Gå til innhold

NHD og andre her: kan jeg få anfall?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg bør ta nedtrapping av medisiner i sammråd med lege, men saken er den at leger og psykiatere har en tendens til å putte folk på ssri medisiner de egentlig ikke trenger, har jeg lest. Og zoloften gjorde meg tørr i munn og ga meg utrolige uregelmessigheter i hjerterytmen ofte pluss at jeg gikk opp nesten 20 kg. Derfor bestemte jeg meg for å trappe raskt ned selv, for psykiateren og legen vil ikke høre på meg når jeg sier jeg ikke vil gå på de pillene mer. De har tilogmed tvangsmedisinert meg i 2013. Men det får de ikke denne gangen. Det har jeg bestemt. Jeg er nemlig ikke psykisk sjuk. De bare tror det. Jeg slutter fra 25 mg til 0 i morgen, etter at jeg gikk fra 50mg til 25 mg i dag for bivirkningene er for heftige. Kan jeg rissikere å få anfall da? Det sa nemlig noen til meg på et annet ekstremt populært sosialt nettverk. Og hviss, hvilke anfall kan jeg risikere å få da?

Skrevet

Jeg vet jeg bør ta nedtrapping av medisiner i sammråd med lege, men saken er den at leger og psykiatere har en tendens til å putte folk på ssri medisiner de egentlig ikke trenger, har jeg lest. Og zoloften gjorde meg tørr i munn og ga meg utrolige uregelmessigheter i hjerterytmen ofte pluss at jeg gikk opp nesten 20 kg. Derfor bestemte jeg meg for å trappe raskt ned selv, for psykiateren og legen vil ikke høre på meg når jeg sier jeg ikke vil gå på de pillene mer. De har tilogmed tvangsmedisinert meg i 2013. Men det får de ikke denne gangen. Det har jeg bestemt. Jeg er nemlig ikke psykisk sjuk. De bare tror det. Jeg slutter fra 25 mg til 0 i morgen, etter at jeg gikk fra 50mg til 25 mg i dag for bivirkningene er for heftige. Kan jeg rissikere å få anfall da? Det sa nemlig noen til meg på et annet ekstremt populært sosialt nettverk. Og hviss, hvilke anfall kan jeg risikere å få da?

Det er aldri lurt å bråseponere AD.

Anonymous poster hash: a23c9...572

Skrevet

Ok. Jeg leste også at leger og psykiatere skriver å sier ikke allt som det er når det gjelder witdrawal symptomer.

Skrevet

Ok. Jeg leste også at leger og psykiatere skriver å sier ikke allt som det er når det gjelder witdrawal symptomer.

Du skal heller ikke tro på alt som skrives anonymt på nettet.

Skrevet

Du skal heller ikke tro på alt som skrives anonymt på nettet. Anonymous poster hash: a23c9...572

Ok. Men dette var på en medisinsk fakta nettside på engelsk. Noen hadde forklart også der hvor grusomt de hadde det med disse pillene. En hadde rotnende tenner pga tørr munn.

Skrevet

På healthtap sier legen at det er trygt å gå "cold turkey off of" zoloft. Stemmer dette eller er healthtap bare lureri?

Skrevet

På healthtap sier legen at det er trygt å gå "cold turkey off of" zoloft. Stemmer dette eller er healthtap bare lureri?

Spør NHD.

Skrevet

Ok. Men spørsmålet mitt var hovedsakelig om at jeg kan risikere å få anfall som foreksempel bevisstøse episoder, av å bråslutte fra 25 mg til 0mg med zoloft, eller om man kan få lignende tilstander som gtk anfall uten å ha noen antydning til epilepsi.

Skrevet

Ok. Men spørsmålet mitt var hovedsakelig om at jeg kan risikere å få anfall som foreksempel bevisstøse episoder, av å bråslutte fra 25 mg til 0mg med zoloft, eller om man kan få lignende tilstander som gtk anfall uten å ha noen antydning til epilepsi.

Jeg er ikke lege, og kan ikke svare på det.

Skrevet

Ok, men jeg håper NHD kan svare meg.

Skrevet

Forresten, det er så irriterende at det bare er gjester som leser trådene mine, nesten. Som om jeg ikke var viktig eller noe.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det viktige er hva som skjedde før du kom til 25 mg.  Hvis du har vært på 25 mg i minst to uker, kan du slutte brått derfra uten fare.  I verste fall får du litt småubehag noen dager.

Skrevet

Det viktige er hva som skjedde før du kom til 25 mg.  Hvis du har vært på 25 mg i minst to uker, kan du slutte brått derfra uten fare.  I verste fall får du litt småubehag noen dager.

Ok. Jeg tok 50 mg zoloft fra 150 mg i forgårs, og gikk ned til 25 mg i dag og tenkte jeg skulle slutte helt til 0 i morgen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok. Jeg tok 50 mg zoloft fra 150 mg i forgårs, og gikk ned til 25 mg i dag og tenkte jeg skulle slutte helt til 0 i morgen.

Det er langt raskere enn det jeg kan anbefale.

Skrevet

Det er langt raskere enn det jeg kan anbefale.

Ok. Men jeg er nødt til å stoppe så brått fordi de gir meg grufulle bivirkninger. Men takk for tipset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...