Gå til innhold

forskjellen mellom asperger og shizotyp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok. Er scizoid og schizotyp scizofreni eller psykoser?

Skrevet

Ok. Er scizoid og schizotyp scizofreni eller psykoser?

schizotyp  er beslektet med scizofreni.

Skrevet

schizotyp  er beslektet med scizofreni.

Ok. Betyr det da at jeg som asperger aldri kan bli scizofren?

Skrevet

Ok. Betyr det da at jeg som asperger aldri kan bli scizofren?

Nei.

Skrevet (endret)

Jeg som asperger får beskjed i dag av min egen mor at alle symptomene på scizoid personlighetsforstyrrelse stemmer med meg. Jeg leste symptomene opp for henne.

Professor Tony Attwood som er en av de fremste eksperter på AS sier at da Schizoid PF ble opprinnelig  beskrevet, kan  en andel av pasientene godt ha karakteristikkene  på hva som i dag ville ha blitt beskrevet som asperger syndrom. Han sier også at Schizoin PF er den diagnosen som psykiatere bruker, men som ikke har fått nok  opplæring i Asperger syndrom. Hans egen profesjonelle mening er at AS er for den enkelte han ser,  en bedre beskrivelse av profilen i forhold til evner en Schiziod PF og han pleier ikke å diagnostisere begge deler. Men det er mulig å ha både AS og bordeline PF sier han. Men han ser at flere kvinner som har AS  diagnose nå, har tidligere blitt diagnostisert med borderline PF.

Endret av FGT
Skrevet

Jeg hadde diagnosen schizotypal pf før, og jeg var helt vanlig, hadde venner og slikt i barndommen. Ikke noe rart med meg. Men i midten av tenårene, ble jeg plutselig innadvent og ekstra følsom

Anonymous poster hash: 0355f...3a7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...