Gå til innhold

Syk eller frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg syk. Til tider elendig. Vekten fyker til værs. Jeg hater meg selv når jeg ser meg i speilet. Jeg gruer meg til å gå i sengen, for jeg våkner ofte med en ubehagelig angst etter kort tid. Jeg forstår ikke hva som skjer. Hva den angsten kommer av. Mye av natten går til å finne måter å sovne på. Jeg fungerer dårlig på jobb. Unngår pauser. Vil helst være for meg selv på jobb. Noe som ikke er normalt for meg. Jeg gruer meg til jul. Orker ikke tanken på alt som må gjøres. Er veldig ustabil. Og enda mer er det. Jeg kjenner mye på at nå orker jeg ikke mer. Selvmordstanker sniker seg inn. Ser ikke vitsen med å leve lenger når det skal være slik.

Men så har jeg tider jeg går tur i skogen og koser meg. Opptatt av det jeg ser rundt meg. Jeg kan være i et trivelig lag. Jeg kan bli opptatt av noe jeg gjør hjemme. Det føles ikke slik som jeg skriver i første innlegg. Så jeg kan ikke være syk. Jeg må jo være frisk som klarer å glede meg.

Skrevet

Kan det kalles å være sammensatt - fra min synsvinkel høres det slik ut. Strever med dette selv, men for min del går det langt mellom lyspunkter. Men forekommer i Glimt og da veldig sterke. Tror en del diagnoser rommer ustabilitet i emosjoner og selvfølelse . Rimelig vondt- aldri godt å vite hvor du " er".

Skrevet

Kan det kalles å være sammensatt - fra min synsvinkel høres det slik ut. Strever med dette selv, men for min del går det langt mellom lyspunkter. Men forekommer i Glimt og da veldig sterke. Tror en del diagnoser rommer ustabilitet i emosjoner og selvfølelse . Rimelig vondt- aldri godt å vite hvor du " er".

Det er vel noe blandingsgreier. Men jeg orker ikke dette lenger.

Skrevet

Hvis du hadde lest dette av en annen bruker, hadde du syntes det virket helt "friskt" da? Eller hvis en av dine nærmeste hadde betrodd seg til deg med slike problemer, hva hadde du svart?

Jeg tror jo at når en psykdom går over til at man plages så mye at det går utover jobb og annet hverdagsliv, så har man det ikke helt bra med seg selv, og ergo ikke helt frisk. Selv om det finnes nyanser og gråsoner, så virker det på meg som du har mer negativitet, enn positivitet i livet ditt akkurat nå. 

Klem til deg :)

Skrevet

Kanskje vurdere å starte på AD igjen når du har det slik som dette?

Skrevet

Kanskje vurdere å starte på AD igjen når du har det slik som dette?

Det ble ikke vurdert når jeg var hos psykiater. Jeg bruker fremdeles wellbutrin. Har tenkt på om jeg burde starte opp med fluoksetin igjen. Men så har jeg stoffskifte som ligger litt lavt så jeg vet jo ikke hvilke symtomer som skyldes hva. Jeg tror egentlig at psyken ikke er bra og at det lave stoffskifte forsterker symtomene. Derfor er jeg usikker på om det er så lurt å starte opp igjen med fluoksetinen ennå.

Skrevet

Hvis du hadde lest dette av en annen bruker, hadde du syntes det virket helt "friskt" da? Eller hvis en av dine nærmeste hadde betrodd seg til deg med slike problemer, hva hadde du svart?

Jeg tror jo at når en psykdom går over til at man plages så mye at det går utover jobb og annet hverdagsliv, så har man det ikke helt bra med seg selv, og ergo ikke helt frisk. Selv om det finnes nyanser og gråsoner, så virker det på meg som du har mer negativitet, enn positivitet i livet ditt akkurat nå. 

Klem til deg :)

Takk for det.

Jeg hadde nok ikke ment det var friskt hvis andre hadde det slik. Men jeg varierer for mye til at jeg vil kalle det depresjon. Så hva det er vet jeg ikke. Det viktigste måtte være å finne ut hva jeg kan gjøre med det, men det vet jeg heller ikke.

Skrevet

Det ble ikke vurdert når jeg var hos psykiater. Jeg bruker fremdeles wellbutrin. Har tenkt på om jeg burde starte opp med fluoksetin igjen. Men så har jeg stoffskifte som ligger litt lavt så jeg vet jo ikke hvilke symtomer som skyldes hva. Jeg tror egentlig at psyken ikke er bra og at det lave stoffskifte forsterker symtomene. Derfor er jeg usikker på om det er så lurt å starte opp igjen med fluoksetinen ennå.

Hvorfor bruker du ikke medisiner mot lavt stoffskifte?

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke medisiner mot lavt stoffskifte?

Legen har tatt nye prøver, så jeg vet ikke. Tror det kan ta tid før han finner ut om det skal behandles. Det kan jo normalisere seg igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...