Gondor Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Fra å være full av pepp en ukes tid, med raske gåturer, konstruktive følelser og tanker, kontroll over matinntaket og evnen til å holde tankekjøret i sjakk, har jeg nå falt sammen igjen. De to siste dagene har jeg måttet tvinge meg ut på en kort tur hvor jeg har nesten slept bena etter meg, jeg må skjerpe meg for å holde matrutinene og jeg er trist og sliten. Veldig sliten. Jeg klarer ikke å smile, men snakket som en foss hos frisøren i dag. Men er livet helt svart? Nei det er ikke det selv om jeg er fristet til å tenke sånn. Kanskje det er nyanser av grått? Himmel så trist! Jeg vil at livet skal være farvesprakende! Det er vanskelig å tenke grått. Det er skremmende. Det er mye enklere for meg å tenke at enten så er det sånn, eller så er det sånn. Lever de fleste mennesker i gråsonen eller hva? Hvorfor kunne man ikke sagt rosa og lyse blått da i det minste? Grått høres ut som døden. Er det noen som har det som meg? Fra full kontroll til en liten kladd nede på gulvet på null komma null? Hva skal jeg tenke nå for å komme meg? Hvorfor forsvinner plutselig kontrollen? Det eneste som frister meg nå er en seng i et mørkt rom med lås i døren hvor jeg kan være i fred på ubestemt tid. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Fra å være full av pepp en ukes tid, med raske gåturer, konstruktive følelser og tanker, kontroll over matinntaket og evnen til å holde tankekjøret i sjakk, har jeg nå falt sammen igjen. De to siste dagene har jeg måttet tvinge meg ut på en kort tur hvor jeg har nesten slept bena etter meg, jeg må skjerpe meg for å holde matrutinene og jeg er trist og sliten. Veldig sliten. Jeg klarer ikke å smile, men snakket som en foss hos frisøren i dag. Men er livet helt svart? Nei det er ikke det selv om jeg er fristet til å tenke sånn. Kanskje det er nyanser av grått? Himmel så trist! Jeg vil at livet skal være farvesprakende! Det er vanskelig å tenke grått. Det er skremmende. Det er mye enklere for meg å tenke at enten så er det sånn, eller så er det sånn. Lever de fleste mennesker i gråsonen eller hva? Hvorfor kunne man ikke sagt rosa og lyse blått da i det minste? Grått høres ut som døden. Er det noen som har det som meg? Fra full kontroll til en liten kladd nede på gulvet på null komma null? Hva skal jeg tenke nå for å komme meg? Hvorfor forsvinner plutselig kontrollen? Det eneste som frister meg nå er en seng i et mørkt rom med lås i døren hvor jeg kan være i fred på ubestemt tid. Det var rask endring? Om dette er på alle områder? Trodde bipolar lidelse gikk med intervaller på 3-4 mnd? Klarer du ikke ta deg sammen for barna? De fleste lever ok liv i varierende lys uten at det innvirker. 0 Siter
Maglor Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Normalt, jeg har det ihvertfall sånn fra tid til annen. Uten ups and downs ville nå livet vært ufattelig monotont. Si fargesprakende i stedet for grått da vel. Spalt det hvite så får du alle fargene som ligger mellom der og fravær av lys. Jeg tenker mer på "grått" som kaos, flytende virkelighet uten stabile absolutter. For far out? nuvel 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Normalt, jeg har det ihvertfall sånn fra tid til annen. Uten ups and downs ville nå livet vært ufattelig monotont. Si fargesprakende i stedet for grått da vel. Spalt det hvite så får du alle fargene som ligger mellom der og fravær av lys. Jeg tenker mer på "grått" som kaos, flytende virkelighet uten stabile absolutter. For far out? nuvel Tror ikke du var vært virkelig tungt deprimert noen gang.Anonymous poster hash: d4dbc...7b9 0 Siter
Maglor Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Tror ikke du var vært virkelig tungt deprimert noen gang.Anonymous poster hash: d4dbc...7b9 Og hvordan vet du det, kjenner du meg kanskje Mr A? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Det er vel pga din bipolare lidelse dette her, ellers tror jeg alle har grå dager. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 (endret) Fra å være full av pepp en ukes tid, med raske gåturer, konstruktive følelser og tanker, kontroll over matinntaket og evnen til å holde tankekjøret i sjakk, har jeg nå falt sammen igjen. De to siste dagene har jeg måttet tvinge meg ut på en kort tur hvor jeg har nesten slept bena etter meg, jeg må skjerpe meg for å holde matrutinene og jeg er trist og sliten. Veldig sliten. Jeg klarer ikke å smile, men snakket som en foss hos frisøren i dag. Men er livet helt svart? Nei det er ikke det selv om jeg er fristet til å tenke sånn. Kanskje det er nyanser av grått? Himmel så trist! Jeg vil at livet skal være farvesprakende! Det er vanskelig å tenke grått. Det er skremmende. Det er mye enklere for meg å tenke at enten så er det sånn, eller så er det sånn. Lever de fleste mennesker i gråsonen eller hva? Hvorfor kunne man ikke sagt rosa og lyse blått da i det minste? Grått høres ut som døden. Er det noen som har det som meg? Fra full kontroll til en liten kladd nede på gulvet på null komma null? Hva skal jeg tenke nå for å komme meg? Hvorfor forsvinner plutselig kontrollen? Det eneste som frister meg nå er en seng i et mørkt rom med lås i døren hvor jeg kan være i fred på ubestemt tid. skal ikke påberope meg å ha det helt som deg- men kan ha et døgn hvor sansene åpnes og jeg blir livsbejaende , lettrørt og inderlig. Optimismen stiger og jeg tenker problemer er til for å løses - for i livet skal vi sloss.. Så lenge det går blod igjennom oss... Mat fra grunnen og full kontroll på treningen. Slike emosjoner vart kort i det siste... .Og så...ned i hengemyra.. Orker jeg nesten ikke stå opp... Ikke fli meg, dasser rundt og de verste tanker river i meg og håpløshet tar meg... Endret 21. november 2014 av En namnlaus 0 Siter
Gondor Skrevet 21. november 2014 Forfatter Skrevet 21. november 2014 Normalt, jeg har det ihvertfall sånn fra tid til annen. Uten ups and downs ville nå livet vært ufattelig monotont. Si fargesprakende i stedet for grått da vel. Spalt det hvite så får du alle fargene som ligger mellom der og fravær av lys. Jeg tenker mer på "grått" som kaos, flytende virkelighet uten stabile absolutter. For far out? nuvel Jeg synes det ikke er far out i det hele tatt. Derimot veldig godt tenkt. Jeg skal huske på dette. Akkurat nå er jeg så sliten at hodet bare er bomull. Bedre det enn at det er fylt av dritt. 0 Siter
Gondor Skrevet 21. november 2014 Forfatter Skrevet 21. november 2014 Det var rask endring? Om dette er på alle områder? Trodde bipolar lidelse gikk med intervaller på 3-4 mnd? Klarer du ikke ta deg sammen for barna? De fleste lever ok liv i varierende lys uten at det innvirker. Hei Madelenemie. Jeg vet ikke om dette er bipolart, eupf eller eggløsning for alt jeg vet. Nå er huset fullt av gutter ellers hadde jeg lagt meg nedpå. Jeg klarer så vidt å skjerpe meg for barna. Så vidt. Jeg har laget en god middag, ryddet og utvekslet noen ord, men noe særlig til mor er jeg ikke i dag. Hva mener du med at de fleste lever ok liv i varierende lys? Og uten at det innvirker? Hvordan kan det ikke innvirke? 0 Siter
Gondor Skrevet 21. november 2014 Forfatter Skrevet 21. november 2014 Det er vel pga din bipolare lidelse dette her, ellers tror jeg alle har grå dager. Takk for svar stjernestøv! Jeg håper det bare er noen blekblå dager. Jeg tror jeg skal tenke som Maglor nevner. I farver. Det er både en velsignelse og en forbannelse å være psykisk syk. Nedturene er så vonde så vonde, mens oppturene er strålende reiser. Og så er det når man treffer normalen og er klar for et balansert liv. Moren min besøkte meg her forleden. Hun har aldri oppturer, aldri nedturer og er aldri bomull i hue. Hun synes alltid hun har det bra. Det er faktisk endel mennesker som har det sånn. Lurer på hvordan det er? Jeg dømmer meg selv veldig hardt når jeg er nede. Gjør du? Jeg tenker at det bare er å skjerpe seg, men det er søren ikke lett. Håper det blir en bedre dag i morgen! 0 Siter
stjernestøv Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 Takk for svar stjernestøv! Jeg håper det bare er noen blekblå dager. Jeg tror jeg skal tenke som Maglor nevner. I farver. Det er både en velsignelse og en forbannelse å være psykisk syk. Nedturene er så vonde så vonde, mens oppturene er strålende reiser. Og så er det når man treffer normalen og er klar for et balansert liv. Moren min besøkte meg her forleden. Hun har aldri oppturer, aldri nedturer og er aldri bomull i hue. Hun synes alltid hun har det bra. Det er faktisk endel mennesker som har det sånn. Lurer på hvordan det er? Jeg dømmer meg selv veldig hardt når jeg er nede. Gjør du? Jeg tenker at det bare er å skjerpe seg, men det er søren ikke lett. Håper det blir en bedre dag i morgen! Håper du får en bedre dag i morgen, det fortjener du virkelig. Jeg vet ikke hvordan det er å være "normal", det er vel noe vi syke må leve med. Føler jeg er i gråsone på medisiner også, noe mangler. Det er ikke lett å ta se sammen når en er nede nei, dømmer meg selv hardt jeg og....vil men får det ikke til. Det er mye jeg ikke får til nå også selv om jeg vil,selv om jeg ikke er helt nede. Må være fint å ha det bra hele tiden, men kan ikke tenke meg at noen har det. Isåfall er de heldige. 0 Siter
Gondor Skrevet 21. november 2014 Forfatter Skrevet 21. november 2014 Den vonde følelsen av nederlag..... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 21. november 2014 Skrevet 21. november 2014 "Jeg har laget en god middag, ryddet og utvekslet noen ord, men noe særlig til mor er jeg ikke i dag." Synes det høres ut som en god nok mor! Behøver ikke være mer enn god nok - av og til Og: når du nå er nede - husk at det ikke er lenge siden du var oppe! Og dit kan du komme snart igjen, ikke sant? Ønsker deg en god helg 0 Siter
Gondor Skrevet 22. november 2014 Forfatter Skrevet 22. november 2014 "Jeg har laget en god middag, ryddet og utvekslet noen ord, men noe særlig til mor er jeg ikke i dag." Synes det høres ut som en god nok mor! Behøver ikke være mer enn god nok - av og til Og: når du nå er nede - husk at det ikke er lenge siden du var oppe! Og dit kan du komme snart igjen, ikke sant? Ønsker deg en god helg Det går opp og ned for alle mennesker, det vet jeg jo. Cluet er vel bare å ikke få panikk og tro at nedturen blir en evigvarende affære. God helg til deg og dine også! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.