Gå til innhold

Liker ikke diagnosen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nødvendig pga trafikksikkerheten.

Anonymous poster hash: 9c3b6...93a

Nope!! En mani to år tilbake påvirker ikke trafikksikkerheten

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

13

• AnonymBruker

8

• missmas

7

• Madelenemie

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Var til legen i dag og skulle søke på videre dispensasjon på lappen, så sa han "Du har jo en diagnose vi helst ser at du ikke kjører med, men jeg ser ikke noe problem med at du kjører nå som du er så bra". Det likte jeg ikke, er usikker på diagnosen. Er det lurt av meg å få vurdert diagnosen på nytt? Liker ikke å ha sånt på meg, og det er jo ikke sikkert det stemmer. Hvis ikke det stemmer må jo fylkeslegen få vite det, kanskje jeg slipper dette tullet da.

Det der går ikke på diagnose, men indivuell vurdering av pasient.

Skrevet

De skrev det var pga diagnose.

Skrevet

De skrev det var pga diagnose.

Hm ok har misforstått jeg da. De inndrar sertifikatet til alle med de og de diagnosene, og så må man ev. søke om dispensasjon?

Virker underlig.

Skrevet

Hei!

Jeg trodde det gikk på diagnoser for stor del.

Jeg har autisme og blir aldri vurdert, har sertifikat og ingen stiller spørsmål ved det!

Skrevet

Hei!

Jeg trodde det gikk på diagnoser for stor del.

Jeg har autisme og blir aldri vurdert, har sertifikat og ingen stiller spørsmål ved det!

Jeg har visstnok schizoaffektiv lidelse og ingen har stillt spørsmål om kjøring.

Skrevet (endret)

Jeg har visstnok schizoaffektiv lidelse og ingen har stillt spørsmål om kjøring.

Hei!

Da er vi i samme båt:-)

Jeg har visstnok autisme og ingen har stilt spørsmål om kjøring:-D

( min PC virker ikke:-( argh, får ikke tegn til liv, død:-( skjønner ikke?) ( sånt er frustrerende!)

Misliker skrive på iPad

Endret av Madelenemie
Skrevet

Hm ok har misforstått jeg da. De inndrar sertifikatet til alle med de og de diagnosene, og så må man ev. søke om dispensasjon?

Virker underlig.

Ja det spørs på hvem man treffer på i psykiatrien, ikke alle holder på med dette.

Skrevet

Nope!! En mani to år tilbake påvirker ikke trafikksikkerheten

Hva ned alle over 75 som må til legen hvert år for å få lov til å kjøre?

Anonymous poster hash: 9c3b6...93a

Skrevet

Ja det spørs på hvem man treffer på i psykiatrien, ikke alle holder på med dette.

Høres merkelig ut. Det skal ikke være så subjektivt. Altså, hvis det først går på diagnose, så må man holde seg til det.

Skrevet

Høres merkelig ut. Det skal ikke være så subjektivt. Altså, hvis det først går på diagnose, så må man holde seg til det.

Litt rart det skal gå på diagnose. Alle med samme diagnose er ikke like.

Skrevet

Ja det er jo merkelig, og det er rart at det kommer an på hvem man treffer på i psykiatrien. Her har det aldri vært snakk om noe slikt, jeg var en an plass.

Skrevet

Ja det er jo merkelig, og det er rart at det kommer an på hvem man treffer på i psykiatrien. Her har det aldri vært snakk om noe slikt, jeg var en an plass.

Hei!

Jeg kjenner ingen med autisme som får inndratt sertifikatet,

Så jeg tror det har med din diagnose å gjøre.

Men at du er medisinert hjelper jo og burde være avgjørende.

Det var jo nettopp en lege som kjørte hjem fra vakt i 140 km/ h i en blandingsrus, han drepte jo, så å kjøre bil har mye å gjøre med egne vurderinger, de kan svikte for flere iblant.

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner ingen med autisme som får inndratt sertifikatet,

Så jeg tror det har med din diagnose å gjøre.

Men at du er medisinert hjelper jo og burde være avgjørende.

Det var jo nettopp en lege som kjørte hjem fra vakt i 140 km/ h i en blandingsrus, han drepte jo, så å kjøre bil har mye å gjøre med egne vurderinger, de kan svikte for flere iblant.

Min sønn har asperger og kjører på dispensasjon, spørs hvem du treffer på i psykiatrien. Noen ganger er de noen tullinger!!!!

Skrevet

Min sønn har asperger og kjører på dispensasjon, spørs hvem du treffer på i psykiatrien. Noen ganger er de noen tullinger!!!!

Hei!

Ja da er det tilfeldig:-D

Min psykiater sier det kun er epilepsi som gjør bilkjøring umulig.

Skrevet

Hei!

Ja da er det tilfeldig:-D

Min psykiater sier det kun er epilepsi som gjør bilkjøring umulig.

Ja det har hun rett i. Mye dumskap ute å går.

Skrevet

Ja det har hun rett i. Mye dumskap ute å går.

Hei!

Bra bor i Storby, god kompetanse og kvalitet på psykiatere og kompetanse.

Generelt, men med mange unntak, feks autisme, dårlig kompetanse på jenter, bedre i Telemark har hørt/lest.

Skrevet

Hei!

Bra bor i Storby, god kompetanse og kvalitet på psykiatere og kompetanse.

Generelt, men med mange unntak, feks autisme, dårlig kompetanse på jenter, bedre i Telemark har hørt/lest.

Det kan du være glad for, på enkelte små plasser er hjelpeapparatet paranoide og bruker makt. Ikke fint gjort, de liker makt.

Skrevet (endret)

Det kan du være glad for, på enkelte små plasser er hjelpeapparatet paranoide og bruker makt. Ikke fint gjort, de liker makt.

Hei!

Hm trodde det var på 80-tallet man likte å bruke makt, at det mer er kommunikasjon, dialog og enighet som gjelder nå.

Psykiateren til min sønn, som er på min alder, spør om mye, virker ydmyk men også usikker/ uselvstendig.

Min psykiater som er eldre, kan man ikke diskuterer med, for meg gir tydelige og mest svar og trygghet, men det forutsetter jo kunnskap og god kompetanse.

Endret av Madelenemie
Skrevet (endret)

Hei!

Hm trodde det var på 80-tallet man likte å bruke makt, at det mer er kommunikasjon, dialog og enighet som gjelder nå.

Psykiateren til min sønn, som er på min alder, spør om mye, virker ydmyk men også usikker/ uselvstendig.

Min psykiater som er eldre, kan man ikke diskuterer med, for meg gir tydelige og mest svar og trygghet, men det forutsetter jo kunnskap og god kompetanse.

Det spørs hvem man kommer ut for, vi har vært ute for så mye rart. BUP er noe for seg selv f.eks, hang seg opp i helt andre ting enn å hjelpe min sønn. Etter jeg klagde til fylkesmannen trakk de seg ut, men psykiateren som vi likte og som var proffesjonell hadde vi kontakt med. BUP taklet ikke klaget for de fikk passet sitt påskrevet. Men etter ungdomsskolen skiftet vi BUP, og der traff vi en psykiater som var dyktig. Konsentrerte seg om det han skulle. Men det med lappen var jeg uenig i, ingen kan så mye om trafikk og er en slik flink sjåfør som min sønn. Han følger regler til punkt og prikke, og bil og kjøretøy har alltid vært hans ting.

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...