Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Ok. Er scizoid og schizotyp scizofreni eller psykoser? 0 Siter
slabbedask Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Ok. Er scizoid og schizotyp scizofreni eller psykoser? schizotyp er beslektet med scizofreni. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 schizotyp er beslektet med scizofreni. Ok. Betyr det da at jeg som asperger aldri kan bli scizofren? 0 Siter
slabbedask Skrevet 23. november 2014 Skrevet 23. november 2014 Ok. Betyr det da at jeg som asperger aldri kan bli scizofren? Nei. 0 Siter
FGT Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 (endret) Jeg som asperger får beskjed i dag av min egen mor at alle symptomene på scizoid personlighetsforstyrrelse stemmer med meg. Jeg leste symptomene opp for henne. Professor Tony Attwood som er en av de fremste eksperter på AS sier at da Schizoid PF ble opprinnelig beskrevet, kan en andel av pasientene godt ha karakteristikkene på hva som i dag ville ha blitt beskrevet som asperger syndrom. Han sier også at Schizoin PF er den diagnosen som psykiatere bruker, men som ikke har fått nok opplæring i Asperger syndrom. Hans egen profesjonelle mening er at AS er for den enkelte han ser, en bedre beskrivelse av profilen i forhold til evner en Schiziod PF og han pleier ikke å diagnostisere begge deler. Men det er mulig å ha både AS og bordeline PF sier han. Men han ser at flere kvinner som har AS diagnose nå, har tidligere blitt diagnostisert med borderline PF. Endret 24. november 2014 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 Skrevet 24. november 2014 Jeg hadde diagnosen schizotypal pf før, og jeg var helt vanlig, hadde venner og slikt i barndommen. Ikke noe rart med meg. Men i midten av tenårene, ble jeg plutselig innadvent og ekstra følsom Anonymous poster hash: 0355f...3a7 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.