Gå til innhold

et meget viktig spørsmål: syns dere jeg virker psykisk frisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til psykiater on kanskje en måned. Jeg er rasstløs etter medisinslutt med abilify, men ellers føler jeg meg frisk og fin. Mamma derimot mener jeg blir sykere å sykere. Men mamma er jo ingen psykiater. Hun kan jo ikke vite dette. Syns dere som meg at jeg er frisk sån som jeg fremstår på forumet? For jeg kan forskjell på dag og natt og hallusinerer ikke. Jeg er redd for å bli lagt inn på psykiatrien et sted meg som autist ikke hører hjemme. Dette er et viktig forum for meg hvor jeg føler jeg kan spørre om sånt som dette.

Skrevet

Jeg skal til psykiater on kanskje en måned. Jeg er rasstløs etter medisinslutt med abilify, men ellers føler jeg meg frisk og fin. Mamma derimot mener jeg blir sykere å sykere. Men mamma er jo ingen psykiater. Hun kan jo ikke vite dette. Syns dere som meg at jeg er frisk sån som jeg fremstår på forumet? For jeg kan forskjell på dag og natt og hallusinerer ikke. Jeg er redd for å bli lagt inn på psykiatrien et sted meg som autist ikke hører hjemme. Dette er et viktig forum for meg hvor jeg føler jeg kan spørre om sånt som dette.

Det er vanskelig å vite om du er syk eller frisk, men noe er det med deg.

Skrevet

Jeg mener ikke å være slem med deg, og jeg ønsker deg alt godt.

Men jeg synes fra mitt ståsted at du fremstår som en av de med mest alvorlig sykdom her på DOL. Dessverre mangler du en del innsikt i din egen situasjon også.

Jeg håper du får den hjelpen du trenger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, dessverre oppfatter jeg deg ikke som frisk.

Nicklusheletida
Skrevet

Det skal litt mer til enn å vite forskjell på dag og natt for å fremstå som frisk. Du virker dessverre ikke å være frisk.

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Skrevet

Psykiateren jeg går til sa jeg var svært psykotisk i fjor august 2013. Men jeg har jo autisme (aspergers) også, så jeg vet ikke hva jeg er/var lenger.

Nicklusheletida
Skrevet

Psykiateren jeg går til sa jeg var svært psykotisk i fjor august 2013. Men jeg har jo autisme (aspergers) også, så jeg vet ikke hva jeg er/var lenger.

Ok, det forklarer dette med pinnedyrene.

Skrevet

Ok, det forklarer dette med pinnedyrene.

Hva er det med pinnedyrene i denne tråden?

Nicklusheletida
Skrevet

Hva er det med pinnedyrene i denne tråden?

Du har ikke skrevet noe om pinnedyr i denne tråden, men i en tråd nedenfor her og tenkte at du ikke virket helt frisk i den tråden. Beklager å si det, men det var det jeg tenkte. Når du nå skriver at du har asperger, så skjønner jeg bedre hvorfor .

Skrevet

Du har ikke skrevet noe om pinnedyr i denne tråden, men i en tråd nedenfor her og tenkte at du ikke virket helt frisk i den tråden. Beklager å si det, men det var det jeg tenkte. Når du nå skriver at du har asperger, så skjønner jeg bedre hvorfor .

Ok. Så det du mener er altså at jeg er helt frisk, det er bare asperger syndrom?

Skrevet

Hva har det med asperger å gjøre?

Skrevet

Jeg oppfatter deg heller ikke som frisk..

Klem til deg :)

Tusen takk for klemmen.

Nicklusheletida
Skrevet

Hva har det med asperger å gjøre?

Hva pinnedyr har med asperger å gjøre?

Det er litt spesielt å gjentatte ganger komme med et pinnedyrkompliment. Ikke helt vanlig.Men aspergere har en tendens til å hene seg opp i enkelte ting og ha særinteresser og derfor synes jeg det ble mer forståelig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

+1 Godt beskrevet av Nicklusheletida.

Skrevet

Det er litt spesielt å gjentatte ganger komme med et pinnedyrkompliment. Ikke helt vanlig.Men aspergere har en tendens til å hene seg opp i enkelte ting og ha særinteresser og derfor synes jeg det ble mer forståelig.

Ok. Så du mener det er aspergeren og ikke snev av sykhet i hodet?

Skrevet

+1

Hva betyr det?

Skrevet

Men det er ingen automatikk i at man behøver å plage andre med sine "særinteresser". Det kan skyldes andre ting enn AS.

Skrevet

Hva betyr det?

At han er enig i ett av svarene ovenfor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...