diagnosen. Er det lurt av meg å få vurdert diagnosen på nytt? Tror neppe du kommer noen vei med det. Og hva er det som er feil med diagnosen? Anonymous poster hash: 2a7e1...27e 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. november 2014 Forfatter Skrevet 20. november 2014 Jeg synes det er bortkastet energi. Hvilken diagnose skulle du ellers ha? Uansett om du har diagnosen du har nå eller ikke bør du likevel ikke være i trafikken når du er slik du var i sommer, det er jeg sikker på du også forstår, så sånn sett spiller det liten rolle i akkurat denne saken. Dersom du på generelt grunnlag ønsker å få diagnosen din revurdert er selvsagt du i din fulle rett til det. Har aldri kjørt når jeg har vært syk, man kan jo ha gjentatte psykoser uten å ha schizofreni. Han måtte også krysse av på om jeg hadde vært behandlet for alvorlig sinnslidelse. Hvor alvorlig er det egentlig og hva er alvorlig, hvem bestemmer det? Det kunne jo være noe schizo, er klar over det men schizofreni virker så sykt. Schizotyp kanskje? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. november 2014 Forfatter Skrevet 20. november 2014 Tror neppe du kommer noen vei med det. Og hva er det som er feil med diagnosen? Anonymous poster hash: 2a7e1...27e Feilen er selve diagnosen, tviler på den. Og sett i et annet perspektiv er det noe annet, men nå er det nå i psykiatrien jeg har vært. Kan jo snakke med psykologen om det. 0 Siter
gardia Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Jeg har aldri hatt noe problemer med lappen og jeg har også schizofreni, og har hatt det i en del år nå.Har aldri vært i trafikk uhell og aldri fått en bot.Synes det er urettferdig at det å få kjøre bil skal bli begrunnet ut fra diagnose, så vis det bare er diagnosen som gjør at du ikke får kjøre så er det diskriminering. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. november 2014 Forfatter Skrevet 20. november 2014 Jeg har aldri hatt noe problemer med lappen og jeg har også schizofreni, og har hatt det i en del år nå.Har aldri vært i trafikk uhell og aldri fått en bot.Synes det er urettferdig at det å få kjøre bil skal bli begrunnet ut fra diagnose, så vis det bare er diagnosen som gjør at du ikke får kjøre så er det diskriminering. Ja det er pga diagnosen. Virker som det har mye å si hvem man kommer borti i psykiatrien, her har de aldri blandet inn lappen. Var en plass jeg var innlagt, er litt irritert den dag i dag. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Psykose er en alvorlig sinnslidelse. Ved aktiv psykose skal en ikke kjøre bil. De aller fleste med psykoselidelse kan kjøre når de er medisinert og i stabil fase. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. november 2014 Forfatter Skrevet 20. november 2014 Psykose er en alvorlig sinnslidelse. Ved aktiv psykose skal en ikke kjøre bil. De aller fleste med psykoselidelse kan kjøre når de er medisinert og i stabil fase. Men trenger det være schizofreni? Har aldri kjørt i psykose og føler det er nedverdigende å gå til lege for å få dispensasjon, overmakter er det her i landet. De må ha litt tiltro til folk. Må alle med psykoselidelse kjøre på dispensasjon? Nei, det spørs jo hvem man møter på. 0 Siter
missmas Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Du får i det minste dispensasjon, det gjør ikke jeg 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Jeg har ikke engang lappen jeg. Anonymous poster hash: 2a7e1...27e 0 Siter
gardia Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Jeg bruker ingen antipsykotisk medisin, men har jo brukt før. Tror nok det har mye med hvem du møter i psykriatrien ja, selv om jeg har møtt så mange behandlere at jeg har kommet ut av tellingen. Ingen har snakket om at jeg kjører og de vet jo at jeg gjør det. Synes det må være en individuell vurdering jeg, kjøre test eller noe sånn , Hadde følt det svært urettferdig vis jeg hadde mistet lappen, når jeg kjører like skadefri som alle andre. For de aller farligste i trafikken er vel unge gutter, og ingen vil vel ta lappen fra hele den gruppa av den grunn. 0 Siter
missmas Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Test er urettferdig, vi har allerede hatt en oppkjøring som alle andre 0 Siter
gardia Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Ja enig i det:) men kanskje bedre enn å miste lappen? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Test er urettferdig, vi har allerede hatt en oppkjøring som alle andre Nei, det er det ikke hvis det er tvil om kjøreferdighetene. Anonymous poster hash: 2a7e1...27e 0 Siter
missmas Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Nei, det er det ikke hvis det er tvil om kjøreferdighetene.Anonymous poster hash: 2a7e1...27e Ingen grunn til å tvile på mine kjøreferdigheter bare fordi jeg hadde en mani to år tilbake 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Ingen grunn til å tvile på mine kjøreferdigheter bare fordi jeg hadde en mani to år tilbake Hva har du å frykte da? Anonymous poster hash: 2a7e1...27e 0 Siter
missmas Skrevet 20. november 2014 Skrevet 20. november 2014 Hva har du å frykte da? Det er prinsippet og urettferdighetenAnonymous poster hash: 2a7e1...27e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Det er nødvendig pga trafikksikkerheten. Anonymous poster hash: 9c3b6...93a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.